Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SIP213 | BEDEN DİLİ VE ETKİLİ KONUŞMA | 3 | 3 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EBRU CENGİZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. EMEK UÇARMAN ÖZGEN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Diksiyon ve Söyleyiş Yanlışları, Etkili İletişimin Önündeki Engeller ve Etkili Konuşmada Sunum Araçlarının Kullanımı vb. bilgilerle öğrencinin donanması ve etkili konuşma yapabilmesini destekleme. |
İçerik: | Diksiyon (Kelimelerin doğru, akıcı ve anlaşılır bir şekilde kullanılması), Fonetik (Sesbilgisi), Artikülasyon (Boğumlanma-telaffuz), Entonasyon (Tonlama), Vurgu ve Duraklar, Beden Dili, jest ve mimik kullanımı, toplum önünde konuşma becerisi kazandırmaya yönelik uygulama. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kelimeleri doğru kullanır. |
Etkili konuşma ve dinleme becerilerini kullanır. |
Beden dilinde jest ve mimikleri kullanır. |
Etkili iletişim için gerekli sunum araçlarını kullanır. |
Toplum önünde etkili konuşma ve ikna sürecini bilir. |
Hitabet yeteneğini öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür okuma | Ders içeriği ve konusunun anlatılması, Dersin tanıtılması, İletişim ve Etkili İletişim | Anlatım, Soru cevap |
2 | Literatür okuma | İletişim Araçları ve Etkili Konuşma | Anlatım, Soru cevap |
3 | Literatür okuma | Etkili Konuşma Örnekleri | Anlatım, Drama |
4 | Literatür okuma | Ses, Seslendirme, Sözlü İletişim 1 | Anlatım, Örnek uygulama |
5 | Literatür okuma | Ses, Seslendirme, Sözlü İletişim 2 | Anlatım, Soru cevap, Örnek uygulama |
6 | Literatür okuma | Diyafram, Diksiyon, Boğumlama | Anlatım |
7 | Literatür okuma | Metin Deşifresi, Tartım ve Vuruş | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Konuşmacı | Anlatım |
10 | Literatür okuma | Söyleyiş ve Boğumlama Kusurları | Anlatım |
11 | Literatür okuma | Sözsüz İletişim ve Beden Dili 1 | Anlatım |
12 | Literatür okuma | Sözsüz İletişim ve Beden Dili 2 | Anlatım |
13 | Literatür okuma | Jest, Gestus Kavramı ve Hitabet | Anlatım |
14 | Literatür okuma | Gestus ve Hitabet Örnekleri Ödev Sunumu | Canlandırma, Grup Çalışması |
15 | Literatür okuma | Gestus ve Hitabet Örnekleri Ödev Sunumu | Canlandırma, Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
T. Ünal, F., Özden,M. (2019). Diksiyon ve Konuşma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi |
Tayfun,R. (2014). Etkili İletişim ve Beden Dili. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Çiftpınar, B. (2013). Beden Dili. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım |
Navarro, J., Karlins, M. (2008) Beden Dili. İstanbul: Alfa Basın Yayım Dağıtım |
Allan & Barbara Pease, The Definitive Book Of Body Language, 2018. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ve Sağlık hizmetleri ile ilgili konularda yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Sağlık muhasebesi ve sağlık maliyet yönetimi uygulaması yapılır.
|
4 | |||||
3 |
Sağlık mevzuatı,sağlık yönetimi,tıbbi terminoloji,sağlık kurumlarında kaynak planlaması,sağlık hizmetleri pazarlaması,tıbbi terminoloji ve sağlık mevzuatı donanımına sahiptir.
|
4 | |||||
4 |
Hastane otomasyon yöntemleri kullanılır.
|
3 | |||||
5 |
Sağlık sektörü ile ilgili bilgileri güncel tutar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sektöründe karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi sahibidir.
|
5 | |||||
2 |
Sağlık sektöründe karşılaşılan sorunlara çözümler üretir.
|
5 | |||||
3 |
Sağlık kurallarını bilir ve sağlık kurallarına göre hazırlanır.
|
5 | |||||
4 |
Hastane yönetimi ile ilgili karar alabilecek bilgiye sahiptir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık muhasebesi ve maliyeti hesaplarını yapar.
|
1 | |||||
2 |
Sağlık hizmetlerinde görev ve mesuliyet alır.
|
3 | |||||
3 |
Hastane otomasyon yöntemlerini kullanır.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sistemlerinin sorunlarını bilir sorunlara yönelik çözümler üretir.
|
4 | |||||
2 |
Sağlık kurumlarında, hasta kabul, , randevu, vezne, insan kaynakları, kalite birim,danışma faaliyetlerini yerine getirir.
|
4 | |||||
3 |
Sağlık hizmeti üreten,sunan işletmelerde görev alır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takım çalışması olan birimlerde etkin biçimde çalışır.
|
4 | |||||
2 |
Yüklendiği sorumluluğu başarılı ve hızlı biçimde yerine getirir.
|
4 | |||||
3 |
Sağlık alanını ve alanın risklerini bilerek bağımsız kararlar alır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumlarının bağlı olduğu resmi kurumları bilir.
|
3 | |||||
2 |
Sağlık kurumları ile ilgili güncel olayları takip eder.
|
4 | |||||
3 |
Sağlık kurumları işletmeciliği ile ilgili eğitim programlarını takip eder,sağlık kurumları ile ilgili gerekli olan bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hasta ve hekim arasında iletişim sağlar.
|
5 | |||||
2 |
Hasta gizliliği konusunda yetkindir.
|
5 | |||||
3 |
Hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sektörüne has terminoloji bilgisine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Sağlık kurumları yönetimi,sağlık yönetimi konularında yetkin bilgiye sahip olması gerektiğini bilir.
|
4 | |||||
3 |
Sağlık sektörünü iyi bilerek stratejik kararlar verir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 3 | 6 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 97 |
Genel Toplam | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |