TR EN

ENGLISH DRAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ELL204 ENGLISH DRAMA 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA AKMAN KAPLAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. AYŞE DİDEM USLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: The course aims to enable students to analyse selected plays as shaped by and shaping specific social, political, dramatic, and theatrical conditions from the beginning of the 19th century to the very end of the 20th century.
İçerik: This course covers selected representative plays from the beginning of the 19th century to the end of the 20th century.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

analyse plays from 19th and 20th century in accordance with their literary, theoretical, social and political background both verbally and in a research paper.
formulate a sophisticated argument/thesis for 19th century or 20th century English drama during the process of writing a research paper.
differentiate epic theatre and the theatre of the absurd while comparing two or more plays from epic theatre and the theatre of the absurd.
compare and contrast Victorian drama and 20th century English drama according to their form, content, and writing style as well as to their distinctive features both verbally and in a research paper.
relate the authors’ use of language, writing style, and narrative techniques to the developments occurring in literature in relation to the theoretical, social, and political context of 19th and 20th century both verbally and in a research paper.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Introduction to 19th century Drama Lecture & Discussion
2 Reading the Material Assigned Oscar Wilde’s The Importance of Being Earnest Lecture & Discussion
3 Reading the Material Assigned Oscar Wilde’s The Importance of Being Earnest Lecture & Discussion
4 Reading the Material Assigned Oscar Wilde’s The Importance of Being Earnest Lecture & Discussion
5 Reading the Material Assigned George Bernard Shaw’s Arms and the Man Lecture & Discussion
6 Reading the Material Assigned George Bernard Shaw’s Arms and the Man Lecture & Discussion
7 Reading the Material Assigned George Bernard Shaw’s Arms and the Man Lecture & Discussion
8 - ARA SINAV -
9 Reading the Material Assigned Introduction to 20th century Drama Lecture & Discussion
10 Reading the Material Assigned Bertolt Brecht’s The Caucasian Chalk Circle Lecture & Discussion
11 Reading the Material Assigned Bertolt Brecht’s The Caucasian Chalk Circle Lecture & Discussion
12 Reading the Material Assigned Bertolt Brecht’s The Caucasian Chalk Circle Lecture & Discussion
13 Reading the Material Assigned Samuel Beckett’s Waiting for Godot Lecture & Discussion
14 Reading the Material Assigned Samuel Beckett’s Waiting for Godot Lecture & Discussion
15 Reading the Material Assigned Samuel Beckett’s Waiting for Godot Lecture & Discussion
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Powell, K. (2006). The Cambridge Companion to Victorian and Edwardian Theatre. Cambridge: Cambridge University Press.
Levenson, M. H. (2011). The Cambridge Companion to Modernism. Cambridge: Cambridge University Press.
Sarup, M. (2006). An Introductory Guide to Post-structuralism and Postmodernism. London: Harvester Wheatsheaf.
Dillon, Janette (2006). The Cambridge Introduction to Early English Theatre. Cambridge University Press.
Pilling, John (1994). The Cambridge Companion to Beckett. Cambridge University Press.
Thomson, Peter (1994). The Cambridge Companion to Brecht. Cambridge University Press.
Richards, Shaun (2004). The Cambridge Companion to Twentieth-Century Irish Drama. Cambridge University Press.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edebi bir metnin sözlü veya yazılı olarak analizinde modernizm, postmodernizm ve postkolonyalizm gibi edebi akımların temel özelliklerini tanımlayabilir.
5
2
Edebi bir metinde dil yapısını dilin işlevi ile ilişkilendirebilir.
0
3
Edebi metinleri ya da filmler gibi görsel eserleri açıklayabilir ve bu eserler üzerine fikir üretebilir.
4
4
Farklı dönemlerden yazarların, şairlerin ve oyun yazarlarının dilini ve tarzını tanıyabilir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dil, edebiyat ve kültür ile ilgili anahtar terimleri ve kavramları açıklayabilir.
4
2
Rönesans ya da 20. yüzyıl gibi çeşitli zaman dilimlerini o yüzyıllarda yazılmış edebi metinlere yansımış olan edebi, kuramsal, sosyal ve politik gelişmelerin ışığında tarihsel olarak sınıflandırabilir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı edebi türlerin özelliklerini karşılaştırabilir.
4
2
Farklı etnik kökenler üzerine kurulan çeşitli kültürlerde üretilen edebi eserleri yorumlayabilir.
0
3
Orta Çağ ve Viktorya dönemi gibi farklı dönemleri, dönemlerin kendine özgü edebi, kuramsal, sosyal ve politik niteliklerine göre sözlü veya yazılı olarak karşılaştırabilir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Akademik bir makale yazarken özgün bir argüman ortaya çıkarıp, kuramsal bir analiz yapabilir.
0
2
Akademik bir makale yazarken intihalden kaçınmak için gerekli olan etik gerekliliklere uygun olarak entelektüel bir argüman/tez hazırlayabilir.
0
3
Edindiği araştırma becerilerini, akademik bir makale yazarken bilgi toplamak, topladığı bilgiyi düzenlemek ve sunmak için kullanabilir.
0
4
İngilizceden Türkçeye ya da Türkçeden İngilizceye metin çevirisi yaparken çeşitli çeviri yöntemlerini uygulayabilir.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplantı, seminer ve konferans gibi akademik ve profesyonel etkinlikler düzenleyebilir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kendi öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini hayat boyu öğrenmeyi sürdürülebilir kılmak için yapılandırabilir.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanabilir.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal haklar, demokrasi, sosyal adalet, cinsiyet ve ırksal kimlik, kültürel ve etik değerlerin gelişimini değerlendirebilir ve eleştirebilir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 7 91
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0