TR EN

HALK SAĞLIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP226 HALK SAĞLIĞI 3 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TUĞÇE BİLGİÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile halk sağlığı yaklaşımını, önemli çalışma alanlarını değerlendirmek ve sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısı getirebilmek amaçlar.
İçerik: Bu derste; sağlık, hastalık kavramlarının tanımlanması, Bilimdeki gelişmeler ve sağlık hizmetleri, Bulaşıcı hastalıkların kontrolü, Ana sağlığı ve aile planlaması, Çocuk sağlığı, Adölesan ve okul sağlığı, yaşlılık sorunları, Toplum beslenmesi, Çevre sağlığının toplum sağlığı açısından önemi, İş sağlığı, Sağlık yönetimi konuları değerlendirir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Epidemiyoloji,demografi,biyoistatistik kavramlarını kullanır ve bu bilgilerle sağlık göstergelerini takip eder.
Toplumun öncelikli sağlık sorunlarının belirlenmesi ve temel sağlık hizmetleri sunulması kültürünü benimser.
Ana ve çocuk sağlığına yönelik bakım hizmetlerinin örgütlenmesi yürütülmesi ve değerlendirilmesinde görev tanımına uygun olarak faaliyetlere hizmet eder.
Toplum sağlığı, iş sağlığı ve iş güvenliği ve toplum ruh sağlığı hizmetlerine yönelik uygulama sistemlerinin planlanmasında çalışma arkadaşları ile işbirliği yapar.
Toplumda beslenme sorunları ve beslenmenin iyileştirilmesi konularını içselleştirir.
Çocuk ve genç sağlığı sorunlarını çözmede motivasyonu artar, elindeki kaynakları kullanır.
Bulaşıcı olan /olmayan önemli hastalıkların yaratacağı toplumsal problemlere duyarlılığı artar. Kendisinin, ailesinin, yakın çevresinini sağlığını koruma faaliyetlerine hizmet eder.
Yaşlı sağlığı sorunlarını kültür değerlerine uygun düşünebilir, çözümleyici faaliyetlerin planlanmasına katılır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Dersin tanıtılması, dersin içeriği ve ders hakkında bilgilendirme.Halk Sağlığı genel kavramları, genel amaçları ve işlevler İnteraktif tekniklerle sunum
2 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Temel Sağlık Hizmetleri ve Ülkemizin sağlık örgütlenmesi İnteraktif tekniklerle sunum
3 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Türkiye’nin Genel Sağlık Sorunları ve sağlık göstergeler İnteraktif tekniklerle sunum
4 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Dünyada ve Ülkemizde Kadının Sağlık Durumu, sorunları İnteraktif tekniklerle sunum
5 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Üreme Sağlığı ve aile planlaması İnteraktif tekniklerle sunum
6 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Aile Sağlığı İnteraktif tekniklerle sunum
7 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Çocuk ve genç sağlığı İnteraktif tekniklerle sunum
8 - ARA SINAV -
9 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Yaşlı sağlığı ve sorunları İnteraktif tekniklerle sunum
10 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Epidemiyoloji ve halk sağlığı İnteraktif tekniklerle sunum
11 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Bulaşıcı hastalıklar, Önlem ve Bağışıklanma İnteraktif tekniklerle sunum
12 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Kronik Hastalıklar İnteraktif tekniklerle sunum
13 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Kronik Hastalıklar, Kanser İnteraktif tekniklerle sunum
14 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma İş ve işçi sağlığı, meslek hastalıkları İnteraktif tekniklerle sunum
15 Farklı kaynaklardan bireysel araştırma Dünyada ve Ülkemizde Çevre Sağlığı Sorunları İnteraktif tekniklerle sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Güler, Ç., Akın L.(2006).Halk Sağlığı (Temel Bilgeler) Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara
Piyal, B.(2011).Halk Sağlığı ANKARA ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM YAYINLARI.1. Baskı
Ridde,V.(2007).Reducing social inequalities in health: public health, community health or health promotion. IUHPE - Promotion & Education Vol XIV, No 2, p: 63-67
Eren, N., Öztek, Z.(2006).Halk Sağlığının Gelişmesi. Halk Sağlığı Temel Bilgiler,(Edt)Güler Ç, Akın L. Hacettepe Üniversitesi Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
0
2
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
0
2
Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
0
2
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirebilir.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
0
2
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
0
2
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir.
1
3
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 78
Genel Toplam 78
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0