Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SMP218 | BİYOMEDİKAL TEKNOLOJİ | 3 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALİ KARAAĞAÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MEHMET GÖL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Biyomedikal teknolojisinin ilgilendiği alanlar, tarihçe ve güncel gelişmeler, tıbbi cihazların sınıflandırılması, ilgili sınıflardaki tıbbi cihazlar, medikal metroloji, bakım, onarım ve arıza yaklaşımları, tehlikeli durumlar üzerinde farkındalık hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Biyomedikal cihaz teknolojisinin gelişimi, birlikte çalışılan disiplinler, tıbbi cihazların sınıflandırılması, ilgili sınıflardaki cihazların bakım, onarım ve kalibrasyonu, medikal metroloji, elektriksel güvenlik konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Biyomedikal Teknolojinin Tanımı ve Faydalarını kavrar |
İnsan üzerinden yapılan biyomedikal ölçüm sistemleri hakkında bilgi sahibi olur |
İnsandaki biyolojik sinyallerin alınma ve değerlendirilme metodları hakkında bilgi sahibi olur. |
Temel biyomedikal cihazlar hakkında bilgi sahibi olur. |
Disiplinler arası takımlarla çalışabilme becerisi kazanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Biyomedikal teknoloji tanımı, tarihçesi, güncel çalışmalar, bağlantılı disiplinler ve uzmanlık alanları. Biyomedikal cihaz teknikerinin çalışma alanları, görev ve sorumlulukları. | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | - | Tıbbi cihazların risk gruplarına ve kullanım alanlarına göre sınıflandırılması. | Anlatım, Soru-Cevap |
3 | - | Fizyolojik sinyal izleyici cihazların, gelişimi, kullanım alanları, çalışma prensipleri | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | - | Fizyolojik sinyal izleyici cihazlarında bakım, onarım ve kalibrasyonu. | Anlatım, Soru-Cevap |
5 | - | Ameliyathane, yoğun bakım ve yaşam destek cihazlarının, gelişimi, kullanım alanları, çalışma prensipleri. | Anlatım, Soru-Cevap |
6 | - | Ameliyathane, yoğun bakım ve yaşam destek cihazlarının bakım, onarım ve kalibrasyonu. | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | - | Genel tekrar, tecrübe aktarımı. | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Laboratuvar ve hasta dışı uygulama cihazlarının gelişimi, kullanım alanları, çalışma prensipleri. | Anlatım, Soru-Cevap |
10 | - | Laboratuvar ve hasta dışı uygulama cihazlarının bakım, onarım ve kalibrasyonu. | Anlatım, Soru-Cevap |
11 | - | İyonize radyasyonlu tıbbi görüntüleme cihazlarının, gelişimi, kullanım alanları, çalışma prensipleri, bakım, onarım ve kalibrasyonu. | Anlatım, Soru-Cevap |
12 | - | İyonize radyasyon içermeyen tıbbi görüntüleme cihazlarının, gelişimi, kullanım alanları, çalışma prensipleri, bakım, onarım ve kalibrasyonu. | Anlatım, Soru-Cevap |
13 | - | Medikal metroloji genel kavramlar, genel şartlar ve ülkemizden ve dünyadan işleyiş örnekleri | Anlatım, Soru-Cevap |
14 | - | Tıbbi cihazlarda elektriksel güvenlik. | Anlatım, Soru-Cevap |
15 | - | Olası tehlikelerin tanımlanması, risk yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği. Genel tekrar, tecrübe aktarımı. | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ün, M., Kalkandelen, C. (2001). Biyomedikal cihazlar ve laboratuvarı. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi. |
John ENDERLE, Joseph BRONZINO, "Introduction to Biomedical Engineering", Academic Press Series in Biomedical Engineering, 3rd Edition, ISBN: 978-0-12-374979-6 |
Raghbir Singh Khandpur, “Compendium of Biomedical Instrumentation”, John Wiley & Sons, 2020, isbn: 9781119288121,1119288126 |
Musa Hakan Asyalı, Sadık Kara, Bülent Yılmaz, “Biyomedikal Mühendisliğinin Temelleri”, Nobel Yayıncılık, 2014, isbn: 9786051339436 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Podoloji alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Podoloji alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Podoloji alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
|
1 | |||||
2 |
Podoloji alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Podoloji alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Podoloji alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
|
0 | |||||
2 |
Podoloji alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Podoloji alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
|
0 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirebilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Podoloji alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
|
0 | |||||
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Podoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
|
1 | |||||
2 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir.
|
1 | |||||
3 |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 76 |
Genel Toplam | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |