ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ II BÖLÜMÜ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ


Dersin Adı Kodu Yıl Yarıyılı Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ II ATA202 2 4 2 2 2,0

  • DERS BİLGİLERİ
  •  

  • Dersin Öğretim Dili
  • :

  • Türkçe
  • Dersin Düzeyi
  • :

  • LİSANS , TYY: 6.Düzey , EQF-LLL: 6.Düzey , QF-EHEA: 1.Düzey
  • Dersin Türü
  • :

  • Zorunlu
  • Dersin Veriliş Şekli
  • :

  • Uzaktan Eğitim
  • Dersin Koordinatörü
  • :

  • Yrd.Doç.Dr. ADNAN DUYGUN
  • Dersi Veren(ler)
  • :

 

  • DERSİN ÖNCESİNDE VE/VEYA DERS İLE BİRLİKTE ALINMASI ZORUNLU DERSLER
  • Ön/Yan koşul dersi yoktur

 

  • AMAÇ VE İÇERİĞİ
  • Dersin Amacı
  • :

  • Türk İnkılâbının, özelliklerini ve benzer kavramları tanıma, Türk İnkılâbı öncesinde Osmanlı Devleti'nin yaptığı ıslahatlar, Atatürk inkılâplarının önemi, Atatürkçü düşünce sisteminin ortaya çıkması ve yeni Türkiye Cumhuriyeti’nin yapacağı inkılâplara etkisi, Türk İstiklâl Savaşı ve Cumhuriyet ve Atatürk İnkılâplarını tehdit eden unsurları içerir.
  • Dersin İçeriği
  • :

  • Siyasal alanda yapılan inkılâplar, hukuk alanında yapılan inkılâplar, eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâplar, iktisâdi alanda yapılan inkılâplar, sosyal alanda yapılan inkılâplar, Atatürk ilkeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, İkinci Dünya Savaşı yıllarında Türkiye, 1950 -1960 yılları arası Türkiye.

 

  • N.
  • DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
  • 1
  • Atatürk İlke ve İnkılapları hakkında genel bilgilendirme ve tarih bilinci oluşturma, olaylara tarihsel perspektiften bakabilmek
  • 2
  • Genel ve kişisel tarih arasında bağlar kurarak kendini daha iyi ifade edebilmek için bilimsel tarihin sunduğu olanaklardan yararlanmalarını sağlamak

 

  • HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
  • Hafta
  • Ön Hazırlık
  • Konular
  • Yöntem
  • 1
  • Literatür tarama
  • Türk İnkılabı (Yeni Türk Devletinde Modernleşme Hareketleri), Siyasal İnkılaplar, Saltanatın Kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı ve Cumhuriyet Kavramı , Hilafetin Kaldırılması , 1924 Anayasası
  • Anlatım
  • 2
  • Literatür tarama
  • Toplumsal ve Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar, Kıyafet Düzenlemesi, Şapka Kanunu, Soyadı Kanunu, Tarikatların Kaldırılması, Tekke, Türbe ve Zaviyelerin Kapatılması, Takvim, Saat, Ölçü Sistemindeki Değişiklikler, Kadın Hakları ve Gelişimi
  • Anlatım
  • 3
  • Literatür tarama
  • Hukuk Alanında Yapılan İnkılap , Medeni Kanunun Kabulü , Hukuk Devleti ve Hukukun Üstünlüğü Kavramları
  • Anlatım
  • 4
  • Literatür tarama
  • Kültür ve Eğitim Alanındaki İnkılaplar , Harf, Dil ve Tarih İnkılabı , Eğitim İnkılabı ve Önemi , Eğitimde Uygulanması Gereken İlkeler
  • Anlatım
  • 5
  • Literatür tarama
  • İktisadi Alanda Yapılan İnkılaplar , Erken Cumhuriyet Dönemi Türkiye’sinde İktisat Hedefleri, İzmir İktisat Kongresi , Karma Ekonomi Projesi , 1923 -1929 Arası Göreli Liberalizm, 1929-1939 Arası Devletçilik
  • Anlatım
  • 6
  • Literatür tarama
  • Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Yeni Türkiye’nin Kurucu İlkeleri , Tam Bağımsızlık, Milli Egemenlik, Milliyetçilik
  • Anlatım
  • 7
  • Literatür tarama
  • Laiklik , Cumhuriyetçilik , Halkçılık
  • Anlatım
  • 8
  • Literatür tarama
  • Devletçilik , İnkılapçılık
  • Anlatım
  • 9
  • -
  • ARA SINAV
  • -
  • 10
  • Literatür tarama
  • Atatürk Dönemi Dış Politikası , Dönemin Genel Konjonktürü
  • Anlatım
  • 11
  • Literatür tarama
  • Türk Dış Politikasının Genel Nitelikleri ve Öncelikleri , Olgusal Gelişmeler , Lozan Antlaşması İle ilgili Konular , İngiltere İle Musul sorunu
  • Anlatım
  • 12
  • Literatür tarama
  • Fransa İle İlgili İlişkiler ve Hatay Sorunu , Yunanistan İle Nüfus Mübadelesi ve Etabli Antlaşmazlığı ve Çözümü , Türkiye İle Sovyetler Birliği
  • Anlatım
  • 13
  • Literatür tarama
  • Yükselen Savaş Tehdidine Karşı Geliştirilen Politikalar , Türkiyenin Milletler Cemiyetine Üyeliği , Balkan Paktı , Sadabat Paktı , Montrö Boğazlar Sözleşmesi , İç ve Dış Siyaset Arasında Bağlantılar
  • Anlatım
  • 14
  • Literatür tarama
  • Bloklu Dünya ve Türkiye , 1939 -1960 Arası İç ve Dış Siyasetteki Gelişmeler
  • Anlatım
  • 15
  • Literatür tarama
  • Türkiye'de 1960 -1980 Arası Siyasal ve Toplumsal Gelişmeler
  • Anlatım
  • 16
  • -
  • FİNAL
  • -
  • 17
  • -
  • FİNAL
  • -

 

  • KAYNAKLAR
  • Barut, M., Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri, (2008), İstanbul, DER Yayınları
  • Atatürk, K. (1999), Nutuk, Zeynep KORKMAZ (Prof. Dr. Yayına Hazırlayan), Ankara, İLESAM

 

  • ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
  • Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi
  • Etkinlik Sayısı
  • Katkı Yüzdesi
  • Ara Sınav
  • 1
  • 40
  • Dönem Sonu Sınavı
  • 1
  • 60
  • Uygulama
  • 0
  • 0
  • Kısa Sınav
  • 0
  • 0
  • Rapor Sunma
  • 0
  • 0
  • Ödev Değerlendirme
  • 0
  • 0
  • Sözlü Değerlendirme
  • 0
  • 0
  • Tez Sunma
  • 0
  • 0
  • Belge Sunma
  • 0
  • 0
  • Uzman Değerlendirmesi
  • 0
  • 0
  • Bil.Des.Sunum
  • 0
  • 0
  • TOPLAM
  • 2
  • 100

 

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kurumsal
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanındaki genel kavramları açıklar. X
2 Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. X
3 Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliğinin tarihsel sürecini bilir. X
4 Alanında kullanılan bilgisayar programlarıyla ilgili bilgilere sahiptir. X
Olgusal
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Hava taşımacılığının ve işletmeciliğin ihtiyaç duyduğu temel hukuksal, toplumsal ve çevresel bilgilere sahiptir. X
2 İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri bilir. Bu fonksiyonlar arasındaki ilişkileri ve etkileşimleri sınıflandırır ve açıklar. X
3 Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. X
4 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır. X

 

BECERİLER
Bilişsel
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Hava taşımacılığındaki kurumlar için amaç ve hedefler belirleyebilir. X
2 Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır. X
3 Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal bilgileri uygulamaya aktarabilir. X
4 Hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilir, analiz edebilir, sorunları tanımlayabilir ve çözüm önerileri getirebilir. X
Uygulamalı
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları yapar. X
2 Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek uygulayabilir. X
3 Hava taşımacılığına ilişkin bilgileri çalışanlarına ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olur. X
4 Hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurabilir. X
5 Hava ulaştırma işletmeciliğinde ihtiyaç duyulan uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebillir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. X

 

KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. X
2 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
3 Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. X
Öğrenme Yetkinliği
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
2 Öğrenme gereksinimlerini belirler; öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
2 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. X
3 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. X
Alana Özgü Yetkinlik
N. Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
2 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. X
3 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. X

 

  • DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
  • Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
  • Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri
  • Etkinlik (Hafta Sayısı)
  • Süresi (Saat)
  • Toplam İş Yükü
  • Ders
  • 0
  • 0
  • 0
  • Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme
  • 0
  • 0
  • 0
  • Arazi Çalışması
  • 0
  • 0
  • 0
  • Grup Çalışması / Ödevi
  • 0
  • 0
  • 0
  • Laboratuar
  • 0
  • 0
  • 0
  • Okuma
  • 6
  • 1
  • 6
  • Ödev
  • 0
  • 0
  • 0
  • Proje Hazırlama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Seminer
  • 0
  • 0
  • 0
  • Staj
  • 0
  • 0
  • 0
  • Teknik Gezi
  • 0
  • 0
  • 0
  • Web Tab. Öğrenme
  • 14
  • 2
  • 28
  • Uygulama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Yerinde Uygulama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Mesleki Faaliyet
  • 0
  • 0
  • 0
  • Sosyal Faaliyet
  • 0
  • 0
  • 0
  • Tez Hazırlama
  • 0
  • 0
  • 0
  • Alan Çalışması
  • 0
  • 0
  • 0
  • Rapor Yazma
  • 0
  • 0
  • 0
  • TOPLAM
  • 0
  • 0
  • 34

 

  • Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
  • Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri
  • Etkinlik (Hafta Sayısı)
  • Süresi (Saat)
  • Toplam İş Yükü
  • Final Sınavı
  • 1
  • 1
  • 1
  • Final Sınavı Hazırlığı
  • 1
  • 10
  • 10
  • Ara Sınav
  • 1
  • 1
  • 1
  • Ara Sınav Hazırlığı
  • 1
  • 10
  • 10
  • Kısa Sınav
  • 1
  • 1
  • 1
  • Kısa Sınav Hazırlığı
  • 0
  • 0
  • 0
  • TOPLAM
  • 0
  • 0
  • 23

 

  • Genel Toplam
  • 57
  • Toplam İş Yükü / 25.5
  • 2
  • Dersin AKTS(ECTS) Kredisi
  • 2,0