TR EN

İŞİTME CİHAZLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODP205 İŞİTME CİHAZLARI 3 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HİLAL NUR SAYGILI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. RAHMİYE NUR AKTAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, işitme cihazları, implantlar ve işitme kayıpları için yardımcı teknolojilerin ayrıntıları ile incelenmesi ve öğrenilmesidir.
İçerik: İşitme cihazı komponentleri, İşitme cihazı tipleri ve sistemleri, Elektroakustik ölçüm yöntemleri, Kulak kalıpları, İşitme cihazı programlama ve uygulama, Koklear implantlar ve yardımcı dinleme cihazları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşitme cihazlarına ilişkin temel bilgi ve uygulamaları öğrenir.
İşitme cihazlarının tipleri ve özelliklerini bilir.
İşitme kayıplı çocuk ve yetişkinlerde uygun kulak kalıbı alma ve uygulama prensiplerini bilir.
İşitme kaybına uygun olan işitme cihazı seçimi ve cihazın programlanmasını öğrenir.
Koklear implantlar ile yardımcı dinleme cihazlarını öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Derse genel giriş Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
2 - İşitme ve Ses Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
3 - İşitme cihazı komponentleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
4 - İşitme cihazı tipleri ve sistemleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
5 - Elektroakustik performans ve ölçümü - I Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
6 - Elektroakustik performans ve ölçümü - II Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
7 - İşitme cihazı kulak kalıpları Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 - İşitme cihazlarında kompresyon sistemleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
10 - Bebek ve küçük çocuklarda işitme cihazı seçim ve uygulamaları Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
11 - Yetişkin ve yaşlılarda işitme cihazı seçim ve uygulamaları Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
12 - İşitme cihazlarının programlanması Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
13 - İşitme cihazı performans değerlendirmeleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
14 - Koklear implantlar Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
15 - Yardımcı dinleme cihazları Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

KLİNİK UYGULAMA PROTOKOLLERİ KİTABI- PROF. DR. GONCA SENNAROĞLU,PROF. DR. ESRA YÜCEL, DOÇ. DR.MERAL DİDEM TÜRKYILMAZ, DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL ÇİÇEK ÇINAR, DR.ÖĞR.ÜYESİ MERVE BATUK TEMEL ODYOLOJİ KİTABI- EROL BELGİN, A. SANEM ŞAHLI KLİNİK ODYOLOJİ KİTABI- NİMETULLAH ESMER, METİN N. AKINER, AHMET R. KARASALİHOĞLU, MUSTAFA R. SAATÇİ

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
2
Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
0
2
Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
1
2
Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır.
5
2
Temel ekonomik göstergeleri analiz ederek iş yeri kurma fikrini oluşturur. İş yerini faaliyete açar.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
0
2
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
0
3
Araştırma için veri toplar, rapor hazırlayıp sunu haline getirir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek zamanın ilerleyen teknolojilerine uyumunu sürekli günceller ve atıllıktan uzak bir şekilde yorumlar.
0
2
Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
. Sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini kullanarak örgütsel iletişim kurar
0
2
Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını,bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
0
2
Alt yapısını oluşturarak kalite yönetim sistemini kurar. İstatistiksel kalite kontrol yöntemlerini uygular.
1
3
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 10 3 30
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 55 0 105
Genel Toplam 105
Toplam İş Yükü / 25.5 4,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0