TR EN

SOSYOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SOS111 SOSYOLOJİ 4 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MEHMET GÖL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, toplumsal sorunlar ile ilgili kuramsal ve kavramsal düşünebilme ve ifade etme ve güncel sorunları eleştirel bir şekilde ifade etme ve tartışma becerilerini geliştirmektir.
İçerik: Bu dersin içeriğini sosyolojik bakış, sosyolojik araştırma, sosyolojik kuramlar ve yöntemler, küreselleşme, sosyal değişim konuları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bilgi ve bilimin temel ilkelerini kavrar, sosyolojinin perspektifini ve benzeri bilimlerle ilişkilerini açıklayabilir.
Sosyolojik düşüncenin tarihsel gelişimini açıklayabilir.
Modern ve geleneksel sosyolojik kuramların özelliklerini kıyaslayabilir.
Bireyler, gruplar ve toplum içindeki karşılıklı ilişkileri yorumlayabilir.
Toplum dediğimiz gerçekliğin ve onu oluşturan kurumların tek tek ve karşılıklı ilişki içinde işleyişini değerlendirir.
Teoriler hakkında bilgi sahibi olur, bilimsel yöntem ve sosyolojinin yöntemini kavrar.
Toplumsal yapı ve sosyal değişmeyi kavrar, toplumu oluşturan kurumların birbirleriyle olan ilişkilerine dair çok boyutlu bakış açısı geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatürün okunması Sosyolojik bakış Anlatım / Tartışma
2 Literatürün okunması Sosyolojik araştırma Anlatım / Tartışma
3 Literatürün okunması Kültür ve toplum Anlatım / Tartışma
4 Literatürün okunması Sosyalleşme Anlatım / Tartışma
5 Literatürün okunması Günlük yaşamda sosyal etkileşim Anlatım / Tartışma
6 Literatürün okunması Gruplar ve örgütler Anlatım / Tartışma
7 Literatürün okunması Irk ve etnisite Anlatım / Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatürün okunması Sosyal sınıf Anlatım / Tartışma
10 Literatürün okunması Küresel tabakalaşma Anlatım / Tartışma
11 Literatürün okunması Siyaset ve yönetim Anlatım / Tartışma
12 Literatürün okunması Din Anlatım / Tartışma
13 Literatürün okunması Eğitim Anlatım / Tartışma
14 Literatürün okunması Sağlık ve tıp Anlatım / Tartışma
15 Literatürün okunması Sosyal değişim: geleneksel, modern ve postmodern toplumlar Anlatım / Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Macionis, John J. 2012. "Sosyoloji". Çev: Prof. Dr. Vildan Akan. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Giddens, Anthony. 2012. "Sosyoloji". Haz: Cemal Güzel. Kırmızı Yayınları, İstanbul.
İçli, G. (2017). Sosyolojiye Giriş. Anı Yayıncılık, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Biyomedikal Cihaz Teknolojisinin gerektirdiği bilimsel eşitlikleri,temel prensip ve kuramları karşılaşılacak problemlerin çözümünde kullanma becerisine sahip olabilir.
0
2
Biyomedikal cihaz teknolojisi alanı ile ilgili olarak seminer,konferans, kongre,sempozyum vb. etkinliklere katılır.
0
3
Biyomedikal Cihazlardaki elektrik, elektronik, elektromekanik sistemleri tanıyabilir, arızalarını giderebilir; sürekliliğini sağlayabilir.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahip olabilir.
1
2
Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahip olabilir.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Office program bileşenleri ile internet arama motorlarını,yazılı ve sözlü iletişimi, rapor hazırlama tekniklerini,iletişim ve mesleki yabancı dil yeterliliklerini kullanabilir.
0
2
Biyomedikal Cihazların analizinde eşdeğer devre yaklaşım mantığı ve eşdeğer devre elemanlarını deneysel yaklaşımla belirleyip ölçme ve kontrol yöntemlerini kullanabilir.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilir.
4
2
Öğrendiği bilgi ve becerileri kullanarak küçük çaplı biyomedikal projelerini tasarlama, bilgisayar ile çizerek rapor hazırlama ve gerçekleştirebilir.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bağımsız çalışmada karar verebilme, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
2
2
Üstlenilen sorumlulukları başarılı ve doğru bir biçimde yerine getirebilir.
2
3
Mesleki etik değerler ile kalite ve güvenlik bilincine sahip olabilir.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirir.
0
2
Küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilir.
4
3
Biyomedikal cihaz teknikeri olarak mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığını kazanılabilir.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hastane ortamında Tıbbi Cihazların satın alma, bakım-onarım ve kullanıcı eğitimi ile ilgili konularda gerekli teknik İletişimi kurabilir.
0
2
Hastane personeli ile doğru şekilde iletişim kurabilir.
0
3
Office program bileşenleri sağlık kurumlarında etkin bir biçimde kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tıbbi cihazların enfeksiyon, strilizasyon, tıbbi atık ve emniyet kurallarını hastane işleyişi içerisinde yürütebilir.
0
2
Sağlık kurumlarına özgü terminolojiye hakimdir
0
3
Meslek etiğini özümseyerek evrensel etik çevresinde çalışması ve davranması gerektiğini bilir.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 2 20
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 104
Genel Toplam 104
Toplam İş Yükü / 25.5 4,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0