Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
PDP206 |
FİZİK TEDAVİ REHABİLİTASYON UYGULAMALARI VE ORTOTİKS |
3 |
4 |
3 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ALİ KARAAĞAÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ALİ KARAAĞAÇ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Podoloji alanında fizik tedavi ve rehabilitasyon yöntemlerinin kullanımını öğretmektir. |
İçerik: |
Ayak fonksiyonel anatomisi, yürüme ve yürümenin değerlendirilmesi, yürüme patolojilerinin değerlendirilmesi Ayak bileği ve ayak kırıklarında fizyoterapi ve rehabilitasyon, alt ekstremite eklem problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon, alt ekstremitenin yumuşak doku problemleri ve fizyoterapisi, ayakta ortez uygulamaları, ayağın tuzak nöropatileri, konjenital ayak problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon, diyabetik ayak ve fizyoterapisi, ayak ve ayak parmaklarının anomalilerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon, alt ekstremitenin dolaşım problemleri, crush yaralanmaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Ayak ortez uygulamasını yapar. |
Ayak bölgesinin anatomisi hakkında bilgi sahibi olur. |
Diyabetik ayakta gelişebilecek sistemsel hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur. |
Diyabetik ayakta tabanlık kullanım önemini kavrar. |
Podoloji ile fizik tedavi arasındaki ilişkiyi ifade eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Dersin tanıtımı |
sözlü sunum ,soru /cevap |
2 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Ayak fonksiyonel anatomisi |
sözlü sunum ,soru /cevap |
3 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Normal Yürüyüş |
sözlü sunum ,soru /cevap |
4 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Patolojik yürüyüş I |
sözlü sunum ,soru /cevap |
5 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Patolojik yürüyüş II |
sözlü sunum ,soru /cevap |
6 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Kırık |
sözlü sunum ,soru /cevap |
7 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Ligament yaralanmaları |
sözlü sunum ,soru /cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Kas Yaralanmaları |
sözlü sunum ,soru /cevap |
10 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Ön ayak hastalıkları I |
sözlü sunum ,soru /cevap |
11 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Ön ayak hastalıkları II |
sözlü sunum ,soru /cevap |
12 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Aşırı Kullanıma Bağlı Spor Yaralanmaları I |
sözlü sunum ,soru /cevap |
13 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Aşırı Kullanıma Bağlı Spor Yaralanmaları II |
sözlü sunum ,soru /cevap |
14 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Diyabetik ayak ve fizyoterapisi |
sözlü sunum ,soru /cevap |
15 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Genel Tekrar |
sözlü sunum ,soru /cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Stillwell, G. K. (1988). Elektroterapi Krusen's Fizik Tedavi Rehabilitasyon El Kitabı çev Ed: Tuna N. Nobel Tıp Kitabevi. istanbul, 277-286. |
BEK, N. (2017). Ortez Uygulamalar Prensipler Teknikler. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Podoloji alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Podoloji alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Podoloji alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Podoloji alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Podoloji alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Podoloji alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Podoloji alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Podoloji alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirebilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Podoloji alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Podoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
74 |
|
Genel Toplam |
74 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
2,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|