ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ II BÖLÜMÜ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ


Dersin Adı Kodu Yıl Yarıyılı Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ II ATA202 2 4 2 2 2,0

  • DERS BİLGİLERİ
  •  

  • Dersin Öğretim Dili
  • :

  • Turkish
  • Dersin Düzeyi
  • :

  • LİSANS , TYY: 6.Düzey , EQF-LLL: 6.Düzey , QF-EHEA: 1.Düzey
  • Dersin Türü
  • :

  • Zorunlu
  • Dersin Veriliş Şekli
  • :

  • Uzaktan Eğitim
  • Dersin Koordinatörü
  • :

  • Yrd.Doç.Dr. KADİR MERSİN
  • Dersi Veren(ler)
  • :

 

  • DERSİN ÖNCESİNDE VE/VEYA DERS İLE BİRLİKTE ALINMASI ZORUNLU DERSLER
  • Ön/Yan koşul dersi yoktur

 

  • AMAÇ VE İÇERİĞİ
  • Dersin Amacı
  • :

  • Bu dersin amacı, Türk İnkılâbı'nın özelliklerini ve benzer kavramları tanıma, Türk İnkılâbı öncesinde Osmanlı Devleti'nin yaptığı ıslahatlar, Atatürk inkılâpları'nın önemi, Atatürkçü düşünce sisteminin ortaya çıkması ve yeni Türkiye Cumhuriyeti’nin yapacağı inkılâplara etkisi, Türk İstiklâl Savaşı ve Cumhuriyet ve Atatürk İnkılâpları'nı tehdit eden unsurları içerir.
  • Dersin İçeriği
  • :

  • Bu ders kapsamında siyasal alanda yapılan inkılâplar, hukuk alanında yapılan inkılâplar, eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâplar, iktisâdi alanda yapılan inkılâplar, sosyal alanda yapılan inkılâplar, Atatürk ilkeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, İkinci Dünya Savaşı yıllarında Türkiye ve 1950 -1960 yılları arası Türkiye konuları anlatılmaktadır.

 

  • N.
  • DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
  • 1
  • Atatürk İlke ve İnkılapları hakkında genel bilgilendirme sahip olup tarih bilinci oluşturarak olaylara tarihsel perspektiften bakabilir.
  • 2
  • Genel ve kişisel tarih arasında bağlar kurarak kendini daha iyi ifade edebilmek için bilimsel tarihin sunduğu olanaklardan yararlanmalarını sağlar.

 

  • HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
  • Hafta
  • Ön Hazırlık
  • Konular
  • Yöntem
  • 1
  • Literatür tarama
  • Türk İnkılabı (Yeni Türk Devletinde Modernleşme Hareketleri), Siyasal İnkılaplar, Saltanatın Kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı ve Cumhuriyet Kavramı , Hilafetin Kaldırılması , 1924 Anayasası
  • Online, uzaktan eğitim
  • 2
  • Literatür tarama
  • Toplumsal ve Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar, Kıyafet Düzenlemesi, Şapka Kanunu, Soyadı Kanunu, Tarikatların Kaldırılması, Tekke, Türbe ve Zaviyelerin Kapatılması, Takvim, Saat, Ölçü Sistemindeki Değişiklikler, Kadın Hakları ve Gelişimi
  • Online, uzaktan eğitim
  • 3
  • Literatür tarama
  • Hukuk Alanında Yapılan İnkılap , Medeni Kanunun Kabulü , Hukuk Devleti ve Hukukun Üstünlüğü Kavramları
  • Online, uzaktan eğitim
  • 4
  • Literatür tarama
  • Kültür ve Eğitim Alanındaki İnkılaplar , Harf, Dil ve Tarih İnkılabı , Eğitim İnkılabı ve Önemi , Eğitimde Uygulanması Gereken İlkeler
  • Online, uzaktan eğitim
  • 5
  • Literatür tarama
  • İktisadi Alanda Yapılan İnkılaplar , Erken Cumhuriyet Dönemi Türkiye’sinde İktisat Hedefleri, İzmir İktisat Kongresi , Karma Ekonomi Projesi , 1923 -1929 Arası Göreli Liberalizm, 1929-1939 Arası Devletçilik
  • Online, uzaktan eğitim
  • 6
  • Literatür tarama
  • Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Yeni Türkiye’nin Kurucu İlkeleri , Tam Bağımsızlık, Milli Egemenlik, Milliyetçilik
  • Online, uzaktan eğitim
  • 7
  • Literatür tarama
  • Laiklik , Cumhuriyetçilik , Halkçılık
  • Online, uzaktan eğitim
  • 8
  • Literatür tarama
  • Devletçilik , İnkılapçılık
  • Online, uzaktan eğitim
  • 9
  • -
  • ARA SINAV
  • -
  • 10
  • Literatür tarama
  • Atatürk Dönemi Dış Politikası , Dönemin Genel Konjonktürü
  • Online, uzaktan eğitim
  • 11
  • Literatür tarama
  • Türk Dış Politikasının Genel Nitelikleri ve Öncelikleri , Olgusal Gelişmeler , Lozan Antlaşması İle ilgili Konular , İngiltere İle Musul sorunu
  • Online, uzaktan eğitim
  • 12
  • Literatür tarama
  • Fransa İle İlgili İlişkiler ve Hatay Sorunu , Yunanistan İle Nüfus Mübadelesi ve Etabli Antlaşmazlığı ve Çözümü , Türkiye İle Sovyetler Birliği
  • Online, uzaktan eğitim
  • 13
  • Literatür tarama
  • Yükselen Savaş Tehdidine Karşı Geliştirilen Politikalar , Türkiyenin Milletler Cemiyetine Üyeliği , Balkan Paktı , Sadabat Paktı , Montrö Boğazlar Sözleşmesi , İç ve Dış Siyaset Arasında Bağlantılar
  • Online, uzaktan eğitim
  • 14
  • Literatür tarama
  • Bloklu Dünya ve Türkiye , 1939 -1960 Arası İç ve Dış Siyasetteki Gelişmeler
  • Online, uzaktan eğitim
  • 15
  • Literatür tarama
  • Türkiye'de 1960 -1980 Arası Siyasal ve Toplumsal Gelişmeler
  • Online, uzaktan eğitim
  • 16
  • -
  • FİNAL
  • -
  • 17
  • -
  • FİNAL
  • -

 

  • KAYNAKLAR
  • Barut, M. (2008). Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri. İstanbul:DER Yayınları.
  • Atatürk, K. (1999), Nutuk, Zeynep KORKMAZ (Prof. Dr. Yayına Hazırlayan), Ankara:İLESAM.

 

  • ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
  • Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi
  • Etkinlik Sayısı
  • Katkı Yüzdesi
  • Ara Sınav
  • 1
  • 40
  • Dönem Sonu Sınavı
  • 1
  • 60
  • Uygulama
  • 0
  • 0
  • Kısa Sınav
  • 0
  • 0
  • Rapor Sunma
  • 0
  • 0
  • Ödev Değerlendirme
  • 0
  • 0
  • Sözlü Değerlendirme
  • 0
  • 0
  • Tez Sunma
  • 0
  • 0
  • Belge Sunma
  • 0
  • 0
  • Uzman Değerlendirmesi
  • 0
  • 0
  • Bil.Des.Sunum
  • 0
  • 0
  • TOPLAM
  • 2
  • 100

 

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kurumsal
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar. X
Olgusal
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir X
2 Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapabilir X

 

BECERİLER
Bilişsel
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Geçmişten günümüze ticaret ve lojistik – taşımacılık yönetimi arasında kavramsal ve kuramsal bağlantılar kurar ve geleceğe yönelik öngörüler geliştirir. X
Uygulamalı
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin olguları incelemek için kaynak taraması yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir. X
2 Güncel teknolojiyi kullanarak alanındaki olgular hakkında betimsel ve keşifsel araştırmalar yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir. X

 

KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Alanıyla ilgili bir çalışmayı disiplin ve sorumluluk çerçevesinde kendi başına üstlenir ve sonuçlandırır. X
2 Alanıyla ilgili bir ekip çalışmasında lider veya ekip üyesi olarak çeşitli görevler üstlenebilir ve bunları eksiksiz yerine getirir. X
Öğrenme Yetkinliği
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin bilgi ve bulguları sebep-sonuç ilişkisi ve eleştirel yaklaşım çerçevesinde analiz eder. X
2 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına dair kuramsal veya uygulamadaki boşlukları tanımlar ve çözüm önerileri getirir. X
3 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına dair bilgileri hedeflediği meslekte nasıl kullanacağı hakkında fikirler üretir X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır. X
2 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltebilir. X
3 Yabancı dilde kaynak taraması yapabilir, gündemi takip edebilir ve yazılı-sözlü çalışmalar üretebilir. X
Alana Özgü Yetkinlik
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır. X
2 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltebilir. X
3 Yabancı dilde kaynak taraması yapabilir, gündemi takip edebilir ve yazılı-sözlü çalışmalar üretebilir. X

 

  • DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
  • Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
  • Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri
  • Etkinlik (Hafta Sayısı)
  • Süresi (Saat)
  • Toplam İş Yükü
  • Ders
  • 0
  • 0
  • 0
  • Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme
  • 0
  • 0
  • 0
  • Arazi Çalışması
  • 0
  • 0
  • 0
  • Grup Çalışması / Ödevi
  • 0
  • 0
  • 0
  • Laboratuar
  • 0
  • 0
  • 0
  • Okuma
  • 6
  • 1
  • 6
  • Ödev
  • 0
  • 0
  • 0
  • Proje Hazırlama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Seminer
  • 0
  • 0
  • 0
  • Staj
  • 0
  • 0
  • 0
  • Teknik Gezi
  • 0
  • 0
  • 0
  • Web Tab. Öğrenme
  • 12
  • 2
  • 24
  • Uygulama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Yerinde Uygulama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Mesleki Faaliyet
  • 0
  • 0
  • 0
  • Sosyal Faaliyet
  • 0
  • 0
  • 0
  • Tez Hazırlama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Alan Çalışması
  • 0
  • 0
  • 0
  • Rapor Yazma
  • 0
  • 0
  • 0
  • TOPLAM
  • 0
  • 0
  • 30

 

  • Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
  • Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri
  • Etkinlik (Hafta Sayısı)
  • Süresi (Saat)
  • Toplam İş Yükü
  • Final Sınavı
  • 1
  • 1
  • 1
  • Final Sınavı Hazırlığı
  • 1
  • 10
  • 10
  • Ara Sınav
  • 1
  • 1
  • 1
  • Ara Sınav Hazırlığı
  • 1
  • 5
  • 5
  • Kısa Sınav
  • 0
  • 0
  • 0
  • Kısa Sınav Hazırlığı
  • 0
  • 0
  • 0
  • TOPLAM
  • 0
  • 0
  • 17

 

  • Genel Toplam
  • 47
  • Toplam İş Yükü / 25.5
  • 2
  • Dersin AKTS(ECTS) Kredisi
  • 2,0