TR EN

SPANISH I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SPA101E SPANISH I 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İspanyolca
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) kapsamında, A1 düzeyinde belirlenen konularda anlama (dinleme- okuma), konuşma (karşılıklı konuşma) ve yazılı ve sözlü anlatım becerisi kazandırmak.
İçerik: Saludos y Presentación, El Alfabeto/Abecedario Español, Pronunciación, Los Números, Artículo determinado (definido)/indeterminado (indefinidio), Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales, La hora/la fecha/los días/los meses, Los pronombres personales, Los adjetivos, Los verbos: Ser/Estar, Haber

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kişisel ve günlük hayatla ilgili temel dil becerileri kazandırır.
İspanyolca ve İspanyol kültürü hakkında fikir edinir.
Çok kültürlülük anlayışı ve uluslararası perspektif kazanımları sağlanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Tanışma Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
2 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı El Español / ¿Por qué el Español? Saludos y Presentación El Alfabeto/Abecedario Español / Pronunciación Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
3 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı Pronunciación (continúa) Ejercicios Los números Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
4 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı Los artículos Artículo definido/determinado Artículo indefinido/indeterminado Ejercicios Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
5 Kitap okuma Önceki haftanın tekrarı Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales) (continúa) Ejercicios Nacionalidad ¿De dónde eres? Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
6 Makale okuma Önceki haftanın tekrarı Los pronombres personales Ejercicios El verbo SER Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
7 Makale okuma Önceki haftanın tekrarı El verbo SER (continúa) Procedencia La fecha Las horas Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Makale okuma Ara sınav sorularının yanıtlanması ve değerlendirilmesi El verbo SER (continúa) Identificación de Personas o de Cosas Profesión Color Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
10 Makale okuma Önceki haftanın tekrarı Los Adjetivos Ejercicios El verbo ESTAR La fecha Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
11 Kitap okuma Önceki haftanın tekrarı El verbo ESTAR(continúa) Localización Ejercicios SER o ESTAR Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
12 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı SER o ESTAR (continúa) Ejercicios Los Adjetivos Posesivos Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
13 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı El verbo HABER (continúa) Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
14 Kitap okuma Önceki haftanın tekrarı El verbo HABER (continúa) Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
15 Ders notları Alıştırma/Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

CORPAS, J., García, E., & Garmendia, A. (2015). Aula Internacional 1 (reimpresión). Difusión. Barcelona.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
0
2
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
0
3
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
0
2
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
0
3
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
0
4
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
0
2
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
0
2
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
0
3
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
0
4
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
0
5
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
0
2
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
0
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
0
2
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
0
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0