Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
TGP205 |
NÜKLEER TIP |
3 |
2 |
2 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. BAŞAK GÖKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi SELİM ÖĞÜT |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı öğrencilere; derslik ve hastane ortamlarında Gama Kamera ve PET- CT görüntüleme teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
İçerik: |
Nükleer Tıp Fiziği, Radyonüklidler, Farmasötikler ve Radyofarmasötikler, Gama Kamera Görüntüleme Yöntemleri, Gama Kamera Cihazlarında Görüntü Kalitesi, Akciğer ve Kalp Sintigrafileri, Sindirim Sistemi Sintigrafileri, Ürogenital Sistem Sintigrafileri, santral sinir Sistemi ve Endokrin Sistem Sintigrafileri, İskelet Sistemi Sintigrafileri , PET-CT (Pozitron Emisyon Tomografi-Bilgisayarlı Tomografi) Görüntüleme konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Gama Kamera ve PET-CT'de görüntü kalitesini değerlendirir. |
Gama kamera ve PET-CT cihazlarında parametreleri seçer. |
Radyonüklidleri ve radyofarmasötikleri tanır. |
Gama kamera ve PET-CT cihazlarında görüntüleme için hasta hazırlığı yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Gama Kamera Ve Hasta Hazırlığı |
- |
2 |
- |
Gama Kamera Ve Hasta Hazırlığı |
- |
3 |
- |
Solunum, Dolaşım ve Vasküler Sistem Sintigrafileri |
- |
4 |
- |
Solunum, Dolaşım ve Vasküler Sistem Sintigrafileri |
- |
5 |
- |
Sindirim Sistemi Sintigrafileri |
- |
6 |
- |
Sindirim Sistemi Sintigrafileri |
- |
7 |
- |
Ürogenital Sistem Sintigrafileri |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Ürogenital Sistem Sintigrafileri |
- |
10 |
- |
Santral Sinir Sistemi ve Endokrin Sistem Sintigrafileri |
- |
11 |
- |
Santral Sinir Sistemi ve Endokrin Sistem Sintigrafileri |
- |
12 |
- |
İskelet Sistemi Sintigrafileri |
- |
13 |
- |
Enfeksiyon Ve Tümör Görüntüleme Sintigrafileri |
- |
14 |
- |
PET-CT Ve Hasta Hazırlığı |
- |
15 |
- |
PET-CT Görüntüleme |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Demir, M. (2014). Nükleer Tip Fizigi ve Klinik Uygulamalari. Dorduncu Baski, Istanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip; insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olabilmelidir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinlik.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Aldıkları eğitim-öğretim doğrultusunda bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen radyoloji uzmanı ve diğer sağlık personeli ile koordinasyon sağlayabilecek,sorunları tespit ederek çözüm arayan nitelikli teknik elemanlar hedeflenmektedir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Genel fizik ve kimya kavramlarını açıklayabilme.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Bilgisayar kullanımı becerilerinde yetkinlik.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Alanı ile ilgili olarak anamnez alma, dosya hazırlayabilme vb. hasta bilgilerinin alınmasında yetkinlik.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Radyodiagnostik alanında tüm alt branşlarda çalışabilecek ve radyoloji uzmanı ve diğer sağlık personeli ile koordinasyon sağlayabilecek nitelikli teknik personel, veri toplayıp sonuç oluşturarak, sorunlar karşısında ekip elemanı olarak görev alır ve verilen görevleri bağımsız olarak yerine getirebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü çekimleri yapabilme ve elde edilen verileri değerlendirebilme.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Radyodiagnostik alanında temel mesleki yeterliliklere sahip; iş güvenliği konusunda yeterli ve sorumluluk alabilecek; insan sağlığını koruma kurallarına uyacak yeterlilikte olmalıdır.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
106 |
|
Genel Toplam |
106 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|