ARAMA KURTARMA BÖLÜMÜ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ


Dersin Adı Kodu Yıl Yarıyılı Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ARAMA KURTARMA SHU310 3 6 3 3 6,0

  • DERS BİLGİLERİ
  •  

  • Dersin Öğretim Dili
  • :

  • Turkish
  • Dersin Düzeyi
  • :

  • LİSANS , TYY: 6.Düzey , EQF-LLL: 6.Düzey , QF-EHEA: 1.Düzey
  • Dersin Türü
  • :

  • Seçmeli
  • Dersin Veriliş Şekli
  • :

  • Yüz-Yüze Eğitim
  • Dersin Koordinatörü
  • :

  • Yrd.Doç.Dr. ADNAN DUYGUN
  • Dersi Veren(ler)
  • :

 

  • DERSİN ÖNCESİNDE VE/VEYA DERS İLE BİRLİKTE ALINMASI ZORUNLU DERSLER
  • Ön/Yan koşul dersi yoktur

 

  • AMAÇ VE İÇERİĞİ
  • Dersin Amacı
  • :

  • Laboratuar ve üretim alanlarında meydana gelen kazaların çok düşük bir oranının teknik hatalardan %85’nin ise insan hatalarından kaynaklandığı istatiksel olarak ispatlanmıştır. Çalışılan madde hakkında bilgi eksikliği veya gerekli dikkatin gösterilmemesi ve yanlış alışkanlıklar kazalarda önemli bir rol oynamaktadır.Diğer taraftan kimyada laboratuarlar büyük önem taşımaktadır. labarotuar çalışmalarına başlamadan öğrencilerin laboratuar çalışmaları ve teknikleri konusunda eğitilmeleri son derece önemlidir. Toplum ve çevre sağlığının korunması laboratuarda çalışan elemanların bu konuda bireysel olarak davranışları, bilgi ve becerileriyle doğrudan ilgilidir. Amacımız, öğrencilerimizin kimyasallar, tehlikeleri, güvenlik önlemleri ve korunma yöntemleri konularında bilgi edinmelerini sağlayarak, gerek öğrencilik gerekse iş ve günlük hayatlarında daha az hatalarla daha güvenli bir ortamda çalışmaları için bilgilendirmek ve kimya alanında kullanacağı laboratuar teknikleri hakkında bilgi sahibi yapmaktır.
  • Dersin İçeriği
  • :

  • Güvenli Çalışma Ortamının Sağlanmasında Temel Prensipler ve Uygulamalar Laboratuvar Personelinin Bilgilendirilmesi Gerekli Hususlar 2. Kimyasalların Sınıflandırılması,Etiketleme,Depolama ve Kullanım Bilgileri * Alev alabilen maddeler * Korozif(Aşındırıcı) maddeler * Reaktif(Patlayıcı-Oksitleyici)maddeler * Toksik Maddeler •Kanserojenler •Mutajenler,Teratojenler * Sıkıştırılmış Gazlar:Sıkıştırılmış gazların(basınçlı tüplerin) kullanımında dikkat edilecek kurallar. *Kriyojenik Maddeler 3. Etiketleme,Malzeme Emniyet Verileri(MSDS’ler),Bilgi ve Eğitim * Tehlike sınıfları ve sembolleri 4. Güvenlik Ekipmanları :Kişisel Koruyucu Ekipmanlar,Laboratuvar Güvenlik Ekipmanları 5. Atık kimyasalların depolanması ve atılması Birbirleriyle temas etmemesi gereken kimyasallar 6. Laboratuvar Kazaları ve İlk Yardım Acil tıbbi operasyonlar: ilk yardım/gerekli araç, gereç, malzeme, ekipman ve koruyucu teçhizat seçimi, hazırlanması, kullanılması 7. Cam malzemelerin tanıtımı, işlevleri, temizlenmesi 8.Temel laboratuar işlemleri ve düzeneklerin kurulması (karıştırma, ısıtma, soğutma, kaynatma, süzme, kurutma) 9.Gazların kullanımı, laboratuarda hazırlanabilen gazlar ve saflaştırılması 10.İnert atmosfer altında gerçekleştirilen deneyler 11.Reaksiyonların yürütülmesi ve sonlanması ve saflaştırma teknikleri (kristalllendirme, extraksiyon, destilasyon çeşitleri ve süblimleştirme) 12.Ayırma teknikleri ve Kromatografiye giriş

 

  • N.
  • DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
  • 1
  • Öğrenciler dönem sonunda kimyasallar, tehlikeler, güvenlik önlemleri ve yapılacak acil yardımlar konularında bilgilenecektir. Böylece öğrenciler ev ve iş hayatlarında daha bilinçli ve güvenli çalışacaklardır.
  • 2
  • Öğrenciler laboratuvar eğitiminin gerekliliğini, uyulması gereken başlıca kuralları ve acil durumlarda yapması gerekenleri öğreneceklerdir.
  • 3
  • Öğrenciler bir deneyin planlanması, gerçekleştirilmesi ve ürünün saflaştırılması hakkında bilgi sahibi olacaklardır.

 

  • HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
  • Hafta
  • Ön Hazırlık
  • Konular
  • Yöntem
  • 1
  • -
  • Güvenli Çalışma Ortamının Sağlanmasında Temel Prensipler ve Uygulamalar
  • -
  • 2
  • -
  • Kimyasalların Sınıflandırılması,Etiketleme,Depolama ve Kullanım Bilgileri
  • -
  • 3
  • -
  • Etiketleme,Malzeme Emniyet Verileri(MSDS’ler),Bilgi ve Eğitim
  • -
  • 4
  • -
  • Güvenlik Ekipmanları :Kişisel Koruyucu Ekipmanlar,Laboratuvar Güvenlik Ekipmanları
  • -
  • 5
  • -
  • Atık kimyasalların depolanması ve atılması
  • -
  • 6
  • -
  • Laboratuvar Kazaları ve İlk Yardım
  • -
  • 7
  • -
  • Laboratuvar Kazaları ve İlk Yardım
  • -
  • 8
  • -
  • Cam malzemelerin tanıtımı, işlevleri, temizlenmesi
  • -
  • 9
  • -
  • ARA SINAV
  • -
  • 10
  • -
  • Cam malzemelerin tanıtımı, işlevleri, temizlenmesi
  • -
  • 11
  • -
  • Temel laboratuar işlemleri ve düzeneklerin kurulması
  • -
  • 12
  • -
  • Gazların kullanımı, laboratuarda hazırlanabilen gazlar ve saflaştırılması
  • -
  • 13
  • -
  • İnert atmosfer altında gerçekleştirilen deneyler
  • -
  • 14
  • -
  • Reaksiyonların yürütülmesi ve sonlanması ve saflaştırma teknikleri
  • -
  • 15
  • -
  • final hazırlık
  • -
  • 16
  • -
  • FİNAL
  • -
  • 17
  • -
  • FİNAL
  • -

 

  • KAYNAKLAR

 

  • ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
  • Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi
  • Etkinlik Sayısı
  • Katkı Yüzdesi
  • Ara Sınav
  • 1
  • 40
  • Dönem Sonu Sınavı
  • 1
  • 60
  • Uygulama
  • 0
  • 0
  • Kısa Sınav
  • 0
  • 0
  • Rapor Sunma
  • 0
  • 0
  • Ödev Değerlendirme
  • 0
  • 0
  • Sözlü Değerlendirme
  • 0
  • 0
  • Tez Sunma
  • 0
  • 0
  • Belge Sunma
  • 0
  • 0
  • Uzman Değerlendirmesi
  • 0
  • 0
  • Bil.Des.Sunum
  • 0
  • 0
  • TOPLAM
  • 2
  • 100

 

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kurumsal
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanındaki genel kavramları açıklar. X
2 Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. X
3 Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliğinin tarihsel sürecini bilir. X
4 Alanında kullanılan bilgisayar programlarıyla ilgili bilgilere sahiptir. X
Olgusal
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Hava taşımacılığının ve işletmeciliğin ihtiyaç duyduğu temel hukuksal, toplumsal ve çevresel bilgilere sahiptir. X
2 İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri bilir. Bu fonksiyonlar arasındaki ilişkileri ve etkileşimleri sınıflandırır ve açıklar. X
3 Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. X
4 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır. X

 

BECERİLER
Bilişsel
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Hava taşımacılığındaki kurumlar için amaç ve hedefler belirleyebilir. X
2 Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır. X
3 Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal bilgileri uygulamaya aktarabilir. X
4 Hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilir, analiz edebilir, sorunları tanımlayabilir ve çözüm önerileri getirebilir. X
Uygulamalı
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları yapar. X
2 Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek uygulayabilir. X
3 Hava taşımacılığına ilişkin bilgileri çalışanlarına ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olur. X
4 Hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurabilir. X
5 Hava ulaştırma işletmeciliğinde ihtiyaç duyulan uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebillir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. X

 

KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. X
2 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
3 Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. X
Öğrenme Yetkinliği
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
2 Öğrenme gereksinimlerini belirler; öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
2 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. X
3 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. X
Alana Özgü Yetkinlik
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
2 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. X
3 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. X

 

  • DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
  • Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
  • Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri
  • Etkinlik (Hafta Sayısı)
  • Süresi (Saat)
  • Toplam İş Yükü
  • Ders
  • 14
  • 3
  • 42
  • Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme
  • 0
  • 0
  • 0
  • Arazi Çalışması
  • 0
  • 0
  • 0
  • Grup Çalışması / Ödevi
  • 0
  • 0
  • 0
  • Laboratuar
  • 0
  • 0
  • 0
  • Okuma
  • 10
  • 2
  • 20
  • Ödev
  • 14
  • 1
  • 14
  • Proje Hazırlama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Seminer
  • 0
  • 0
  • 0
  • Staj
  • 0
  • 0
  • 0
  • Teknik Gezi
  • 0
  • 0
  • 0
  • Web Tab. Öğrenme
  • 0
  • 0
  • 0
  • Uygulama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Yerinde Uygulama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Mesleki Faaliyet
  • 0
  • 0
  • 0
  • Sosyal Faaliyet
  • 0
  • 0
  • 0
  • Tez Hazırlama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Alan Çalışması
  • 0
  • 0
  • 0
  • Rapor Yazma
  • 0
  • 0
  • 0
  • TOPLAM
  • 0
  • 0
  • 76

 

  • Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
  • Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri
  • Etkinlik (Hafta Sayısı)
  • Süresi (Saat)
  • Toplam İş Yükü
  • Final Sınavı
  • 1
  • 3
  • 3
  • Final Sınavı Hazırlığı
  • 14
  • 3
  • 42
  • Ara Sınav
  • 1
  • 2
  • 2
  • Ara Sınav Hazırlığı
  • 14
  • 2
  • 28
  • Kısa Sınav
  • 0
  • 0
  • 0
  • Kısa Sınav Hazırlığı
  • 0
  • 0
  • 0
  • TOPLAM
  • 0
  • 0
  • 75

 

  • Genel Toplam
  • 151
  • Toplam İş Yükü / 25.5
  • 6
  • Dersin AKTS(ECTS) Kredisi
  • 6,0