TR EN

AVIATION SAFETY AND SECURITY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
AVM301 AVIATION SAFETY AND SECURITY 5 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile havacılık emniyeti programının yürütülebilmesi için engel oluşturacak psikolojik problemlerin ortadan kaldırılabilmesine ilişkin genel bir bakış sunmak ve havacılık güvenliği ile ilgili temel kavramların açıklanabilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: havacılık emniyeti ve güvenliği ile ilgili temel kavramlar, adil kültür, Emniyet bilinci, sivil havacılıkta emniyet yönetim sistemi yönetmeliği, emniyet risk yönetimi ve teşviki, gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Havacılık emniyet sistemlerini tanır.
Havacılık emniyeti ile ilgili problemlere çözüm üretir.
Havacılık güvenliği ile ilgili uluslararası mevzuatları açıklar.
Havacılık güvenliği ile ilgili uluslararası kuruluşların mevzuatlarını açıklar.
Havayolu işletmeciliği açısından mevzuatların analiz eder.
Emniyet Risk Yönetimi ve Teşvikini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Sivil havacılık ve emniyet konularına genel giriş. Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
2 Kitap Okuma Havacılık işletmelerinde emniyet yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
3 Kitap Okuma El Kitapları Prosedür ve Talimatlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
4 Kitap Okuma Sivil Havacılıkta Emniyet Yönetim Sistemi Yönetmeliği (SHY-SMS) Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
5 Kitap Okuma Emniyet Risk Yönetimi ve Teşviki Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
6 Kitap Okuma Emniyet Risk Yönetimi ve Teşviki Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
7 Kitap Okuma Havacılık güvenliğinin tarihçesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Havacılık güvenliğinin tarihçesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
10 Kitap Okuma Havacılık güvenliği ile ilgili genel terminoloji Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
11 Kitap Okuma Uluslar arası kurallar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
12 Kitap Okuma ICAO Annex 19 annex 17 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
13 Kitap Okuma Ulusal kurallar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
14 Kitap Okuma Havaalanı güvenliği ile ilgili plan ve programlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
15 Kitap Okuma Havaalanı acil durum planlaması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

GEREDE, E. (2018). HAVACILIKTA EMNİYET YÖNETİMİ, TEORİDEN UYGULAMAYA GELENEKSEL VE YENİ NESİL YAKLAŞIMLAR, PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK ANKARA
Rodrigues, C. Cusick S.K. (2011). Commercial Aviation Safety, McGraw-Hill. OH, US: Columbus.
HAVACILIK GÜVENLİĞi DERS NOTLARI
SHGM (SİVİL HAVACILIK GENEL MÜD.) MEVZUATI

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
2
2
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
2
3
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
2
4
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
1
5
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
1
6
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
1
7
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
1
8
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
1
9
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
4
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
4
3
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
4
4
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
1
5
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
1
6
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
1
7
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
5
8
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
5
9
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
5
10
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
0
11
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
0
12
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
3
2
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
3
3
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
3
4
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
4
5
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
4
6
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
4
2
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
4
3
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
4
4
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
4
5
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
4
6
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
4
7
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
4
8
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
4
9
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
4
10
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
2
11
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
2
12
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
2
13
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
5
14
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
5
15
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
3
2
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
3
3
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
3
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
3
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
3
6
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4
3
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4
4
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
1
5
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
1
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
4
2
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
4
3
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
4
4
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
4
5
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
4
6
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
4
7
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
4
8
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
4
9
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
4
2
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
4
3
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 4 56
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 6 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 55 0 201
Genel Toplam 201
Toplam İş Yükü / 25.5 7,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0