TR EN

ORTODONTİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DPP205 ORTODONTİ 3 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT ARTUÇ-Öğr.Gör. NURİ YENİEV
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste öğrenciye ortodonti protezlerini yapma yeterlikleri kazandırılması amaçlanmaktadır. Öğrencilere ortodontik problemleri tanıma, sınıflandırma ve tedavi etme becerilerini kazandırmak, öğrencilerin dişlerin düzeltilmesi ve çenelerin uyumlu hale getirilmesi için kullanılan ortodontik cihazları anlamaları ve uygulayabilmeleri hedeflenir.
İçerik: Manipülasyon tel bükümü, Ortodontik model, Tutucu Kroşeler, Aktif Kroşeler.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Diş ve çene yapısını, kasların çalışmasını ve ağız yapısının temel özelliklerini anlar
Dişlerin hareket etme mekanizmalarını, doğal diş hareketlerini ve tedavi sürecindeki diş hareketleri hakkında bilgi sahibi olur
Farklı maloklüzyon türlerini tanır, teşhis eder ve sınıflandırır
Sabit ve çıkarılabilir ortodontik cihazları (braketler, teller, plağın vs.) ve tedavi sürecindeki rollerini anlar
Ortodontik tedavinin dişlerin düzeltilmesi dışında diş yapısına, çene ilişkilerine ve genel yüz estetiğine olan etkilerini anlar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Ders notları inceleme Manipülasyon tel bükümü yapmak Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap
2 Literatür tarama, Ders notları inceleme Manipülasyon tel bükümü yapmak Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap
3 Literatür tarama, Ders notları inceleme Manipülasyon tel bükümü yapmak Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap
4 Literatür tarama, Ders notları inceleme Manipülasyon tel bükümü yapmak Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap
5 Literatür tarama, Ders notları inceleme Manipülasyon tel bükümü yapmak Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap
6 Literatür tarama, Ders notları inceleme Ortodontik model yapmak Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap
7 Literatür tarama, Ders notları inceleme Arşiv modeli yapmak Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Ders notları inceleme Adams kroşe yapmak Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap
10 Literatür tarama, Ders notları inceleme Adams kroşe yapmak Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap
11 Literatür tarama, Ders notları inceleme Topuz kroşe yapmak ok kroşe yapmak Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap
12 Literatür tarama, Ders notları inceleme Vestibül ark bükmek Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap
13 Literatür tarama, Ders notları inceleme Vestibül ark bükmek Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap
14 Literatür tarama, Ders notları inceleme Düz itici z zemberek yapmak Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap
15 Literatür tarama, Ders notları inceleme Helixli zemberek yapmak Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

MEGEP ders notları
Lee W. Graber, Robert L. Vanarsdall Jr., Katherine W. L. Vig, Orthodontics, Güncel Prensipler ve Teknikler
Martyn T. Cobourne, Ortodonti El Kitabı
Daljit S. Gill, Farhad B. Naini, Orthodontics at a Glance

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir.
4
2
Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir.
4
2
Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir.
5
3
Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir
5
2
Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Laboratuarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gerekli hijyen kurallarını bilir ve uygular.
5
2
Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir.
3
2
Bu apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir.
0
2
Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 14 2 28
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 96
Genel Toplam 96
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0