TR EN

KİNEZYOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ORP207 KİNEZYOLOJİ 3 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TUBA YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. TUĞÇE BİLGİÇ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile amaç hareket biliminin temel özelliklerini, kasların çalışma prensibini, normal ve patolojik yürüyüşü anatomi, fizyoloji ve biyomekaniden yararlanarak, ortez-protez uygulamalarının yapıldığı klinik patolojileri de tanımlamak ve aktarabilmektir.
İçerik: Bu derste, hareketin oluş mekanizması ile ilgili anatomik, fizyolojik ve biyomekanik tanım ve bilgiler, ortez-protez kullanımına yol açan klinik patolojiler hakkında temel bilgiler; patolojiye özel, bilinmesi gereken noktalar üzerinde durulur.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kas iskelet sistemini, eklem fonksiyonlarını, synovial eklemlerin sınıflandırılmasını, farklı kemik yapıları, konnektif ve destekleyici dokuları, tendon, ligament, fibröz ve hyalin kartilaj yapılarını tanımlar (BİLİŞSEL).
Ortez-protez kullanımı gerektiren ve hareketin kısıtlandığı ortopedik, romatolojik ve bazı konjenital problemleri sınıflar (BİLİŞSEL).
Normal yürüme paterni, mormal yürümenin fazları, merdiven inme ve çıkma fazlarını açıklar (BİLİŞSEL).

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması Kinezyolojiye Giriş Anlatım,Soru-Cevap
2 Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması Üst Ekstremite Kinezyolojisi Anlatım,Soru-Cevap
3 Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması Alt Ekstremite Kinezyolojisi Anlatım,Soru-Cevap
4 Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması Vertebral kolon Anlatım,Soru-Cevap
5 Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması Normal Yürüyüş Anlatım,Soru-Cevap, video
6 Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması Patolojik Yürüyüş Anlatım,Soru-Cevap, video
7 Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması Konjenital hastalıklar, ortez ve protez hedefleri İnteraktif Sunum,
8 - ARA SINAV -
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması Doğuştan kalça çıkığı ve ortezleme hedefleri İnteraktif Sunum
9 Kaynaklardan okuma Doğuştan kalça çıkığı ve ortezleme hedefleri İnteraktif Sunum
10 Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması Serebral palsi ve ortezleme hedefleri İnteraktif Sunum
11 Araştırma- ödev-Literatür taraması Kırık ve ortezleme hedefleri İnteraktif Sunum
12 Araştırma- ödev-Literatür taraması Eklem patolojileri ve ortezleme hedefleri İnteraktif Sunum
13 Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması Eklem patolojileri ve ortezleme hedefleri İnteraktif Sunum
14 Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması Ortez ve protez kullanım amaçları ve kinezyolojik bakış Anlatım,Soru-Cevap, video
15 Literatür taraması Tartışma Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Şener, G.(2016).Kinezyoloji ve Biyomekanik. Hipokrat Kitabevi.
Introduction to Kinesiology: Studying Physical Activity, Fifth Edition With Web Study Guide

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ortopedik protez ve ortez alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ortopedik protez ve ortez alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ortopedik Protez ve Ortez alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ortopedik Protez ve Ortez alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
1
2
Ortopedik Protez ve Ortez alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ortopedik protez ve ortez alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
2
2
Ortopedik protez ve ortez alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ortopedik protez ve ortez alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
2
2
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirebilir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ortopedik ortez ve protez alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
1
2
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ortopedik protez ve ortez alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
3
2
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir.
1
3
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 96
Genel Toplam 96
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0