Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SIP209 | YÖNETİM VE ORGANİZASYON | 3 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EBRU CENGİZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. EBRU CENGİZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile yönetim biliminin tarihsel gelişimi (klasik, neoklasik, ve modern yönetim yaklaşımları), postmodern yönetim teorileri, motivasyon, liderlik etme, çatışmayı yönetme, örgüt kültürünü tanıma, örgüt içerisindeki davranışlar ve davranışların nedenleri ile anlaşılabilmesinin sağlanması ve bu kavramların uygulanması ile ilgili bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğinde Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik , neoklasik ve modern yönetim teorileri, yönetimin fonksiyonları, yönetim süreçleri, örgüt kültürü, motivasyon teorileri, liderlik, çatışma, örgütsel davranış ve post-modern yönetim teorileri incelenmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yönetim ile ilgili temel kavramları tanımlar |
Çatışma yönetimi uygulamalarına bağlı olarak problem(leri) çözer |
Yönetimin tarihsel gelişim evrelerini sınıflar |
Planlama sürecine uygun olarak faaliyetleri planlar |
Örgütleme süreci kapsamında, işi için oluşturulmuş olan görev tanımlarına uygun olarak faaliyetlerini yürütür |
Motivasyon kaynaklarını kullanır |
İçinde yer aldığı örgütün kültürünü içselleştirir |
İçinde yer aldığı örgütün kültürünü benimser |
Koordinasyon ilkelerine bağlı olarak (çalışma) arkadaşları ile işbirliği yapar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yok | Ders içeriği ve konusunun anlatılması, Dersin tanıtılması Yönetim: Temel kavramlar, işletmeler için önemi | Anlatım soru cevap |
2 | Yazılı-Görsel kaynaklar-Araştırma | Yönetimin Tarihsel Gelişimi /Klasik Yönetim Yaklaşımı | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
3 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Yönetimin Tarihsel Gelişimi /Neoklasik Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Video,Soru-Cevap |
4 | Yazılı-Görsel kaynaklar-Araştırma | Yönetimin Tarihsel Gelişimi /Modern Yönetim Yaklaşımı | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
5 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Yönetim Fonksiyonları / Planlama-Planlama Süreci-Planalamanın Özellikleri | Anlatım,Video,Soru-Cevap |
6 | Yazılı-Görsel kaynaklar-Araştırma | Yönetim Fonksiyonları/ Örgütleme -Örgütleme Süreci- Örgütlemenin Özellikleri | Anlatım,Video,Soru-Cevap |
7 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Yönetim Fonksiyonları/ Koordinasyon-Koordinasyon İlkeleri-Koordinasyon Çeşitleri | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı-Görsel kaynaklar-Araştırma | Yönetim Fonksiyonları/ Yöneltme- Denetim | Anlatım,Video,Soru-Cevap |
10 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Post-Modern Yönetim Teorileri | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
11 | Yazılı-Görsel kaynaklar- Araştırma | Örgüt Kültürü | Anlatım,Video,Soru-Cevap |
12 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Motivasyon Kavramı-Motivasyon Teorileri | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
13 | Yazılı-Görsel kaynaklar-Araştırma | Liderlik-Liderlik Teorileri | Anlatım,Video,Soru-Cevap |
14 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Örgütsel Davranış | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
15 | Yazılı-Görsel kaynaklar-Araştırma | Örgütlerde Çatışma ve Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Atıgan, F. (2014). Yönetim ve Organizasyon. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Beta Yayınları. |
Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2016). Organizational Behavior (Cilt Fourteenth Edition). |
Üniversitesi, A. (2016). Yönetim ve Organizasyon. Erzurum: Açıköğretim Yayınları. |
Üniversitesi, A. (2016). Yönetim ve Organizasyon. Eskişehir: Açıköğretim Yayınları. |
Üniversitesi, İ. (2016). Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Uzem Yayınları. |
YÖK. (2018). Yönetimde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Yök Açık Erişim Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ve Sağlık hizmetleri ile ilgili konularda yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Sağlık muhasebesi ve sağlık maliyet yönetimi uygulaması yapılır.
|
3 | |||||
3 |
Sağlık mevzuatı,sağlık yönetimi,tıbbi terminoloji,sağlık kurumlarında kaynak planlaması,sağlık hizmetleri pazarlaması,tıbbi terminoloji ve sağlık mevzuatı donanımına sahiptir.
|
3 | |||||
4 |
Hastane otomasyon yöntemleri kullanılır.
|
3 | |||||
5 |
Sağlık sektörü ile ilgili bilgileri güncel tutar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sektöründe karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi sahibidir.
|
5 | |||||
2 |
Sağlık sektöründe karşılaşılan sorunlara çözümler üretir.
|
5 | |||||
3 |
Sağlık kurallarını bilir ve sağlık kurallarına göre hazırlanır.
|
5 | |||||
4 |
Hastane yönetimi ile ilgili karar alabilecek bilgiye sahiptir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık muhasebesi ve maliyeti hesaplarını yapar.
|
3 | |||||
2 |
Sağlık hizmetlerinde görev ve mesuliyet alır.
|
5 | |||||
3 |
Hastane otomasyon yöntemlerini kullanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sistemlerinin sorunlarını bilir sorunlara yönelik çözümler üretir.
|
5 | |||||
2 |
Sağlık kurumlarında, hasta kabul, , randevu, vezne, insan kaynakları, kalite birim,danışma faaliyetlerini yerine getirir.
|
5 | |||||
3 |
Sağlık hizmeti üreten,sunan işletmelerde görev alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takım çalışması olan birimlerde etkin biçimde çalışır.
|
5 | |||||
2 |
Yüklendiği sorumluluğu başarılı ve hızlı biçimde yerine getirir.
|
5 | |||||
3 |
Sağlık alanını ve alanın risklerini bilerek bağımsız kararlar alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumlarının bağlı olduğu resmi kurumları bilir.
|
5 | |||||
2 |
Sağlık kurumları ile ilgili güncel olayları takip eder.
|
5 | |||||
3 |
Sağlık kurumları işletmeciliği ile ilgili eğitim programlarını takip eder,sağlık kurumları ile ilgili gerekli olan bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hasta ve hekim arasında iletişim sağlar.
|
5 | |||||
2 |
Hasta gizliliği konusunda yetkindir.
|
5 | |||||
3 |
Hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sektörüne has terminoloji bilgisine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Sağlık kurumları yönetimi,sağlık yönetimi konularında yetkin bilgiye sahip olması gerektiğini bilir.
|
5 | |||||
3 |
Sağlık sektörünü iyi bilerek stratejik kararlar verir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 106 |
Genel Toplam | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |