TR EN

BİYOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BIO111 BİYOLOJİ 1 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALİ KARAAĞAÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. NUR GAMZE BOSTAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Canlıların çeşitliliği, hücre ve dokularının yapısal ve işlevsel özellikleri, evrimleri, canlılarda kalıtım, canlılarda geçen biyokimyasal olaylar ve canlıların birbirleri ve cansız çevre ile olan ilişkilerinin ve doğada var olan biyolojik sistemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Yaşamın temel bileşenleri, atom, molekül, makro molekül, makro molekül komplekslerinin oluşturduğu organeller ve hücrenin temel yapısı, yapı ve fonksiyonlarına göre bitki ve hayvan hücreleri, hücrede enerji üretimi, fotosentez, hücre solunumu, hücre bölünmesi, gen, kromozom, genom kavramları incelenmektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Canlılar dünyasına ilişkin temel kavramları tanımlayabilir.
Canlılar dünyasındaki organizasyonu temel biyolojik kuramlar kapsamında tanımlayabilir.
Hücre organizasyonun yapısal ve işlevsel özelliklerini birbirleri ile ilişkilendirebilir.
Hücre organellerinin fonksiyonunu açıklayabilir ve hücrenin bütününde ve organizmadaki oluşumlarla ilişkilendirebilir.
Prokaryotik ve ökaryotik hücreleri karşılaştırabilir.
Hücrelerin çoğalması ve genetik materyalin özelliklerini bilir.
Metabolizma olaylarını açıklayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Biyoloji Kavramı, Biyolojinin Önemi ve Biyolojik Organizasyon sözlü anlatım / soru-cevap
2 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Canlı Hücrelerde Bulunan Temel Bileşikler; Su ve İnorganik Bileşikler sözlü anlatım / soru-cevap
3 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Canlı Hücrelerde Bulunan Temel Bileşikler; Organik Bileşikler sözlü anlatım / soru-cevap
4 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücrenin Tanımı, Prokaryotik ve Ökaryotik Hücreler ve Özellikleri sözlü anlatım / soru-cevap
5 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Organelleri sözlü anlatım / soru-cevap
6 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Zarı - Yapı ve İşlevi sözlü anlatım / soru-cevap
7 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Zarından Madde Geçişleri sözlü anlatım / soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Metabolizma sözlü anlatım / soru-cevap
10 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Fotosentez sözlü anlatım / soru-cevap
11 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Bölünmesi sözlü anlatım / soru-cevap
12 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Döngüsü sözlü anlatım / soru-cevap
13 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. DNA Yapı ve Fonksiyonu sözlü anlatım / soru-cevap
14 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Mendel Genetiği sözlü anlatım / soru-cevap
15 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Rekombinant DNA ve Biyoteknoloji sözlü anlatım / soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kaya, MA., (2017), GENEL BİYOLOJİ, Nobel Akademik Yayıncılık
Urry, L. A., Cain, M. L., Wasserman, S. A., Minorsky, P. V., & Reece, J. B. (2017). Campbell Biology. Pearson Education, Incorporated.
Tohit, G. Genel Biyoloji. 2018. Anı Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Podoloji alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Podoloji alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Podoloji alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
0
2
Podoloji alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Podoloji alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Podoloji alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
2
2
Podoloji alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Podoloji alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
3
2
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirebilir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Podoloji alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
2
2
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Podoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
1
2
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir.
1
3
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0