Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
- |
ALAN DIŞI SEÇMELİ Y-42 |
4 |
2 |
2 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ARZU KAYA KOÇDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
İş hukukunun temel kavramları, iş sözleşmesi türleri, iş sözleşmesinin sona ermesinin hüküm ve sonuçları, toplu iş hukuku ve sosyal güvenlik hukukunun temel kavramları hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Bu ders İş Hukukunun Temel Kavramları, İş Hukukuna Özgü Sınırlamalar, İş Sözleşmesinin Şekli ve İş Sözleşmesi Türleri, İş Sözleşmesinde Tarafların Borçları, Çalışma Süreleri, Fazla Çalışma, Dinlenme Süreleri: Günlük Dinlenme, Yıllık Dinlenme, Ulusal Bayram ve Genel Tatiller, İş Sözleşmesinin Sone Ermesinin Hüküm ve Sonuçları, Kıdem Tazminatı, Fesih Bildirim Süreleri, İhbar Tazminatı, İş Sözleşmesinin İşçi ve İşveren Tarafından Haklı Nedenle Derhal Feshi, İş Güvencesi, Sözleşmenin Feshinde Usul, İşe İade Davası, Toplu İş Hukuku, Toplu İş Sözleşmeleri, Grev ve Lokavt, Sosyal Güvenlik, Sigortalı Sayılanlar, İsteğe Bağlı Sigortalılık, Sigortalıların Kuruma Bildirilmesi, Kuruma Bildirilmeyen Çalışmaların Tespiti: Fiilen ve Kayden Tespit, Hizmet Tespiti Davacı konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Knows the types of employment contracts, the form of the employment contract, the terms and results of the termination of the employment contract. |
Knows the rights and receivables of the employee arising from the termination of the employment contract. |
Knows the working periods and rest periods of an employee whose employment contract is in progress. |
Defines the basic concepts of collective labor law, collective bargaining, strike and lockout. |
Explain the basic information about social security law, those who are insured and the conditions of optional insurance. |
Explain the basic information about social security law, those who are insured and the conditions of optional insurance. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
İş Hukukunun Temel Kavramları |
- |
2 |
- |
İş Hukukuna Özgü Sınırlamalar |
- |
3 |
- |
İş Sözleşmesinin Şekli, İş Sözleşmesi Türleri |
- |
4 |
- |
İş Sözleşmesinde Tarafların Borçları |
- |
5 |
- |
Çalışma Süreleri, Fazla Çalışma |
- |
6 |
- |
Dinlenme Süreleri: Günlük Dinlenme, Yıllık Dinlenme, Ulusal Bayram ve Genel Tatiller |
- |
7 |
- |
İş Sözleşmesinin Sona Ermesinin Hüküm ve Sonuçları, Kıdem Tazminatı |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Fesih Bildirim Süreleri, İhbar Tazminatı |
- |
10 |
- |
İş Sözleşmesinin İşçi ve İşveren Tarafından Haklı Nedenle Derhal Feshi |
- |
11 |
- |
İş Güvencesi, Sözleşmenin Feshinde Usul, İşe İade Davası |
- |
12 |
- |
Toplu İş Hukuku ve Toplu İş Sözleşmeleri, Grev ve Lokavt |
- |
13 |
- |
Sosyal Güvenlik, Sigortalı Sayılanlar, İsteğe Bağlı Sigortalılık |
- |
14 |
- |
Sigortalıların Kuruma Bildirilmesi |
- |
15 |
- |
Kuruma Bildirilmeyen Çalışmaların Tespiti: Fiilen ve Kayden Tespit, Hizmet Tespiti Davası |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
ŞAKAR,M.(2017).İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku.İstanbul: Beta Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Patoloji alanında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Patoloji alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanmak.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Patoloji laboratuvarıyla ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Patoloji alanı ile ilgili teşhise yönelik verilerin eldesi ve muhafazası ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Patoloji alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Patoloji ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Meslektaşlar, hekimler ve hastalar ile etik çerçevede etkin bir iletişim kurmak.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Testler için hastadan materyal alma, saklama ve transfer konusunda yeterli beceriyi göstermek.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Patoloji laboratuvarında malzemeleri tekniklerine uygun biçimde kullanabilmek ve bakımını yapmak.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar kullanabilme becerisi kazanmak.
|
|
|
|
|
|
|
4 |
İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
12 |
4 |
48 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
28 |
0 |
78 |
|
Genel Toplam |
78 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|