Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DPP208 | İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLER | 3 | 3 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. RABİA MÜKERREM ÖZER-Öğr.Gör. SEVAL FATMA YILMAZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersinin amacı, öğrencilere implant destekli protezlerin tasarımı, yapımı ve uygulaması hakkında kapsamlı bir eğitim vermektir. Bu ders, implantların diş eksikliği olan hastalara nasıl başarılı bir şekilde rehabilitasyon sağlayacağını ve doğal diş yapısını en iyi şekilde taklit edebileceğini öğretmeyi amaçlar. |
İçerik: | İmplantların tanımı ve işlevleri: Öğrencilere, implantların ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve neden diş eksikliğinin tedavisinde önemli bir seçenek olduğunu anlatmak. İmplant üstü protezlerin tipleri: Öğrencilere, implant üstü protezlerin farklı tiplerini (sabit, hareketli, tam, kısmi) ve kullanım alanlarını öğretmek. İmplant cerrahisi ve planlaması: İmplant üstü protezlerin başarılı bir şekilde uygulanması için implant cerrahisi ve planlamasının önemini vurgulamak. Diş eksikliği değerlendirmesi: Diş eksikliği olan hastaların ağız yapısının ve ihtiyaçlarının değerlendirilmesi. İmplant üstü protez tasarımı: İmplantların pozisyonuna uygun olarak uygun protez tasarımının yapılması. Protez materyalleri: İmplant üstü protezler için uygun materyallerin seçimi ve avantajları. İmplant üstü protez yapım teknikleri: Öğrencilere, diş teknisyenleri ile birlikte işbirliği yaparak implant üstü protezlerin yapım sürecini öğretmek. Fonksiyon ve estetik: İmplant üstü protezlerin hem fonksiyonel hem de estetik açıdan hasta ihtiyaçlarına uygun şekilde tasarlanmasının önemi. Hastalarla iletişim: Hastalarla etkili iletişim kurma ve tedavi planı hakkında onları bilgilendirme becerisi. Bakım ve takip: İmplant üstü protezlerin bakımı, temizliği ve düzenli takibi konusunda bilgilendirme. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İmplant üstü protezlerin karmaşık süreçlerini ve tedavi yöntemlerini anlar. |
İmplantların ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve diş eksikliği olan hastalara rehabilitasyon sağlamak için nasıl kullanıldığını anlar |
sabit, hareketli, tam veya kısmi implant üstü protezlerin farklı tiplerini ve kullanım alanlarını kavrar |
Diş eksikliği olan hastaların ağız yapısını değerlendirir. |
Implant üstü kuron, köprü protezileri ve hibrid protezler uygulamasını sağlar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, ders notlarını inceleme | İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLERE GİRİŞ; İmplant nedir ?, planlama ve değerlendirilmesi ne şekilde yapılır? | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-cevap |
2 | Literatür tarama, ders notlarını inceleme | İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLERDE avantaj , dezavantaj ve başarı kriterleri | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-cevap |
3 | Literatür tarama, ders notlarını inceleme | İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLERDE protetik yaklaşımlar ve yükleme kavramları | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-cevap |
4 | Literatür tarama, ders notlarını inceleme | İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLERDE protetik sınıflandırmalar ve Kennedy sınıflamalarına göre tasarımlar I | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-cevap |
5 | Literatür tarama, ders notlarını inceleme | İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLERDE protetik sınıflandırmalar ve Kennedy sınıflamalarına göre tasarımlar II | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-cevap |
6 | Literatür tarama, ders notlarını inceleme | İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLERDE üst yapı elemanları | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-cevap |
7 | Literatür tarama, ders notlarını inceleme | İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLERDE implant destekli hareketli protezler I | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, ders notlarını inceleme | İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLERDE implant destekli hareketli protezler II | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-cevap |
10 | Literatür tarama, ders notlarını inceleme | İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLERDE Bar Tutucu veya Topuz baş bağlayıcıyı yapmak | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-cevap |
11 | Literatür tarama, ders notlarını inceleme | İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLERDE implant destekli sabit protezler | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-cevap |
12 | Literatür tarama, ders notlarını inceleme | İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLERDE ölçü teknikleri | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-cevap |
13 | Literatür tarama, ders notlarını inceleme | İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLERDE Vidalı veya simante tipte Kuron ve köprü protezi yapmak | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-cevap |
14 | Literatür tarama, ders notlarını inceleme | İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLERDE Hibrid protezler | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-cevap |
15 | Literatür tarama, ders notlarını inceleme | İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLERDE Hibrid protezler | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İmplant Diş Hekimliğinin Temelleri, Doç. Dr. Gerard Byrne, Ed. Doç. Dr. A. Atila Ertan |
İmplant Üstü Restorasyonlar Adım Adım Uygulama Rehberi, Carl Drago, (Çeviri Editörü Prof. Dr. Erhan Çömlekoğlu) |
Klinik Periodontoloji Ve Diş Hekimliğinde İmplant Uygulamaları, Jan Lindhe Niklaus P. Lang, Çeviri Editörü: Prof.Dr.Deniz Özbay Çetiner, Prof.Dr.Nurdan Özmeriç |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir.
|
5 | |||||
2 |
Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir.
|
5 | |||||
2 |
Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir.
|
5 | |||||
3 |
Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir
|
5 | |||||
2 |
Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Laboratuarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gerekli hijyen kurallarını bilir ve uygular.
|
5 | |||||
2 |
Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir.
|
5 | |||||
2 |
Bu apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir.
|
5 | |||||
2 |
Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 96 |
Genel Toplam | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |