PRINCIPLES OF ATATURK AND HISTORY OF REVOLUTIONS I BÖLÜMÜ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ


Dersin Adı Kodu Yıl Yarıyılı Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PRINCIPLES OF ATATURK AND HISTORY OF REVOLUTIONS I ATA201E 2 3 2 2 2,0

  • DERS BİLGİLERİ
  •  

  • Dersin Öğretim Dili
  • :

  • Turkish
  • Dersin Düzeyi
  • :

  • LİSANS , TYY: 6.Düzey , EQF-LLL: 6.Düzey , QF-EHEA: 1.Düzey
  • Dersin Türü
  • :

  • Zorunlu
  • Dersin Veriliş Şekli
  • :

  • Uzaktan Eğitim
  • Dersin Koordinatörü
  • :

  • Yrd.Doç.Dr. KADİR MERSİN
  • Dersi Veren(ler)
  • :

 

  • DERSİN ÖNCESİNDE VE/VEYA DERS İLE BİRLİKTE ALINMASI ZORUNLU DERSLER
  • Ön/Yan koşul dersi yoktur

 

  • AMAÇ VE İÇERİĞİ
  • Dersin Amacı
  • :

  • Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk'ün, çağdaş uygarlık düzeyine çıkma hedefi doğrultusunda gerçekleştirdiği Milli Mücadele'nin anlam ve öneminin kavranmasını sağlamaktır.
  • Dersin İçeriği
  • :

  • Temel Kavram Bilgisi, Osmanlı Devleti ve Çöküşü, Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemleri, Osmanlı Devletinin Son Döneminde Fikir Hareketleri, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları, Birinci Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi ve İşgaller, Milli Mücadele Hareketinin Doğuşu ve Milli Teşkilatlar, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun' a Çıkışı ve Anadolu'daki durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mîsak-ı Milli'nin İlanı, Büyük Millet Meclisi'nin Açılması, Kurtuluş Savaşı, Mudanya Mütarekesi, Lozan Barış Antlaşması.

 

  • N.
  • DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
  • 1
  • Osmanlı Devleti'nin son yüzyılı hakkında bilgi sahibi olur.
  • 2
  • Yeni Türk devletinin hangi koşullar altında kurulduğunu kavrar.
  • 3
  • Geçmişle gelecek arasında köprü kurma yeteneğini geliştirir.
  • 4
  • Ülke sorunları hakkında geçmişten çıkarılan dersler ışığında fikir yürütür.
  • 5
  • Türkiye Cumhuriyeti'nin uluslararası ortamda varlığının temeli olan Lozan Barış Antlaşması'nın önemini kavrar.

 

  • HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
  • Hafta
  • Ön Hazırlık
  • Konular
  • Yöntem
  • 1
  • Kaynağın ilgili bölümü
  • İnkılâp Tarihine Giriş, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Amacı, Temel Kavramlar, Türk İnkılâbının Özellikleri
  • Online uzaktan eğitim
  • 2
  • Kaynağın ilgili bölümü
  • Türk İnkılâbı’nı Hazırlayan Sebepler (Osmanlı Devleti’nin Yıkılışı Dış Sebepler (XVII. ve XIX. Yüzyıl))
  • Online uzaktan eğitim
  • 3
  • Kaynağın ilgili bölümü
  • Türk İnkılâbı’nı Hazırlayan Sebepler (Osmanlı Devleti’nin Yıkılışı İç Sebepler (XVII ve XIX. Yüzyıl))
  • Online uzaktan eğitim
  • 4
  • Kaynağın ilgili bölümü
  • Türk İnkılâbı’nı Hazırlayan Sebepler (Osmanlı Devleti’nin Yıkılışı İç Sebepler (XVII ve XIX. Yüzyıl))
  • Online uzaktan eğitim
  • 5
  • Kaynağın ilgili bölümü
  • Osmanlı Devletini Kurtarmaya Yönelik Fikir Akımları, XX. Yüzyıl Başlarında Osmanlı Devleti’nin Durumu, II. Meşrutiyet, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları,
  • Online uzaktan eğitim
  • 6
  • Kaynağın ilgili bölümü
  • I.Dünya Savaşı
  • Online uzaktan eğitim
  • 7
  • Kaynağın ilgili bölümü
  • Mondros Ateşkes Antlaşması ve Önemi, Mondros Ateşkes Antlaşması sonrası Kurulan Cemiyetler, İzmir’in İşgali
  • Online uzaktan eğitim
  • 8
  • Kaynağın ilgili bölümü
  • Kongreler Dönemi ( M. Kemal'in İstanbul’daki Faaliyetleri Mustafa Kemal'in Samsun'a Çıkışı, Genelgeler – Kongreler)
  • Online uzaktan eğitim
  • 9
  • -
  • ARA SINAV
  • -
  • 10
  • Kaynağın ilgili bölümü
  • Amasya Görüşmesi, Son Osmanlı Mebusan Meclisi, Misakı Milli, İstanbul’un İşgali
  • Online uzaktan eğitim
  • 11
  • Kaynağın ilgili bölümü
  • TBMM’nin Açılması, TBMM'ye Karşı Tepkiler, Sevr Antlaşması. Seminer
  • Online uzaktan eğitim
  • 12
  • Kaynağın ilgili bölümü
  • Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler (Doğu Cephesi, Güney Cephesi)
  • Online uzaktan eğitim
  • 13
  • Kaynağın ilgili bölümü
  • Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler (I. İnönü Savaşı ve Sonuçları, II. İnönü Savaşı, Kütahya-Eskişehir Savaşları
  • Online uzaktan eğitim
  • 14
  • Kaynağın ilgili bölümü
  • Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler (Sakarya Meydan Savaşı. Ankara İtilafnamesi, Büyük Taarruz.)
  • Online uzaktan eğitim
  • 15
  • Kaynağın ilgili bölümü
  • Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler (Sakarya Meydan Savaşı. Ankara İtilafnamesi, Büyük Taarruz.)
  • Online uzaktan eğitim
  • 16
  • -
  • FİNAL
  • -
  • 17
  • -
  • FİNAL
  • -

 

  • KAYNAKLAR
  • Barut, M., Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri, (2008), İstanbul, DER Yayınları

 

  • ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
  • Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi
  • Etkinlik Sayısı
  • Katkı Yüzdesi
  • Ara Sınav
  • 1
  • 40
  • Dönem Sonu Sınavı
  • 1
  • 60
  • Uygulama
  • 0
  • 0
  • Kısa Sınav
  • 0
  • 0
  • Rapor Sunma
  • 0
  • 0
  • Ödev Değerlendirme
  • 0
  • 0
  • Sözlü Değerlendirme
  • 0
  • 0
  • Tez Sunma
  • 0
  • 0
  • Belge Sunma
  • 0
  • 0
  • Uzman Değerlendirmesi
  • 0
  • 0
  • Bil.Des.Sunum
  • 0
  • 0
  • TOPLAM
  • 2
  • 100

 

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kurumsal
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar. X
Olgusal
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir X
2 Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapabilir X

 

BECERİLER
Bilişsel
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Geçmişten günümüze ticaret ve lojistik – taşımacılık yönetimi arasında kavramsal ve kuramsal bağlantılar kurar ve geleceğe yönelik öngörüler geliştirir. X
Uygulamalı
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin olguları incelemek için kaynak taraması yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir. X
2 Güncel teknolojiyi kullanarak alanındaki olgular hakkında betimsel ve keşifsel araştırmalar yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir. X

 

KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Alanıyla ilgili bir çalışmayı disiplin ve sorumluluk çerçevesinde kendi başına üstlenir ve sonuçlandırır. X
2 Alanıyla ilgili bir ekip çalışmasında lider veya ekip üyesi olarak çeşitli görevler üstlenebilir ve bunları eksiksiz yerine getirir. X
Öğrenme Yetkinliği
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin bilgi ve bulguları sebep-sonuç ilişkisi ve eleştirel yaklaşım çerçevesinde analiz eder. X
2 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına dair kuramsal veya uygulamadaki boşlukları tanımlar ve çözüm önerileri getirir. X
3 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına dair bilgileri hedeflediği meslekte nasıl kullanacağı hakkında fikirler üretir X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır. X
2 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltebilir. X
3 Yabancı dilde kaynak taraması yapabilir, gündemi takip edebilir ve yazılı-sözlü çalışmalar üretebilir. X
Alana Özgü Yetkinlik
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır. X
2 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltebilir. X
3 Yabancı dilde kaynak taraması yapabilir, gündemi takip edebilir ve yazılı-sözlü çalışmalar üretebilir. X

 

  • DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
  • Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
  • Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri
  • Etkinlik (Hafta Sayısı)
  • Süresi (Saat)
  • Toplam İş Yükü
  • Ders
  • 0
  • 0
  • 0
  • Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme
  • 0
  • 0
  • 0
  • Arazi Çalışması
  • 0
  • 0
  • 0
  • Grup Çalışması / Ödevi
  • 0
  • 0
  • 0
  • Laboratuar
  • 0
  • 0
  • 0
  • Okuma
  • 6
  • 1
  • 6
  • Ödev
  • 0
  • 0
  • 0
  • Proje Hazırlama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Seminer
  • 0
  • 0
  • 0
  • Staj
  • 0
  • 0
  • 0
  • Teknik Gezi
  • 0
  • 0
  • 0
  • Web Tab. Öğrenme
  • 14
  • 2
  • 28
  • Uygulama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Yerinde Uygulama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Mesleki Faaliyet
  • 0
  • 0
  • 0
  • Sosyal Faaliyet
  • 0
  • 0
  • 0
  • Tez Hazırlama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Alan Çalışması
  • 0
  • 0
  • 0
  • Rapor Yazma
  • 0
  • 0
  • 0
  • TOPLAM
  • 0
  • 0
  • 34

 

  • Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
  • Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri
  • Etkinlik (Hafta Sayısı)
  • Süresi (Saat)
  • Toplam İş Yükü
  • Final Sınavı
  • 1
  • 1
  • 1
  • Final Sınavı Hazırlığı
  • 1
  • 10
  • 10
  • Ara Sınav
  • 1
  • 1
  • 1
  • Ara Sınav Hazırlığı
  • 1
  • 10
  • 10
  • Kısa Sınav
  • 0
  • 0
  • 0
  • Kısa Sınav Hazırlığı
  • 0
  • 0
  • 0
  • TOPLAM
  • 0
  • 0
  • 22

 

  • Genel Toplam
  • 56
  • Toplam İş Yükü / 25.5
  • 2
  • Dersin AKTS(ECTS) Kredisi
  • 2,0