Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SMP206 |
SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK |
3 |
2 |
2 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ALİ KARAAĞAÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Sosyal sorumluluk ve etik dersinde, teorik bağlamda sosyal sorumluluk, etik, iş etiği, yasa, ahlak kavramlarının derinlemesine örneklemeler üzerinden tarihsel gelişimi doğrultusunda incelenip anlatılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Bu derste sağlıkta etik ve hasta hakları yönetmeliği de örnekler üzerinden anlatılıp irdelenecektir. Pratikte ise öğrencilerle birlikte sağlık sektörü kapsamında bir sosyal sorumluluk projesi üretilmesi planlanmaktadır |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Kendine, ailesine, devletine, topluma, insanlığa ve çevreye karşı sorumluluklarını kavrar. |
Sağlık ve hizmet işletmelerinde çalışan - çalıştıranlar arasında karşılıklı sorumlulukları ve etik davranışları kavrar. |
İnsanlığın geleceğinin ve mutluluğunun fertlerin sorumluluk bilincine ve davranışlarına bağlı olduğunu kavrar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
kaynak tarama |
Tanışma, ders içeriği ve kaynaklar hakkında bilgilendirme. |
Anlatım ,soru / cevap |
2 |
kaynak tarama |
Etik, ahlak, yasa kavramları tanımlamaları ve aralarındaki farkların incelenmesi. |
Anlatım ,soru / cevap |
3 |
kaynak tarama |
Meslek etiği kavramının anlatılması ve tarihsel gelişiminin incelenmesi |
Anlatım ,soru / cevap |
4 |
kaynak tarama |
Kişisel etiğin ve Aile hayatındaki, sosyal hayattaki, okul hayatındaki etiğin detaylandırılması |
Anlatım ,soru / cevap |
5 |
kaynak tarama |
Etik kuralları, etik sistemleri ve etik davranışlarının anlatılması |
Anlatım ,soru / cevap |
6 |
kaynak tarama |
Ortak etik kurallarının, etik ve etik dışı davranmanın, etik ve etik dışı davranmanın sonuçlarının, etik dışı davranışı haklılaştırma biçimlerinin anlatılması. |
Anlatım ,soru / cevap |
7 |
kaynak tarama |
İş etiği, iş hayatında etik olan ve olmayan ilkeler, kamu görevlerinin etik sözleşmesinin 7 maddesinin anlatılması. |
Anlatım ,soru / cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
kaynak tarama, film izleme |
"Doktor Ölüm" filmi örneği üzerinden etik, ahlak, yasa kavramının örneklenmesi ve incelenmesi. |
Anlatım ,soru / cevap |
10 |
kaynak tarama |
Doktor Ölüm filmi üzerinden sağlıkta doktor ve hasta haklarının incelenmesi. |
Anlatım ,soru / cevap |
11 |
kaynak tarama |
Liderlik ve etik liderlik kavramlarının anlatılması. |
Anlatım ,soru / cevap |
12 |
kaynak tarama |
Sosyal sorumluluk kavramı ve tarihsel gelişimi. |
Anlatım ,soru / cevap |
13 |
kaynak tarama |
Sağlık alanında yapılmış olan sosyal sorumluluk projelerin incelenmesi. |
Anlatım ,soru / cevap |
14 |
kaynak tarama |
Sağlık alanında yapılacak bir sosyal sorumluluk projesi uygulaması. |
Uygulama |
15 |
kaynak tarama |
Yapılan sosyal sorumluluk projelerinin sunulması ve hayata geçirilmesi |
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Nuttall, J., (2011), Ahlak Üzerine Tartışmalar: Etiğe Giriş (2. Basım), Ayrıntı Yayınları,İstanbul |
Demir, M., (2010), Sağlık Haberleri ve Medya Gerçeği Nobel Yayınları, Ankara |
Kuçuradi, İ., (2003) Etik ve “Etikler” Türkiye Mühendislik Haberleri, Sayı 423, s.7-9 |
Fisk, M. (2016). Ethics and Social Survival. Birleşik Krallık: Taylor & Francis. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Podoloji alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Podoloji alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Podoloji alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Podoloji alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Podoloji alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Podoloji alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Podoloji alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Podoloji alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirebilir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Podoloji alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Podoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
80 |
|
Genel Toplam |
80 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|