Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DPP210 | HASSAS TUTUCULAR | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. NURİ YENİEV-Öğr.Gör. SEVAL FATMA YILMAZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | öğrencilere diş protezleri alanında hassas tutucuların kullanımı, tasarımı ve uygulaması konusunda kapsamlı bir anlayış ve beceri kazandırmaktır. Bu ders, diş protezlerinin daha doğru ve güvenilir bir şekilde sabitlenmesine yardımcı olan hassas tutucuların önemini vurgulamaktadır. |
İçerik: | Hassas tutucuların tanımı ve işlevleri: Öğrencilere, hassas tutucuların diş protezlerinin yerleştirilmesi ve sabitlenmesindeki rolünü açıklamak. Hassas tutucu materyalleri ve özellikleri: Öğrencilere, farklı hassas tutucu materyallerinin avantajlarını ve dezavantajlarını öğretmek ve uygun malzemeyi seçme becerisi kazandırmak. Hassas tutucu tasarımı ve uygulaması: Öğrencilere, hastanın ağız yapısını değerlendirerek uygun hassas tutucu tasarımını yapma ve uygulama yeteneği kazandırmak. Klinik uygulama ve teknik beceriler: Öğrencilere, diş protezlerinin hassas tutucularını doğru bir şekilde yerleştirme ve ayarlama becerisi kazandırmak. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bölümlü protezde kullanılabilecek hassas tutucuların tipine karar verebilir |
Gelen ölçüye göre hekim tarafından önerilen hassas tutucuların uygun olup olmadığını yorumlar |
Hassas tutucunun en doğru şekilde yapılması için gerekenleri yorumlar |
Hassas tutucuların ne olduğunu ve diş protez tedavisindeki önemini açıklar |
Diş protez hassas tutucularının farklı tiplerini tanımlar ve bunların kullanım alanlarını belirler |
Malzeme seçimi ve uygun sterilizasyon yöntemlerini belirleyerek, diş protez hassas tutucuların hijyenini sağlar |
Hasta muayenesi ve uygun diş protez hassas tutucu tipinin seçimi için klinik değerlendirme yapar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Ders notlarının gözden geçirilmesi | Hassas Tutucuların Sınıflandırılması | Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap |
2 | Literatür tarama, Ders notlarının gözden geçirilmesi | Hassas Tutucuların Avantajları, Dezavantajları | Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap |
3 | Literatür tarama, Ders notlarının gözden geçirilmesi | Kron İçi Hassas Tutucular | Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap |
4 | Literatür tarama, Ders notlarının gözden geçirilmesi | Kron Dışı Hassas Tutucular | Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap |
5 | Literatür tarama, Ders notlarının gözden geçirilmesi | Stud Tutucular | Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap |
6 | Literatür tarama, Ders notlarının gözden geçirilmesi | Genel Tekrar | Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap |
7 | Literatür tarama, Ders notlarının gözden geçirilmesi | Genel Tekrar | Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Ders notlarının gözden geçirilmesi | Bar Tutucular | Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap |
10 | Literatür tarama, Ders notlarının gözden geçirilmesi | Yardımcı Bağlantılar | Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap |
11 | Literatür tarama, Ders notlarının gözden geçirilmesi | Teleskop Protezler | Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap |
12 | Literatür tarama, Ders notlarının gözden geçirilmesi | Sabit B. Protezlerde Kullanılan Hassas Bağlantı Çeşitleri | Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap |
13 | Literatür tarama, Ders notlarının gözden geçirilmesi | Hassas Tutucu Protezlerin Hareketli Protezlerde Uygulaması | Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap |
14 | Literatür tarama, Ders notlarının gözden geçirilmesi | Overdenture | Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap |
15 | Literatür tarama, Ders notlarının gözden geçirilmesi | Genel Tekrar | Yüz yüze konu anlatımı, Soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Jenkins, G. Hassas Bağlantılar - Başarılı Restoratif Tedaviye Giden Yol. |
Uludağ, B. Hassas Tutucular İmplant Vakalarında Sorunlar ve Çözümler. 2012. DENTSEM |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir.
|
5 | |||||
2 |
Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir.
|
3 | |||||
2 |
Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir.
|
3 | |||||
3 |
Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir
|
4 | |||||
2 |
Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Laboratuarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gerekli hijyen kurallarını bilir ve uygular.
|
4 | |||||
2 |
Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir.
|
5 | |||||
2 |
Bu apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir.
|
5 | |||||
2 |
Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 82 |
Genel Toplam | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |