Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SMP207 |
HASTALIKLAR BİLGİSİ |
3 |
2 |
2 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. İKBAL DEMİRALP |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ESRA BARAN-Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN POLAT |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı; öğrencilere Hastalıklar Bilgisine ilişkin kavramların teorik olarak açıklanmasını ve hastalıkları tanımasını sağlamaktır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği; Temel Kavramlar (Hastalık - Sağlık - Hastalık belirtileri), Hastalıklarda görülen semptomlar, Solunum Sistemi Hastalıkları, Dolaşım Sistemi Hastalıkları, Kan Hastalıkları, Sindirim Sistemi Hastalıkları, Kas İskelet Sistemi Hastalıkları, Bağışıklık Sistemi Hastalıkları, Üriner Sistem Hastalıkları, Sinir Sistemi Hastalıkları, Kan Hastalıkları, Kanserler, Endokrin Sistem Hastalıkları, Enfeksiyon Hastalıkları, İş ve Meslek Hastalıkları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir., Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ön Hazırlık Yok |
Temel Kavramlar (Hastalık - Sağlık - Hastalık belirtileri) |
Anlatım,soru cevap |
2 |
Ön Hazırlık Yok |
Hastalıklarda görülen semptomlar |
Anlatım,soru cevap |
3 |
Ön Hazırlık Yok |
Solunum Sistemi Hastalıkları |
Anlatım,soru cevap |
4 |
Ön Hazırlık Yok |
Dolaşım Sistemi Hastalıkları |
Anlatım,soru cevap |
5 |
Ön Hazırlık Yok |
Kan Hastalıkları |
Anlatım,soru cevap |
6 |
Ön Hazırlık Yok |
Sindirim SisteSinir Sistemi Hastalıklarımi Hastalıkları |
Anlatım,soru cevap |
7 |
Ön Hazırlık Yok |
Kas İskelet Sistemi Hastalıkları |
Anlatım,soru cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ön Hazırlık Yok |
Bağışıklık Sistemi Hastalıkları |
Anlatım,soru cevap |
10 |
Ön Hazırlık Yok |
Üriner Sistem HastalıklarıKan Hastalıkları |
Anlatım,soru cevap |
11 |
Ön Hazırlık Yok |
Üriner Sistem HastalıklarıKan Hastalıkları |
Anlatım,soru cevap |
12 |
Ön Hazırlık Yok |
Kanserler |
Anlatım,soru cevap |
13 |
Ön Hazırlık Yok |
Endokrin Sistem Hastalıkları |
Anlatım,soru cevap |
14 |
Ön Hazırlık Yok |
Enfeksiyon Hastalıkları |
Anlatım,soru cevap |
15 |
Ön Hazırlık Yok |
İş ve Meslek Hastalıkları |
Anlatım,soru cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Altıparmak, MR.,Hamuryudan, V.,Sonsuz A.,Yazıcı, H.(2012).İç Hastalıkları,Pelikan Kitapevi |
Aleksanyan, V.(1985)./ Teşhiste Elektrokardiografi Ritm İleti Bozuklukları, Ekokardiografi /Endokrin Sistemin Semptomlar / Hemopoetik Sistem Semptomları,Filiz Kitabevi |
Akbulut, T.(1986).İş Sağlığı Prensip ve Uygulamaları.5.Baskı.Sistem Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Alan terminolojisini etkin kullanabilme
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp ve bu süreçlere katılabilme.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
14 |
2 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
2 |
14 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
51 |
0 |
100 |
|
Genel Toplam |
100 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|