Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT324 | MARITIME TRADE LAW | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı Deniz Ticareti Hukuku dersinin amacı, deniz ticaret hukukunun genel ilkelerini, teorilerini uluslararası gelişmelere uyumlu olarak inceleyip öğrencilere kavratmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği bu hukuk dalı hakkında genel bir bilgi verildikten sonra, gemi, bayrak, gemi sicili, gemi mülkiyeti, gemi ipoteği, geminin işletilmesi, donatan ve işleten kavramları, donatma iştiraki, yapı ortaklığı, kaptan, gemi adamı, navlun sözleşmesi ve çeşitleri ile taraflarının hak ve yükümlülükleri, navlun sözleşmelerinde belgeler, deniz hukukunda cebri icra, gemi mülkiyetinin devri, deniz kazalarında kurtarma, çatma, dispeç, yardım, müşterek avarya, starya ve sürastarya, yolcu taşıma sözleşmeleri, deniz aşırı satış sözleşmelerinde yükleme, boşaltma ve teslim gibi kavram ve konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Deniz hukuku uygulaması ve usulünü tetkik eder. |
Çatma,kurtarma yardım ve müşterek avaryayı örnekler vererek analiz eder. |
Taşıyanın sorumluluğuna ilişkin mevzuatı analiz eder. |
Navlun sözleşmesi türlerini belirtir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Gemi(Kavram, nevileri, tabi oldukları hükümler, hukuki mahiyeti) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Geminin hüviyeti(adi, tanınma işareti, bağlama limanı, tonajı, tabiiyeti) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Gemi sicili, Yapı sicili, Türk Uluslararası Gemi Sicili | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Borda Evrakı | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Gemi mülkiyeti-Gemiler üzerindeki rehin hakları(Deniz oduncu ve Gemi ipoteği)-Gemi üzerinde intifa hakkı | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Donatan (Kavram, Gemi isletme müteahhidi)-Donatanın sorumluluğu(borç ve sorumluluk kavramları,-ile sorumluluk,-den sorumluluk, donatanın gemi adamlarının fiillilerinden doğan sorumluluğu, sınırlı sorumluluğu) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Donatanın sorumluluğunun sınırlandırılmasına dair 1976 Londra Konvansiyonu | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Donatma iştiraki | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Kaptan (Görev ve yetkileri, sorumluluğu, hakları) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Navlun sözleşmeleri (kavram, nevileri, hukuki niteliği, akdi)-Asli ve tali navlun sözleşmeleri-Navlun sözleşmesinin icrası (yükleme, yolculuk, boşaltma teslim) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Konişmento (kavram, nevileri, içeriği, klozlar, navlun sözleşmesi ile ilişkisi, hamilin yükün teslimini talep hakki, yükletenin yük üzerindeki tasarruf hakki, taşıyanın kusurlu olarak yanlış konişmento tanziminden sorumluluk, ayni hükmü) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Denizaşırı satış sözleşmeleri (CIF, FOB, C&F, FAS) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Taşıyanın sorumluluğu (genel olarak, yükün ziya ve hasarından sorumluluk, başlangıçtaki elverişsizlikten doğan sorumluluk, yüke özen yükümlülüğünün ihlalinden doğan sorumluluk, sorumluluk hükümlerinin emredici niteliği, sorumsuzluk şartları, hak düşürücü sure ve zamanaşımı, haksız fiil sorumluluğu, -ile sorumluluğu) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Türk Ticaret Kanunu Tasarısının deniz ticaret hükümlerinin incelenmesi (mevcut kanun hükümlerine getirilen değişiklikler | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sheppard A.M. (2013), Modern Maritime Law Volume I: Jurisdiction and Risks 3rd ed, UK: Informa Law from Routledge |
Liu, C. (2009), Maritime Transport Services in the Law of the Sea and the World Trade Organization, Peter Lang |
Goldby M.,(2013), Electronic Documents in Maritime Trade: Law and Practice Oxford |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
|
||||||
2 |
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
|
||||||
3 |
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
||||||
2 |
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
|
||||||
3 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
|
||||||
4 |
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
|
||||||
3 |
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
|
||||||
4 |
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
|
||||||
5 |
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
||||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
|
||||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |