TR EN

DAVRANIŞ BİLİMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP208 DAVRANIŞ BİLİMLERİ 3 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ŞABO KESLER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile davranış bilimlerine ait temel kavramlar, davranışların önemi, kişilik, algılama, tutumlar ve duyguların iş hayatındaki yeri ve önemi, bireyler arası iletişim, çalışma hayatında davranışların iletişim ile ilişkisi kavramlarının anlaşılabilmesinin sağlanması ve bu kavramların uygulanması ile ilgili bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu derste güdüler, tutumlar, algılama, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar, iletişim, çatışma , stres ve değişim yönetimi konularına değinilecektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar.
Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır.
Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Algılama, kişilik, tutumlar ve duyguları ifade eder.
Kişilik teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar.
Güdülemeyi, motivasyonu, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar.
Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Anlatım Dersin Tanıtımı ve Ders İçeriği ile İlgili Bilgi Verilmesi Anlatım
2 Literatür Taraması Davranış Bilimlerinde Temel Kavramlar ve Davranış Bilimlerinin Önemi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi
3 Literatür Taraması Davranış Bilimlerinin Diğer Bilim Dalları ile Olan İlişkisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi
4 Literatür Taraması Davranışların Temelinde İhtiyaçlar ve İhtiyaçlar Hiyerarşisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi
5 Literatür Taraması Davranış Düzleminde Statü, Rol ve Davranışlar Anlatım Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi
6 Literatür Taraması Kişilik Özellikleri ve Kişilik Teorileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi
7 Literatür Taraması Tutumlar, Duygular ve Algılama Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması Bireyler Arası İletişim ve İşletmelerde iletişim Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi
10 Literatür Taraması Kültür, Örgüt Kültürü ve Davranış İlişkisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi
11 Literatür Taraması Liderlik, Liderlik Teorileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi
12 Literatür Taraması Motivasyon Kavramı ve Motivasyon Teorileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi
13 Literatür Taraması Gruplar, Grup Oluşumu, Grup Türleri ve Grup Davranışları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi
14 Literatür Taraması Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi
15 Soru- Cevap Genel Tekrar- Soru Cevap Soru- Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Keser, A., Yılmaz, G. ve Yürür, S.(2012). Çalışma Yaşamında Davranış, Güncel Yaklaşımlar, Umuttepe Yayınları. Kocaeli.
küçükaltan, D., Tükeltürk, Ş., ve Gürkan, G. (2015). Örgütsel Davranışta Güncel Konular, Detay Yayıncılık. Ankara.
Tınaz, P. (2013). Çalışma Yaşamından Örnek Olaylar, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
YÖK. (2018). Yönetimde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Yök Açık Erişim Yayınları.
Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2016). Organizational Behavior (Cilt Fourteenth Edition).
Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olabilme.
0
2
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinlik kazanabilme
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik kazanabilme.
0
2
Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkinlik kazanabilme.
5
3
Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkinlik kazanabilme.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik kazanabilme.
1
2
Bilgisayar kullanımı becerilerinde yetkinlik kazanabilme.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hijyen kurallarını uygulamada yetkinlik kazanabilme.
0
2
İlkyardım uygulamada yetkinlik kazaabilme.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili olarak anamnez alma, dosya hazırlayabilme vb. hasta bilgilerinin alınmasında yetkinlik kazanabilme.
0
2
Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yeterlilik kazanabilme.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik kazanabilme.
5
2
Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik kazanabilme.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik kazanabilme.
5
2
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanabilme.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Muayenehane tasarımı ve yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri, çevre koruma, iş güvenliği ve kalite yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve bu konulara uygun davranabilme,
0
2
Mesleki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara sözlü veya yazılı olarak ifade edebilme ve ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası gündemi irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilme,
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 80
Genel Toplam 80
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0