TR EN

İŞLETME YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP209 İŞLETME YÖNETİMİ 3 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİHAN ÜNLÜ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilere işletmeciliğin temel kavramları ile yönetim, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler ile ilgili temel bilgileri sağlamaktır.
İçerik: İşletmeyle ilgili temel bilgiler, işletme türleri, işletmelerin kuruluş süreçleri ve yönetim, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşletme alanı ile ilgili temel kavramları bilir.
İşletme biliminin diğer bilim dalları ile arasındaki ilişkilerini öğrenir.
Yönetim-Organizasyon, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler ile ilgili terimleri tanımlar.
İşletmelerin amaç ve sorumluluklarını öğrenir.
İşletmelerin sınıflandırılmasını ve kuruluş işlemlerini temel düzeyde tanımlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı kaynaklar, literatür taraması Ders tanıtımı, ders içeriği, Yönetim, İşletme Kavramı Anlatım, Soru Cevap
2 Literatür taraması Yönetim ve yönetici özellikleri Anlatım, Soru Cevap
3 Literatür taraması İşletme yönetimi düşünceleri Anlatım, Soru Cevap
4 Literatür taraması İşletme yönetimi düşünceleri Anlatım, Soru Cevap
5 Literatür taraması İşletme türleri Anlatım, Soru Cevap
6 Literatür taraması Yönetim fonksiyonları, Planlama Anlatım, Soru Cevap
7 Soru-cevap Quiz çalışması Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Yönetim fonksiyonları, örgütleme Anlatım, Soru Cevap
10 Literatür taraması Yönetim fonksiyonları, örgütleme Anlatım, Soru Cevap
11 Literatür taraması Yönetim fonksiyonları, yöneltme Anlatım, Soru Cevap
12 Literatür taraması Yönetim fonksiyonları, denetim Anlatım, Soru Cevap
13 Literatür taraması İşletmenin fonksiyonları Anlatım, Soru Cevap
14 Literatür taraması Modern yönetim ve organizasyon Anlatım, Soru Cevap
15 Soru-cevap Quiz çalışması Anlatım, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Koçel, T. (2010). İşletme Yöneticiliği: İstanbul: Beta Yayınevi
Parlak, B. (2011). Yönetim Bilimi ve Çağdaş Yönetim Teknikleri. İstanbul: Beta Yayınevi
Saruhan, Ş. C. ve Yıldız, M.L. (2009). Çağdaş Yönetim Bilimi. İstanbul: Beta Yayınevi
Eren, E. (2010). Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Beta Yayınevi.
Genç, N. (2007). Yönetim ve Organizasyon. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Özkalp, E. ve Kırel, Ç. (2011). Örgütsel Davranış. Bursa: Etkin Basım Yayıncılık.
Robbins, S.P ve Coulter, M. (2009). Management. New Jersey: Pearson Prentice

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Optisyenlik mesleği ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir. Optisyenlik terminolojisi, sağlık mevzuatı, sağlık hukuğu konularında bilgi ve donanımına sahiptir. Optisyenlik mesleğini etik kurallar çerçevesinde, görev ve sorumluluklarını yerine getirerek icra eder. Program mezunları, özel sektörde optisyenlik müesseselerinde mesul müdürlük yapabilirler ya da bir Optisyenlik müessesesi açma hakkına sahip olurlar.
1
2
Temel epidemiyolojik kavramları öğrenme ve mesleki uygulamalarda bu kavramları uygun biçimde kullanabilme. Optisyenlik konusunda, mesleki yetki ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
5
3
Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgilere sahiptir.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme.
1
2
Numaralı gözlük camlarını ve kontak lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme.
1
3
Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, gereçleri ve makineleri kullanabilme.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Disiplinler arası takım çalışması yapabilme, sosyal sorumluluk bilincine sahip, girişimci bireyler olabilme.
5
2
Optisyenler, optisyenlik programında kullanılan bilgisayar programlarını etkin bir biçimde kullanırlar.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkçe dil bilgisi ve kullanım becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler yetiştirmektir.
1
2
Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olabilme.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Üstlenilen sorumlulukların başarılı ve doğru bir biçimde yerine getirilmesi.
5
2
Sağlık sektörünü ve sektörün risklerini bilerek doğru kararlar alma.
5
3
Takım çalışması gerektiren birimlerde, uyumlu ve etkin çalışır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve kişisel gelişimi için eğitim programlarını düzenli takip eder.
5
2
Optisyenlik sektörü ile ilgili güncel olayları takip eder.
5
3
Optisyenlik ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası gelişmelere ayak uydurur.
5
4
Sağlık kurumlarının tabi olduğu resmi kurumları bilir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hastalar ve hasta yakınları ile doğru şekilde iletişim kurar.
5
2
İş yeri gizliliği ve hasta gizliliği konularında yetkindir.
5
3
Bilgi teknolojilerini iletişim konusunda etkin bir biçimde kullanır.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık sektörü konusunda bilgi sahibidir.
5
2
Sağlık sektörüne özgü terminolojiye hakimdir.
1
3
Sağlık etiğini özümseyerek evrensel etik değerler çerçevesinde çalışması ve davranması gerektiğini bilir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 1 1 1
TOPLAM 34 0 82
Genel Toplam 82
Toplam İş Yükü / 25.5 3,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0