TR EN

İŞLETME YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP209 İŞLETME YÖNETİMİ 4 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MEHMET GÖL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilere işletmeciliğin temel kavramları ile yönetim, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler ile ilgili temel bilgileri sağlamaktır.
İçerik: İşletmeyle ilgili temel bilgiler, işletme türleri, işletmelerin kuruluş süreçleri ve yönetim, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşletme alanı ile ilgili temel kavramları bilir.
İşletme biliminin diğer bilim dalları ile arasındaki ilişkilerini öğrenir.
Yönetim-Organizasyon, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler ile ilgili terimleri tanımlar.
İşletmelerin amaç ve sorumluluklarını öğrenir.
İşletmelerin sınıflandırılmasını ve kuruluş işlemlerini temel düzeyde tanımlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı kaynaklar, literatür taraması Ders tanıtımı, ders içeriği, Yönetim, İşletme Kavramı Anlatım, Soru Cevap
2 Literatür taraması Yönetim ve yönetici özellikleri Anlatım, Soru Cevap
3 Literatür taraması İşletme yönetimi düşünceleri Anlatım, Soru Cevap
4 Literatür taraması İşletme yönetimi düşünceleri Anlatım, Soru Cevap
5 Literatür taraması İşletme türleri Anlatım, Soru Cevap
6 Literatür taraması Yönetim fonksiyonları, Planlama Anlatım, Soru Cevap
7 Soru-cevap Quiz çalışması Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Yönetim fonksiyonları, örgütleme Anlatım, Soru Cevap
10 Literatür taraması Yönetim fonksiyonları, örgütleme Anlatım, Soru Cevap
11 Literatür taraması Yönetim fonksiyonları, yöneltme Anlatım, Soru Cevap
12 Literatür taraması Yönetim fonksiyonları, denetim Anlatım, Soru Cevap
13 Literatür taraması İşletmenin fonksiyonları Anlatım, Soru Cevap
14 Literatür taraması Modern yönetim ve organizasyon Anlatım, Soru Cevap
15 Soru-cevap Quiz çalışması Anlatım, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Koçel, T. (2010). İşletme Yöneticiliği: İstanbul: Beta Yayınevi
Parlak, B. (2011). Yönetim Bilimi ve Çağdaş Yönetim Teknikleri. İstanbul: Beta Yayınevi
Saruhan, Ş. C. ve Yıldız, M.L. (2009). Çağdaş Yönetim Bilimi. İstanbul: Beta Yayınevi
Eren, E. (2010). Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Beta Yayınevi.
Genç, N. (2007). Yönetim ve Organizasyon. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Özkalp, E. ve Kırel, Ç. (2011). Örgütsel Davranış. Bursa: Etkin Basım Yayıncılık.
Robbins, S.P ve Coulter, M. (2009). Management. New Jersey: Pearson Prentice

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Biyomedikal Cihaz Teknolojisinin gerektirdiği bilimsel eşitlikleri,temel prensip ve kuramları karşılaşılacak problemlerin çözümünde kullanma becerisine sahip olabilir.
3
2
Biyomedikal cihaz teknolojisi alanı ile ilgili olarak seminer,konferans, kongre,sempozyum vb. etkinliklere katılır.
2
3
Biyomedikal Cihazlardaki elektrik, elektronik, elektromekanik sistemleri tanıyabilir, arızalarını giderebilir; sürekliliğini sağlayabilir.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahip olabilir.
5
2
Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahip olabilir.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Office program bileşenleri ile internet arama motorlarını,yazılı ve sözlü iletişimi, rapor hazırlama tekniklerini,iletişim ve mesleki yabancı dil yeterliliklerini kullanabilir.
2
2
Biyomedikal Cihazların analizinde eşdeğer devre yaklaşım mantığı ve eşdeğer devre elemanlarını deneysel yaklaşımla belirleyip ölçme ve kontrol yöntemlerini kullanabilir.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilir.
1
2
Öğrendiği bilgi ve becerileri kullanarak küçük çaplı biyomedikal projelerini tasarlama, bilgisayar ile çizerek rapor hazırlama ve gerçekleştirebilir.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bağımsız çalışmada karar verebilme, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
1
2
Üstlenilen sorumlulukları başarılı ve doğru bir biçimde yerine getirebilir.
3
3
Mesleki etik değerler ile kalite ve güvenlik bilincine sahip olabilir.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirir.
1
2
Küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilir.
1
3
Biyomedikal cihaz teknikeri olarak mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığını kazanılabilir.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hastane ortamında Tıbbi Cihazların satın alma, bakım-onarım ve kullanıcı eğitimi ile ilgili konularda gerekli teknik İletişimi kurabilir.
2
2
Hastane personeli ile doğru şekilde iletişim kurabilir.
0
3
Office program bileşenleri sağlık kurumlarında etkin bir biçimde kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tıbbi cihazların enfeksiyon, strilizasyon, tıbbi atık ve emniyet kurallarını hastane işleyişi içerisinde yürütebilir.
0
2
Sağlık kurumlarına özgü terminolojiye hakimdir
2
3
Meslek etiğini özümseyerek evrensel etik çevresinde çalışması ve davranması gerektiğini bilir.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 1 1 1
TOPLAM 34 0 82
Genel Toplam 82
Toplam İş Yükü / 25.5 3,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0