Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BIO111 | BİYOLOJİ | 1 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ARZU ÖZGEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ARZU ÖZGEN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Canlıların çeşitliliği, hücre ve dokularının yapısal ve işlevsel özellikleri, evrimleri, canlılarda kalıtım, canlılarda geçen biyokimyasal olaylar ve canlıların birbirleri ve cansız çevre ile olan ilişkilerinin ve doğada var olan biyolojik sistemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Yaşamın temel bileşenleri, atom, molekül, makro molekül, makro molekül komplekslerinin oluşturduğu organeller ve hücrenin temel yapısı, yapı ve fonksiyonlarına göre bitki ve hayvan hücreleri, hücrede enerji üretimi, fotosentez, hücre solunumu, hücre bölünmesi, gen, kromozom, genom kavramları incelenmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Canlılar dünyasına ilişkin temel kavramları tanımlayabilir. |
Canlılar dünyasındaki organizasyonu temel biyolojik kuramlar kapsamında tanımlayabilir. |
Hücre organizasyonun yapısal ve işlevsel özelliklerini birbirleri ile ilişkilendirebilir. |
Hücre organellerinin fonksiyonunu açıklayabilir ve hücrenin bütününde ve organizmadaki oluşumlarla ilişkilendirebilir. |
Prokaryotik ve ökaryotik hücreleri karşılaştırabilir. |
Hücrelerin çoğalması ve genetik materyalin özelliklerini bilir. |
Metabolizma olaylarını açıklayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Biyoloji Kavramı, Biyolojinin Önemi ve Biyolojik Organizasyon | sözlü anlatım / soru-cevap |
2 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Canlı Hücrelerde Bulunan Temel Bileşikler; Su ve İnorganik Bileşikler | sözlü anlatım / soru-cevap |
3 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Canlı Hücrelerde Bulunan Temel Bileşikler; Organik Bileşikler | sözlü anlatım / soru-cevap |
4 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Hücrenin Tanımı, Prokaryotik ve Ökaryotik Hücreler ve Özellikleri | sözlü anlatım / soru-cevap |
5 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Hücre Organelleri | sözlü anlatım / soru-cevap |
6 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Hücre Zarı - Yapı ve İşlevi | sözlü anlatım / soru-cevap |
7 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Hücre Zarından Madde Geçişleri | sözlü anlatım / soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Metabolizma | sözlü anlatım / soru-cevap |
10 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Fotosentez | sözlü anlatım / soru-cevap |
11 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Hücre Bölünmesi | sözlü anlatım / soru-cevap |
12 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Hücre Döngüsü | sözlü anlatım / soru-cevap |
13 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | DNA Yapı ve Fonksiyonu | sözlü anlatım / soru-cevap |
14 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Mendel Genetiği | sözlü anlatım / soru-cevap |
15 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Rekombinant DNA ve Biyoteknoloji | sözlü anlatım / soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kaya, MA., (2017), GENEL BİYOLOJİ, Nobel Akademik Yayıncılık |
Urry, L. A., Cain, M. L., Wasserman, S. A., Minorsky, P. V., & Reece, J. B. (2017). Campbell Biology. Pearson Education, Incorporated. |
Tohit, G. Genel Biyoloji. 2018. Anı Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanmak.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilme bilgisine sahip olmak.
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili teşhise yönelik verilerin eldesi ve muhafazası ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak.
|
4 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meslektaşlar, hekimler ve hastalar ile etik çerçevede etkin bir iletişim kurar.
|
2 | |||||
2 |
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Testler için hastadan materyal alma, saklama ve transfer konusunda yeterli beceriyi gösterir.
|
4 | |||||
2 |
Tıbbi laboratuvarda malzemeleri tekniklerine uygun biçimde kullanır ve bakımını yapar.
|
4 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar kullanabilme becerisi kazanmak.
|
1 | |||||
4 |
İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |