TR EN

SAĞLIK KODLAMA SİSTEMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TDP208 SAĞLIK KODLAMA SİSTEMLERİ 3 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. NAZLI YÜCEOL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. PINAR GENÇ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sağlık kodlama sistemleri hakkında öğrencinin bilgi sahibi olmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders Kodlama Sistemleri ve Veri İşleme, Hastalık Kavramı ve Hastalıkların Uluslararası Sınıflandırılmasının Tarihsel Gelişimi, ICD-10-AM'nin Geliştirilmesi, Hastalıkların Uluslararası Sınıflandırılmasının Önemi, Vücut Sistemleri, Temel Hastalıklar Bilgisi, Hastalıkların Uluslararası Sınıflandırılmasının Türkiye'deki Kullanımı, Tıbbi Sınıflandırma Sistemleri, ICD-10 Sisteminin Genel Tanıtımı ve Kodlama Kuralları, ICD-10 Sisteminin Alfabetik Dizin Kullanımı, ICD-10 Kodlama Standartları, Tıbbi Kayıtlarda Hastalık Tanılarının ICD-10 Kodlarını Yapma, Türkiye'de Sık Karşılaşılan Hastalık Kodlarının Öğretilmesi, Sağlık Sektöründe Sık Kullanılan Tıbbi Terimler konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

ICD yi tanımlar. Bilişsel / Bilgi
ICD 10 versiyonunun kodlama kurallarını kullanır. Bilişsel / Uygulama
Tıbbi kayıtlarda hastalık tanılarının ICD-10 kodlamasını yapar. Bilişsel / Uygulama

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yok Ders içeriği ve konusunun tanıtılması, dersin tanıtılması. Kodlama Sistemleri ve Veri İşleme Konu anlatımı, Örnekleme, Soru-Cevap
2 Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma Hastalık Kavramı ve Hastalıkların Uluslararası Sınıflandırılmasının Tarihsel Gelişimi Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
3 Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma ICD-10-AM'nin Geliştirilmesi Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
4 Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma Hastalıkların Uluslararası Sınıflandırılmasının Önemi Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
5 Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma Vücut Sistemleri Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
6 Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma Temel Hastalıklar Bilgisi Konu anlatımı, Video, Örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
7 Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma Hastalıkların Uluslararası Sınıflandırılmasının Türkiye'deki Kullanımı Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma Tıbbi Sınıflandırma Sistemleri, ICD-10 Sisteminin Genel Tanıtımı ve Kodlama Kuralları Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap
10 Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma ICD-10 Sisteminin Alfabetik Dizin Kullanımı Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
11 Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma ICD-10 Sisteminin Tabular Liste Kullanımı Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
12 Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma ICD-10 Kodlama Standartları Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
13 Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma Tıbbi Kayıtlarda Hastalık Tanılarının ICD-10 Kodlarını Yapma Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
14 Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma Türkiye'de Sık Karşılaşılan Hastalık Kodlarının Öğretilmesi Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
15 Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma Sağlık Sektöründe Sık Kullanılan Tıbbi Terimler Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Müldür S., (2003), Bilgisayar Destekli Uluslararası Hastalık Kod Bulma Sistemi, Politeknik Dergisi, 6(1), s. 353-357.
S.B. Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü TİG Daire Başkanlığı, Belirli Enfeksiyon ve Paraziter Hastalıklar , Neoplaziler ve DM
Sarıkaya E. ve Çayırtepe Z., Dünya Sağlık Ö̈rgütü (DSÖ̈) Uluslararası Hastalık Sınıflaması (ICD) Kodlama ve ORPHANET Kodlama Tarihçesi, Türkiye Anne, Çocuk ve Ergen Sağlığı Enstitüsü.
Sosyal Güvenlik Uygulamaları Dairesi Başkanlığı, ‘‘TİG Klinik Kodlayıcısı Sertifika Eğitimi’’ Slaytları 1,2 ve 3. Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, (2011), TİG Uygulama Rehberi.
Ulusal Sağlık Sınıflandırma Merkezi, (2004), Hastalıkların ve Sağlıkla İlgili Sorunların Uluslararası İstatistiksel Sınıflandırması, 10. Sürüm, Avustralya Modifikasyonu (ICD-10-AM), Avustralya
World Health Organization, (2004), International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems, Geneva

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tıbbi sekreterlik mesleğinin anlam ve kapsamını, amaçlarını ve iş yaşamındaki önemini açıklar
0
2
Tıbbi Sekreterlik mesleğinin görev ve sorumluluklarını sıralar
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tıbbi Sekreterlikte evrak yönetimini açıklar ve uygular
5
2
Tıp/tıbbi sekreterlerinin hasta ve hasta yakınları ile ilişkilerinde uymaları gereken kuralları sıralar
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sekreterlik mesleği ve Tıp sekreterliğinin mesleki esaslarını ve etik kurallarını sıralar, Sekreterlikte uyulması gereken protokol kurallarını sıralar
0
2
Tıbbi sekreterlik alanı ile ilgili olan tıbbi terim ve kavramları bilir ve açıklar
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili olarak rapor hazırlama bilgisine sahiptir
5
2
Alanında evrak yönetimini bilir ve uygular
5
3
Bİlgisayar programları konusunda bilgi sahiptir klavye teknikleri bilgisine sahiptir etkin olarak kullanır
5
4
Dosyalama ve arşivleme bilgisine sahiptir, etkin olarak dosylama ve arşivleme yapar
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık kurumları içerisinde bireysel olarak çalışır
5
2
Sağlık kurumu içerisinde sorumluluk alır ve yerine getirir
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık enformasyon sistemelerini bilir
5
2
Çalışma konusu ile ilgili kavramları öğrenir açıkları ve kullanır
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
5
2
Ekip içerisinde yer alır , grup çalışmalarında yer alır ve gerektiğinde sorumluluk üstlenir
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tıbbı sekreterlik mesleğine ilişkin olarak tıbbi kavramları bilir ve kullanır
5
2
Sağlık kurumu içerisinde dosyalama arşivleme ve evrak yönetimi işlemlerini yerine getirir
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 107
Genel Toplam 107
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0