Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TGP106 | RADYOLOJİK ANATOMİ | 3 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. RAHMİYE NUR AKTAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. GÜRHAN ADAM-Öğr.Gör. SERKAN HACIMUSTAFAOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Tüm vücut anatomisinin değişik görüntüleme yöntemleri ile öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Radyolojide Etik, Zaman Yönetimi, İskelet Sistemi Radyolojik Anatomisi, Üst Ekstremite Radyolojik Anatomisi, Alt Ekstremite Radyolojik Anatomisi, Sinir Sistemi Radyolojik Anatomisi, Solunum Sistemş Radyolojik Anatomisi, Sindirim Sistemi Radyolojik Anatomisi, Üriner Sitem Radyolojik Anatomisi, Meme Radyolojik Anatomisi, Radyolojide Algoritm, Radyolojik Tanı Cihazları, Radyolojik Anatomide Konjenital Farklılıklar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İskelet Sistemi Radyolojik Anatomisini Öğrenir. |
Sinir sisteminin Radyolojik Anatomisini Öğrenir. |
Solunum Sistemi Radyolojik Anatomisini Öğrenir. |
Dolaşım Sistemi Radyolojik Anatomisini Öğrenir. |
Sindirim Sistemi Radyolojik Anatomisini Öğrenir. |
Üriner Sistem Radyolojik Anatomisini Öğrenir. |
Meme Radyolojik Anatomisini Öğrenir. |
Radyolojide Algoritmi Öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Giriş, Tanıtım ve Amaç | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Zaman Yönetimi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Radyoloji ve Etik | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | İskelet Sistemi Radyolojik Anatomisi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Üst Eksremite Radyolojik Anatomisi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Alt Ekstremite Radyolojik Anatomisi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Sinir Sistemi Radyolojik Anatomisi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Solunum Sistemi Radyolojik Anatomisi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Dolaşım Sistemi Radyolojik Anatomisi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Sindirim Sistemi Radyolojik Anatomisi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Üriner Sistem Radyolojik Anatomisi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Meme Radyolojik Anatomisi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Radyolojide Algoritm | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Radyolojik Tanı Cihazları | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tuncel, E. (2012). Klinik radyoloji. Nobel ve Güneş Tıp Kitabevleri. |
Kaya, T., Adapınar, B., & Özkan, R. (1997). Temel radyoloji tekniği. Nobel Kitabevi, İstanbul. |
CD Claussen, S Miller, M Fenchel, et al. Direct Diagnosisin Radiology: Cardiac Imaging (çeviri: Barut AY, Orhan Ö, Rakıcı İT. Kardiak Görüntüleme) Veri Medikal Yayıncılık, Ankara, 2010. |
Barut A.Y, Çermik F, Karaçetin D. Radyasyon Güvenliği El Kitabı. İstanbul, S.B. İstanbul Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Yayınları, 2011. |
AS Whitley, C Sioane, G Jefferson, et al. Clark’s Pocket Handbook for Radiographers Second Edition (çeviri: Kuru Lİ, Aslan A, Barut AY, Buz A, Erdemli S, Mutlu F, Duman E. Radyoloji Teknikerleri İçin El Kitabı) Güneş Tıp Kitabevi, İstanbul, 2019. |
Kuruluş, B. P. R. G. K., & Etkinlikleri, G. V. (2004). Temel Radyoloji Fiziği. Türk Radyoloji Derneği İzmir Şubesi Eğitim Sempozyumları, 2005, 142-146. |
Rankine, J. J. (2005). Diagnostic Imaging: Orthopaedics. Stoller, Tirman, Bredella, Beltran, Branstetter and Blease. |
Greenspan, A. (2014). Orthopedic imaging: a practical approach. Lippincott Williams & Wilkins. |
Oğuz M. Röntgen Fiziğine Giriş: Diagnostik I. Adana, ÇÜ Basımevi, 1992. |
Osei EK, Faulkner K. Fetal doses from radiological examinations. Brit J of Radiol 1999; 72:773-780 |
Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Programı Ders Notları. |
Ferner H, Staubesand J. Sobotto Atlas of Human Anatomy. 10th ed. Münih, Urban & Schwarzenberg, 1982. |
Heinz Fenies (çeviri editörü: Prof. Dr. Mehmet YILDIRIM), Tania MARUR, Uluslararası Terimlerle Resimli Anatomi Sözlüğü, Nobel&Yüce, İstanbul, Nisan 2001. |
Ceydeli Nergis, Radyolojik Görüntüleme Tekniği, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Radyodiagnostik Anabilim Dalı, İzmir, 2000. |
Kaya T. Kas İskelet Yumuşak Doku Radyolojisi. |
Moeller, Torsten B. Radyografide Normal Bulgular. |
Ayşan E. İnternet Desteğinde Bilimsel Makale ve Tez Yazımı. |
Möller, Torsten B. Kesitsel Anatomi Cep Atlası. |
Arslan Mustafa, Radyoloji, Sistem Ofset Basım-Yayın, Ankara, 1992. |
http://kddb.gelisim.edu.tr/ |
Civaner MM. Meslek Örgütlerinin Deontolojik Görevleri, TTB ve Tabip Odalarının Tıbbi Etik ve Deontolojiyi Koruma Sorumluluğu, In: Bulut N, Ankara: Türk Tabipleri Birliği Yayınları; Aralık 2018: 9-19 |
Platon. Sokrates’in Savunması. 24. Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi; 2018 |
Kuçuradi I. Etik. 6. Basım. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu; 2015 |
Arda B, Kahya E, Gül Başağaç T. Bilim Etiği ve Bilim Tarihi. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi; 2004 |
Nietzsche F. İyinin ve Kötünün Ötesinde. 4. Basım. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları; Kasım 2018 |
Kant I. Pratik Usun Eleştirisi. 9. Basım. İstanbul: Say Yayınları; 2016 |
Cevizci A. Uygulamalı Etik. 1. Basım. İstanbul: Say Yayınları; 2013 |
Osmay N. İnsan Mühendisliği. 3. Basım. İstanbul: Alfa Yayınları; 2003 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel bilgilerle donanmış olma ve bu bilgileri uygulamada yetkinliğe sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinliğe sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyasyon onkolojisi ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanır.
|
2 | |||||
2 |
Radyasyon onkologları, tıbbi radyasyon fizikçileri, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkinliğe sahiptir.
|
4 | |||||
3 |
Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkindir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyasyon onkolojisinde kullanılan cihazları tanımada, kullanmada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede bilgi ve beceriye sahiptir.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyasyon onkolojisi ile ilgili olarak anamnez alma, dosya hazırlayabilme v.b. hasta bilgilerini yapma kapasitesine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Bilgisayar kullanma becerisine sahiptir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yetkindir.
|
5 | |||||
2 |
Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterliliğe sahiptir.
|
4 | |||||
3 |
Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığa sahiptir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkindir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Teknik gezi düzenlemelerine katılır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği bilgi ve beceriler doğrultusunda hastanelerde uygulama yapabilir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 79 |
Genel Toplam | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |