Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTP207 | ÇOCUK HASTALIKLARI | 3 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUĞÇE BİLGİÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. ÖZNUR KÜÇÜK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olma yeterliliğini kazandırmak. |
İçerik: | Sağlıklı ve hasta çocuğun özelliklerini tanımak.0-12 yaş grubu çocuklarda sıkça görülen hastalıklar ve aşılar konusunda bilgi sahibi olmak. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili temel kavramları açıklar |
Anne ve çocuk sağlığını etkileyen değişkenleri ve risk yaratan etmenleri açıklar |
Çocuklarda büyüme ve gelişimi etkileyen faktörleri açıklar |
Çocuk hastalıklarının ve nedenlerinin farkında olur |
Çocuk sağlığını korumaya yönelik tedbirleri alır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Sağlık, Hastalık, Hastalık belirtileri ile ilgili genel kavramlar | İnteraktif tekniklerle sunum |
2 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Anne ve çocuk sağlığını etkileyen faktörler | İnteraktif tekniklerle sunum |
3 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Çocukta büyüme ve gelişmeyi etkileyen faktörler | İnteraktif tekniklerle sunum |
4 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Çocuk sağlığının değerlendirilmesinde kullanılan ölçütler ve sağlıklı çocuğun değerlendirilmesi, izlenmesi | İnteraktif tekniklerle sunum |
5 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Çocuklarda ateş, ishal, kusma, bulantı ve kabızlığa neden olan hastalıklar ile ilgili genel bilgiler | İnteraktif tekniklerle sunum |
6 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Çocuklarda karın ağrısı, iştahsızlık, öksürük, döküntü ve kulak ağrısına neden olan hastalıklar ile ilgili genel bilgiler | İnteraktif tekniklerle sunum |
7 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen viral döküntülü bulaşıcı hastalıklar | İnteraktif tekniklerle sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen bakteriyel döküntülü bulaşıcı hastalıklar | İnteraktif tekniklerle sunum |
10 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen döküntülü olmayan bulaşıcı hastalıklar | İnteraktif tekniklerle sunum |
11 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen solunum yolu enfeksiyonları | İnteraktif tekniklerle sunum |
12 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen gastrointestinal enfeksiyonlar | İnteraktif tekniklerle sunum |
13 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen parazitozlar | İnteraktif tekniklerle sunum |
14 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | İntrauterin Enfeksiyonlar | İnteraktif tekniklerle sunum |
15 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Aşılar ve serumlar | İnteraktif tekniklerle sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
GÜLTEKİN, G , BARAN, G . (2005). Hastalık ve Çocuk. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 8 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
|
4 | |||||
2 |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
|
5 | |||||
2 |
Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirebilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
|
3 | |||||
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
|
5 | |||||
2 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir.
|
4 | |||||
3 |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 82 |
Genel Toplam | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |