PRINCIPLES OF MARKETING BÖLÜMÜ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ


Dersin Adı Kodu Yıl Yarıyılı Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PRINCIPLES OF MARKETING ISL211E 2 3 3 3 5,0

  • DERS BİLGİLERİ
  •  

  • Dersin Öğretim Dili
  • :

  • İngilizce
  • Dersin Düzeyi
  • :

  • LİSANS , TYY: 6.Düzey , EQF-LLL: 6.Düzey , QF-EHEA: 1.Düzey
  • Dersin Türü
  • :

  • Zorunlu
  • Dersin Veriliş Şekli
  • :

  • Yüz-Yüze Eğitim
  • Dersin Koordinatörü
  • :

  • Yrd.Doç.Dr. KADİR MERSİN
  • Dersi Veren(ler)
  • :

  • Yrd.Doç.Dr. MAİA ÖZDEMİR

 

  • DERSİN ÖNCESİNDE VE/VEYA DERS İLE BİRLİKTE ALINMASI ZORUNLU DERSLER
  • Ön/Yan koşul dersi yoktur

 

  • AMAÇ VE İÇERİĞİ
  • Dersin Amacı
  • :

  • Pazarlama kavramının ve pazarlama sürecinin anlaşılması, pazarlama fırsat ve stratejilerinin geliştirilmesinin öğrenilmesi; pazarlama yönetim sürecinde pazarlama bileşenlerinin (Mal, fiyat, dağıtım, tutundurma, konumlandırma) nasıl yönetileceğinin öğrenilmesi.
  • Dersin İçeriği
  • :

  • Pazarlamanın tanımı, çevresi, pazarlamanın rolü ve önemi, endüstriyel pazarlar, uluslararası pazarlar, tüketici pazarları ve tüketici satın alma davranışı, endüstriyel pazarlar ve endüstriyel satın alma davranışı, bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma: doğru müşterilerle doğru ilişkiler oluşturma, pazar ve pazarlama araştırması ders içeriğini oluşturur.

 

  • N.
  • DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
  • 1
  • Organizasyonlarda pazarlama metodu ilkelerinin kavranması.

 

  • HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
  • Hafta
  • Ön Hazırlık
  • Konular
  • Yöntem
  • 1
  • -
  • Pazarlama: Müşteri Değeri Yaratma
  • -
  • 2
  • -
  • Şirket ve Pazarlama Stratejisi
  • -
  • 3
  • -
  • Pazarlama Çevre Analizi
  • -
  • 4
  • -
  • Pazarlama Bilgisinin Yönetimi
  • -
  • 5
  • -
  • Müşteri Piyasası
  • -
  • 6
  • -
  • Şirket Piyasası
  • -
  • 7
  • -
  • Müşteri Pazarlama Stratejisi
  • -
  • 8
  • -
  • Ürünler, Servisler ve Markalar
  • -
  • 9
  • -
  • ARA SINAV
  • -
  • 10
  • -
  • Yeni Ürün Geliştirme
  • -
  • 11
  • -
  • Fiyatlama
  • -
  • 12
  • -
  • Fiyatlama Stratejileri
  • -
  • 13
  • -
  • Pazarlama Kanalları
  • -
  • 14
  • -
  • Perakendecilik
  • -
  • 15
  • -
  • Toptan Satış
  • -
  • 16
  • -
  • FİNAL
  • -
  • 17
  • -
  • FİNAL
  • -

 

  • KAYNAKLAR
  • Philip Kotler and Gary Armstrong, Principles of marketing, Pearson Education Limited, 16.Edition, 2016

 

  • ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
  • Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi
  • Etkinlik Sayısı
  • Katkı Yüzdesi
  • Ara Sınav
  • 1
  • 30
  • Dönem Sonu Sınavı
  • 1
  • 60
  • Uygulama
  • 1
  • 10
  • Kısa Sınav
  • 0
  • 0
  • Rapor Sunma
  • 0
  • 0
  • Ödev Değerlendirme
  • 0
  • 0
  • Sözlü Değerlendirme
  • 0
  • 0
  • Tez Sunma
  • 0
  • 0
  • Belge Sunma
  • 0
  • 0
  • Uzman Değerlendirmesi
  • 0
  • 0
  • Bil.Des.Sunum
  • 0
  • 0
  • TOPLAM
  • 3
  • 100

 

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kurumsal
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar. X
Olgusal
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir X
2 Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapabilir X

 

BECERİLER
Bilişsel
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Geçmişten günümüze ticaret ve lojistik – taşımacılık yönetimi arasında kavramsal ve kuramsal bağlantılar kurar ve geleceğe yönelik öngörüler geliştirir. X
Uygulamalı
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin olguları incelemek için kaynak taraması yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir. X
2 Güncel teknolojiyi kullanarak alanındaki olgular hakkında betimsel ve keşifsel araştırmalar yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir. X

 

KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Alanıyla ilgili bir çalışmayı disiplin ve sorumluluk çerçevesinde kendi başına üstlenir ve sonuçlandırır. X
2 Alanıyla ilgili bir ekip çalışmasında lider veya ekip üyesi olarak çeşitli görevler üstlenebilir ve bunları eksiksiz yerine getirir. X
Öğrenme Yetkinliği
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin bilgi ve bulguları sebep-sonuç ilişkisi ve eleştirel yaklaşım çerçevesinde analiz eder. X
2 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına dair kuramsal veya uygulamadaki boşlukları tanımlar ve çözüm önerileri getirir. X
3 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına dair bilgileri hedeflediği meslekte nasıl kullanacağı hakkında fikirler üretir X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır. X
2 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltebilir. X
3 Yabancı dilde kaynak taraması yapabilir, gündemi takip edebilir ve yazılı-sözlü çalışmalar üretebilir. X
Alana Özgü Yetkinlik
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır. X
2 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltebilir. X
3 Yabancı dilde kaynak taraması yapabilir, gündemi takip edebilir ve yazılı-sözlü çalışmalar üretebilir. X

 

  • DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
  • Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
  • Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri
  • Etkinlik (Hafta Sayısı)
  • Süresi (Saat)
  • Toplam İş Yükü
  • Ders
  • 1
  • 14
  • 14
  • Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme
  • 0
  • 0
  • 0
  • Arazi Çalışması
  • 0
  • 0
  • 0
  • Grup Çalışması / Ödevi
  • 0
  • 0
  • 0
  • Laboratuar
  • 0
  • 0
  • 0
  • Okuma
  • 0
  • 0
  • 0
  • Ödev
  • 1
  • 14
  • 14
  • Proje Hazırlama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Seminer
  • 0
  • 0
  • 0
  • Staj
  • 0
  • 0
  • 0
  • Teknik Gezi
  • 0
  • 0
  • 0
  • Web Tab. Öğrenme
  • 0
  • 0
  • 0
  • Uygulama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Yerinde Uygulama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Mesleki Faaliyet
  • 0
  • 0
  • 0
  • Sosyal Faaliyet
  • 0
  • 0
  • 0
  • Tez Hazırlama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Alan Çalışması
  • 0
  • 0
  • 0
  • Rapor Yazma
  • 0
  • 0
  • 0
  • TOPLAM
  • 0
  • 0
  • 28

 

  • Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
  • Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri
  • Etkinlik (Hafta Sayısı)
  • Süresi (Saat)
  • Toplam İş Yükü
  • Final Sınavı
  • 1
  • 60
  • 60
  • Final Sınavı Hazırlığı
  • 0
  • 0
  • 0
  • Ara Sınav
  • 1
  • 30
  • 30
  • Ara Sınav Hazırlığı
  • 0
  • 0
  • 0
  • Kısa Sınav
  • 1
  • 10
  • 10
  • Kısa Sınav Hazırlığı
  • 0
  • 0
  • 0
  • TOPLAM
  • 0
  • 0
  • 100

 

  • Genel Toplam
  • 128
  • Toplam İş Yükü / 25.5
  • 5
  • Dersin AKTS(ECTS) Kredisi
  • 5,0