Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SIP211 | ZAMAN YÖNETİMİ | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NAZLI YÜCEOL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere eğitim süreleri boyunca ve iş yaşamlarında zamanın daha etkili ve verimli kullanılması bilincinin verilmesi; aynı zamanda iş yaşamına geçtiklerinde mesleklerini icra ederken iş disiplini duygusunu benimsemeleri için ön hazırlık oluşturmayı sağlamaktır. |
İçerik: | Bu ders, zaman yönetimi ve tanımı, zamanın önemi, zaman yönetimi açısından önemli kavramlar, kötü zaman yönetiminin nedenleri, bireysel zaman yönetimi ve dikkat edilmesi gereken konular, bireysel zaman tuzakları, bireysel, örgütsel ve işten kaynaklanan zaman tuzakları, zaman yönetiminde analiz yöntemleri, zaman yönetiminde bireysel teknikler, zaman yönetimi süreci ve dikkat edilmesi gerekenleri içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mesleki yaşantıda zaman kaybına ilişkin farkındalık kazandırır. |
Bireysel zaman yönetimine ilişkin teknikleri öğretir. |
Zamanın etkin ve verimli bir şekilde kullanılmasının sağlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı, Görsel Kaynaklar | Zaman yönetimi ve tanım | Anlatım, Video ve Soru cevap |
2 | Yazılı, Görsel Kaynaklar | Zamanın önemi ve zaman yönetimi açısından önemli kavramlar | Anlatım , Video ve Soru / cevap |
3 | Yazılı | Kötü zaman yönetiminin nedenleri ve engellenmesi | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yazılı | Bireysel zaman yönetimine ilişkin dikkat edilmesi gereken alışkanlıklar | Anlatım, Video ve Soru-Cevap |
5 | Yazılı | Bireysel, örgütsel ve işten kaynaklanan zaman tuzaklar | Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Literatür Taraması | Zaman yönetiminde analiz yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yazılı | Zaman yönetiminde bireysel teknikler | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı | Zaman yönetimine ilişkin yaklaşımlar | Anlatım, Video ve Soru-Cevap |
10 | Yazılı, Görsel Kaynaklar, Ödev | Zaman planlaması | Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Yazılı | Öncelik ve aciliyetlerin analiz edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Literatür taraması | İletişim araçlarının ve sekretarya hizmetlerinin etkin kullanılması | Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yazılı, Görsel Kaynaklar | Zaman yönetimi açısından özdisiplin ve özdisiplin yokluğu | Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yazılı | Zaman yönetimi süreci ve dikkat edilmesi gerekenler | Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yazılı | Toplantı kavramı, Türleri ve Yöneticilerin Toplantıda Sağladıkları Zaman Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hasan Tutar. 2007. Zaman Yönetimi. 2.Baskı. Seçkin Yayıncılık |
Aneta Olejniczak. 2013. Effective Time Managment. Marketing of Scientific and research organizations. 1(7) |
Ünver Ünlü Bayramlı. 2009. Zaman Yönetimi. Nobel Yayıncılık |
Editörler: Prof. Dr. M. Şerif Şimşek, Doç. Dr. Adnan Çelik, Dr. Abdullah SOYSAL. 2007. Zaman Yönetimi ve Yönetsel Zamanda Etkinlik. Ankara |
Mete Küçük. 2010. Zaman Yönetimi. İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi sekreterlik mesleğinin anlam ve kapsamını, amaçlarını ve iş yaşamındaki önemini açıklar
|
5 | |||||
2 |
Tıbbi Sekreterlik mesleğinin görev ve sorumluluklarını sıralar
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi Sekreterlikte evrak yönetimini açıklar ve uygular
|
5 | |||||
2 |
Tıp/tıbbi sekreterlerinin hasta ve hasta yakınları ile ilişkilerinde uymaları gereken kuralları sıralar
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sekreterlik mesleği ve Tıp sekreterliğinin mesleki esaslarını ve etik kurallarını sıralar, Sekreterlikte uyulması gereken protokol kurallarını sıralar
|
0 | |||||
2 |
Tıbbi sekreterlik alanı ile ilgili olan tıbbi terim ve kavramları bilir ve açıklar
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili olarak rapor hazırlama bilgisine sahiptir
|
0 | |||||
2 |
Alanında evrak yönetimini bilir ve uygular
|
0 | |||||
3 |
Bİlgisayar programları konusunda bilgi sahiptir klavye teknikleri bilgisine sahiptir etkin olarak kullanır
|
0 | |||||
4 |
Dosyalama ve arşivleme bilgisine sahiptir, etkin olarak dosylama ve arşivleme yapar
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları içerisinde bireysel olarak çalışır
|
5 | |||||
2 |
Sağlık kurumu içerisinde sorumluluk alır ve yerine getirir
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık enformasyon sistemelerini bilir
|
0 | |||||
2 |
Çalışma konusu ile ilgili kavramları öğrenir açıkları ve kullanır
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
|
5 | |||||
2 |
Ekip içerisinde yer alır , grup çalışmalarında yer alır ve gerektiğinde sorumluluk üstlenir
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbı sekreterlik mesleğine ilişkin olarak tıbbi kavramları bilir ve kullanır
|
0 | |||||
2 |
Sağlık kurumu içerisinde dosyalama arşivleme ve evrak yönetimi işlemlerini yerine getirir
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 106 |
Genel Toplam | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |