TR EN

BAŞ-BOYUN ANATOMİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP113 BAŞ-BOYUN ANATOMİSİ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. AKIN ÇAKIR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Yüz ve boyun bölgesindeki anatomik yapıları tanımak ve öğrenmek. Topografik olarak bu bölgelerde yer alan yapıların yerleşimlerini, diğer anatomik yapılarla olan ilişkisini anlamak ve açıklayabilmek, baş ve boyun bölgesinde yer alan potansiyel boşlukları tanımlamaktır.
İçerik: Tıbbi terimlerin türkçe anlamlarını incelemek, temel baş boyun anatomisini öğrenmektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Baş ve boyun bölgesinin dışarıdan görünen yapılarını (kaslar, kemikler, damarlar, sinirler) tanımlar.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar ve değerlendirir.
Temel baş ve boyun anatomisini öğrenir.
Boyun bölgesindeki kasların isimlerini, görevlerini ve birbirleriyle ilişkilerini anlar.
Ağız boşluğunun yapısını, dilin, dişlerin, damak ve boğazın anatomik detaylarını anlar
Diş anatomisini öğrenir.
Neurocranium ve splanchnocranium kemiklerini ve birbirleriyle ilişkisini anlar.
Mimik kasları ve boyun kasları öğrenir ve anlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Araştırma Anatomi ve Tarihçe Konu anlatımı, Soru-Cevap
2 Literatür tarama, Araştırma Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar Konu anlatımı, Soru-Cevap
3 Literatür tarama, Araştırma Kafatası Anatomisi Konu anlatımı, Soru-Cevap
4 Literatür tarama, Araştırma Grup Çalışması-Labaratuar, Ödüllü Yarışma Konu anlatımı, Soru-Cevap
5 Literatür tarama, Araştırma Boyun Anatomisi Konu anlatımı, Soru-Cevap
6 Literatür tarama, Araştırma Yüz Anatomisi Konu anlatımı, Soru-Cevap
7 Literatür tarama, Araştırma Kranial Kavite Anatomisi Konu anlatımı, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Araştırma Grup Çalışması-Labaratuar Konu anlatımı, Soru-Cevap
10 Literatür tarama, Araştırma Nazal Fossa Anatomisi Konu anlatımı, Soru-Cevap
11 Literatür tarama, Araştırma Parotis ve Temporal Bölge Anatomisi Konu anlatımı, Soru-Cevap
12 Literatür tarama, Araştırma Oral Kavite Anatomisi Konu anlatımı, Soru-Cevap
13 Literatür tarama, Araştırma Grup Çalışması-Labaratuar, Ödüllü Yarışma Konu anlatımı, Soru-Cevap
14 Literatür tarama, Araştırma Temporomandibular Eklem Anatomisi Konu anlatımı, Soru-Cevap
15 Literatür tarama, Araştırma Genel Tekrar Konu anlatımı, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ders notları, PowerPoint sunumlar, tıbbi dergiler ve yayınlar
Her Yönüyle Anatomi, Prof. Dr. Yasin Arifoğlu, ISBN 978-605-4949-61-8
Netter Diş Hekimleri için Baş ve Boyun Anatomisi
Baş ve Boyun Anatomi Atlası,Yazar: Yazar: Eric W. Baker Çevirmen: Prof. Dr. Mustafa Büyükmumcu
Standring, S. (2008). Gray’s Anatomy. Fortieth Edition. Churchill Livingstone Elsevier. Spain.
İnsan anatomsi atlası Jordi VIGUÊ Çevirmen: Prof. Dr. Özkan Oğuz (2021)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir.
5
2
Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir.
0
2
Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir.
0
3
Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir
0
2
Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Laboratuarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gerekli hijyen kurallarını bilir ve uygular.
0
2
Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir.
0
2
Bu apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir.
0
2
Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 3 3 9
Ödev 14 3 42
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0