Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBP228 | KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYLİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste; kalite yönetim sistemlerinin uygulama yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
İçerik: | Öğretim yöntem ve teknikleri olarak; anlatım, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kalite Yönetim Sisteminin Altyapısını tanır |
Kalite Standartlarını açıklar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması, soru-cevap | Kalite kavramı | Teorik, slayt |
2 | Literatür taraması, soru-cevap | Standart ve standardizasyon | Teorik, slayt |
3 | Literatür taraması, soru-cevap | Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi | Teorik, slayt |
4 | Literatür taraması, soru-cevap | Yönetim kalitesi ve standartları | Teorik, slayt |
5 | Literatür taraması, soru-cevap | Çevre standartları | Teorik, slayt |
6 | Literatür taraması, soru-cevap | Kalite yönetim sistemi modelleri | Teorik, slayt |
7 | Literatür taraması, soru-cevap | Kalite yönetim sistemi modelleri Stratejik yönetim | Teorik, slayt |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması, soru-cevap | Stratejik yönetim | Teorik, slayt |
10 | Literatür taraması, soru-cevap | Yönetime katılma | Teorik, slayt |
11 | Literatür taraması, soru-cevap | Süreç yönetim sistemi | Teorik, slayt |
12 | Literatür taraması, soru-cevap | Süreç yönetim sistemi | Teorik, slayt |
13 | Literatür taraması, soru-cevap | Kaynak yönetimi sistemi | Teorik, slayt |
14 | Literatür taraması, soru-cevapLiteratür taraması, soru-cevap | Kaynak yönetimi sistemi | Teorik, slayt |
15 | Literatür taraması, soru-cevap | Efqm mükemmellik modeli | Teorik, slayt |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kalite Yönetim Sistemleri Yazar: Baki Buzlu |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cilt türlerini tanır, cilt analizi yapar.
|
0 | |||||
2 |
Cilt hastalıklarını tanır ve tanımlar.
|
0 | |||||
3 |
Saç ve saçlı deri hastalıklarını tanır.
|
0 | |||||
4 |
Vücut anatomisi ve fizyolojisi hakkında yeterli teknik bilgiye sahiptir.
|
1 | |||||
5 |
Masaj çeşitlerini ve tekniklerini bilir.
|
0 | |||||
6 |
Tırnağın yapısını bilir ve tırnak hastalıklarını tanır.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektöründe yasal düzenlemeleri takip eder.
|
5 | |||||
2 |
Sektörde liderlik konumunda olan firmalar ve odarla iletişim halindedir.
|
5 | |||||
3 |
Saç bakımı ve güzellik alanın da yenilikleri takip eder.
|
5 | |||||
4 |
Yeni çıkan ürün ve uygulamalar konusunda bilgi sahibidir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Güzellik salonlarına hizmet almak için gelen kişilere bağımsız olarak uygulama yapar
|
1 | |||||
2 |
Sektörle ilgili yenilikleri ve yayınları takip eder.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi kendine saç tasarım yapar.
|
0 | |||||
2 |
Saç Tasarımı veya Cilt ve Vücut Bakımı ile ilgili bir salonlarda yöneticilik yapar.
|
4 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve sunumlar hazırlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Güzellik salonlarına hizmet almak için gelen kişilere bağımsız olarak uygulama yapar
|
1 | |||||
2 |
Saç Tasarımı veya Cilt ve Vücut Bakımı ile ilgili bir salonlarda takım çalışması yapar sorumluluk alır.
|
5 | |||||
3 |
Sektörle ilgili yenilikleri ve yayınları takip eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Güzellikle ilgili sektörde çıkan yayınları programları takip eder
|
5 | |||||
2 |
Güzellik sektörüyle ilgili yenilikleri güncel uygulamaları takip eder ve yaşam boyu kendini yeniler.
|
5 | |||||
3 |
Uygulama zamanını iyi kullanır ve değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hizmet sektöründe,çalışma hayatında ve insan ilişkilerinde iyi iletişim kurar ve sosyal yetkinliğe sahip olur.
|
5 | |||||
2 |
Meslektaşları ile iletişim kuracak mesleki ve litaratürü takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
1 | |||||
3 |
Mesleki alandaki fuarları ve mesleki gelişmeleri takip eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili konularda sağlığı ilgilendiren risk olabilecek konuları değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Saç bakımı ve güzellik hizmetleri konusunda yasal çerçeveleri bilir ve yerine getirir.
|
4 | |||||
3 |
Hizmet verdiği kişilerin mahremiyetine gereken saygı ve özeni gösterir.
|
5 | |||||
4 |
Mesleğinin gerektiği şekilde kişisel hijyenine önem verir.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 6 | 8 | 48 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 106 |
Genel Toplam | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |