TR EN

PSİKOLOJİYE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP212 PSİKOLOJİYE GİRİŞ 3 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NEGİN AZARABADİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Psikolojiye giriş dersi; insan davranışlarını bilimsel bir yöntemle anlamayı amaçlamaktadır.
İçerik: Psikolojinin Tanımı ve Kapsamı, Psikoloji Yaklaşımları, Psikolojide Araştırma Yöntemleri, Psikolojinin Alanları, Duyum ve Algı,Bellek,Öğrenme, Bilinç, Kişilik,Kişilik Kuramları, Stres ve Sağlık Psikolojisi vb. konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ruh sağlığı yerinde olan kişilerin özelliklerini bilir.
Ruh sağlığını etkileyen ve bozan faktörleri bilir.
Kronik hastalıklarda görülen ruhsal problemleri tanır.
Hastalarda görülen ruhsal problemlere doğru yaklaşmayı öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı ve görsel kaynaklar Psikolojinin Tanımı ve Kapsamı Anlatım, Soru Cevap
2 Yazılı ve görsel kaynaklar Psikolojinin çalışma ve alt konuları ve diğer bilimlerle ilişkisi Anlatım, Soru Cevap
3 Yazılı ve görsel kaynaklar Psikolojide Araştırma Yöntemleri Anlatım, Soru Cevap
4 Yazılı ve görsel kaynaklar Psikolojinin Biyolojik Temelleri Anlatım, Soru Cevap
5 Yazılı ve görsel kaynaklar Duyum ve Algı Anlatım, Soru Cevap
6 Yazılı ve görsel kaynaklar Bilinç Anlatım, Soru Cevap
7 Yazılı ve görsel kaynaklar Öğrenme Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı ve görsel kaynaklar Bellek Anlatım, Soru Cevap
10 Yazılı ve görsel kaynaklar Bilişsel psikoloji Anlatım, Soru Cevap
11 Yazılı ve görsel kaynaklar Kronik Hastalıklarda Psikolojik Yardım Anlatım, Soru Cevap
12 Yazılı ve görsel kaynaklar Yaşam Boyu Gelişim Anlatım, Soru Cevap
13 Yazılı ve görsel kaynaklar Kişilik Kuramları Anlatım, Soru Cevap
14 Yazılı ve görsel kaynaklar Psikolojik Bozukluklar Anlatım, Soru Cevap
15 Yazılı ve görsel kaynaklar Stres ve Sağlık Psikolojisi Anlatım, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Atkinson, R. L., Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B., Bem, D. J., Maren, S. (2012). Psikolojiye giriş. Türkiye: Arkadaş Yayınevi.
Cüceloğlu, D. (2020). Insan ve Davranisi: Psikolojinin Temel Kavramlari. Türkiye: Remzi Kitabevi.
Pastorino, E. E., Doyle-Portillo, S. M. (2020). What Is Psychology? Foundations, Applications, and Integration (APA Card). (n.p.): Cengage Learning.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gıda yönetmelik ve mevzuat koşullarını kavrayarak risk tespitinde bulunur.
0
2
Gıda bileşenlerinin karakteristik özelliklerini analiz eder.
0
3
Etkin bir şekilde numune alabilir, deney ve analiz aracılığıyla veri toplar.
0
4
Gıdaların mikrobiyolojik analizlerini gerçekleştirir.
0
5
Elde ettiği verileri yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
0
6
Gıda alanındaki teknoloji ve muhafaza tekniklerine bağlı üretilen ürünlerin kalite kontrolü ve kalite kriterlerinin tespitinde bulunur.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel matematik ve fen bilimleri konularında temel teknik bilgileri kullanır.
0
2
Gıda ürünleri ve bileşenleri hakkında bilgi sahibi olup bu bilgileri gıda işlemede kullanır.
0
3
Gıda alanında farklı ve güncel tekniklerle araştırma yapıp bilgilerini kullanır.
0
4
Gıda alanında, mesleki etik ve genel ahlaki değerleri benimser.
0
5
Gıda ile ilgili mikrobiyolojik terimleri kullanır.
0
6
Gıda alanındaki teknoloji ve muhafaza tekniklerine ilişkin bilgi kazanır.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretir ve AR-GE çalışmalarında yer alır.
0
2
Gıda sektöründe üretim ve/veya AR-GE alanlarında sorumluluk alır.
0
3
Gıda güvenliği ve üretim teknolojileri ile ilgili bilgi kaynaklarını kullanır.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gıda maddelerine ve gıda ile temasta bulunan madde ve malzemelere ilişkin öngörülen kontrol ve analizleri yürüterek ilgili mevzuata uygunluğunun tespiti sorumluluğunu alır.
0
2
Gıda Laboratuvarlarında deney yaparak, sonuçları sorumlulukları ölçüsünde değerlendirir.
0
3
Gıda laboratuvarlarında alanı ile ilgili temel cihaz ve ilgili teknolojileri kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gıda laboratuvardaki fiziksel, kimyasal, duyusal ve mikrobiyoloji analizleri uygular.
0
2
Gıda hijyen uygulamalarında görev alır.
0
3
Sorumlulukları dahilinde takım çalışmalarında yer alır veya bireysel çalışır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir.
5
2
Kendini yenileyerek alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri sürdürür, geliştirir ve kullanabilir.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunumlar hazırlayabilir.
0
2
Görsel, yazılı ve sözlü iletişimi etkili biçimde kullanır.
0
3
Alanı ile ilgili güncel çalışmaları takip edecek yabancı dil bilgisine sahip olur.
2
4
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
5
Alanı ile ilgili ekip çalışmalarında yer alabilir.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda sorumluluk alabilir.
4
2
Çeşitli gıda ürünlerinin üretim ve kalite tespitinde görev alabilir.
0
3
Gıda hijyeni ve sanitasyonunun değerlendirilmesinde yetkinliği bulunabilir.
0
4
Gıda mevzuatının takibi ve uygulanmasında görev alabilir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 80
Genel Toplam 80
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0