TR EN

ÇOCUK HASTALIKLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTP207 ÇOCUK HASTALIKLARI 3 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TUĞÇE BİLGİÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. ÖZNUR KÜÇÜK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olma yeterliliğini kazandırmak.
İçerik: Sağlıklı ve hasta çocuğun özelliklerini tanımak.0-12 yaş grubu çocuklarda sıkça görülen hastalıklar ve aşılar konusunda bilgi sahibi olmak.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili temel kavramları açıklar
Anne ve çocuk sağlığını etkileyen değişkenleri ve risk yaratan etmenleri açıklar
Çocuklarda büyüme ve gelişimi etkileyen faktörleri açıklar
Çocuk hastalıklarının ve nedenlerinin farkında olur
Çocuk sağlığını korumaya yönelik tedbirleri alır

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Sağlık, Hastalık, Hastalık belirtileri ile ilgili genel kavramlar İnteraktif tekniklerle sunum
2 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Anne ve çocuk sağlığını etkileyen faktörler İnteraktif tekniklerle sunum
3 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Çocukta büyüme ve gelişmeyi etkileyen faktörler İnteraktif tekniklerle sunum
4 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Çocuk sağlığının değerlendirilmesinde kullanılan ölçütler ve sağlıklı çocuğun değerlendirilmesi, izlenmesi İnteraktif tekniklerle sunum
5 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Çocuklarda ateş, ishal, kusma, bulantı ve kabızlığa neden olan hastalıklar ile ilgili genel bilgiler İnteraktif tekniklerle sunum
6 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Çocuklarda karın ağrısı, iştahsızlık, öksürük, döküntü ve kulak ağrısına neden olan hastalıklar ile ilgili genel bilgiler İnteraktif tekniklerle sunum
7 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen viral döküntülü bulaşıcı hastalıklar İnteraktif tekniklerle sunum
8 - ARA SINAV -
9 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen bakteriyel döküntülü bulaşıcı hastalıklar İnteraktif tekniklerle sunum
10 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen döküntülü olmayan bulaşıcı hastalıklar İnteraktif tekniklerle sunum
11 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen solunum yolu enfeksiyonları İnteraktif tekniklerle sunum
12 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen gastrointestinal enfeksiyonlar İnteraktif tekniklerle sunum
13 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen parazitozlar İnteraktif tekniklerle sunum
14 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma İntrauterin Enfeksiyonlar İnteraktif tekniklerle sunum
15 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Aşılar ve serumlar İnteraktif tekniklerle sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

GÜLTEKİN, G , BARAN, G . (2005). Hastalık ve Çocuk. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 8

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
4
2
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
5
2
Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
4
2
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirebilir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
3
2
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
5
2
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir.
4
3
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 14 1 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 82
Genel Toplam 82
Toplam İş Yükü / 25.5 3,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0