TR EN

RUSÇA II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RUS102 RUSÇA II 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Rusça
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞENOL DURGUN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu RUS101 - RUSÇA I

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders öğrencilerin Rusça temel dil becerilerini geliştirmesini amaçlar.
İçerik: Bu ders Kiril alfabesi, basit cümle kurma, Rusça kişi zamirleri, basit cümle kurma, Rusça "bu kim? bu ne?" soru kalıbı, basit cümle kurma, "a" bağlacıyla cümle kurma, "nerede?" sorusu, "hayır, bu ..." kalıbı kullanılarak cümle kurma, "kimin" sorusu, cümle kurma, fiil çekimleri, fiil çekimleri, cümle kurma, alıştırmalar, "что", "çünkü" bağlaçlarıyla bileşik cümle kurma, geçmiş zaman, bulunma hali, "в, на" edatları, cümle kurma, alıştırmalar, yönelme hali, yönelme halinde kullanılan fiiller, yönelme hali, yönelme halinde kullanılan fiiller, cümle kurma, alıştırmalar, bulunma hali ve yönelme hali, "в, на, о" edatları, cümle kurma, alıştırmalar, diyalog kurma konularını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Basit cümlelerle kendini ifade eder.
Basit Rusça cümleleri kurar.
Anadili ile Rusça'daki dil bilgisi farklılıklarını karşılaştırır.
Öğrendiği yeni Rusça kelimeleri İngilizce ve Türkçe dillerindeki kullanımları ile ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Araştırma Genel tekrar. Beğenmek/ hoşlanmak fiili. Sıfatlar. Neden / Çünkü içeren cümleler. Para birimi 'rubl' Anlatma, uygulama.
2 Araştırma Diyaloglar. Okuma parçaları ve tercüme. Anlatma, uygulama.
3 Araştırma Şimdiki zaman. Fiiller. Alıştırmalar. Zarflar. Anlatma, uygulama.
4 Araştırma Diyaloglar. Anlatma, uygulama.
5 Araştırma Bulunma hali. Bulunma halinde kullanılan edatlar. Alıştırmalar. Anlatma, uygulama.
6 Araştırma Milletler ve cinsiyet. Ülke ve şehir adları. Anlatma, uygulama.
7 Araştırma Alıştırmalar. " Bende var..." kalıbı ve kuralı. Anlatma, uygulama.
8 - ARA SINAV -
9 Araştırma İsmin -İ hali. Alıştırmalar. Anlatma, uygulama.
10 Araştırma -İ hali. Metin okumaları. Neden / sonuç cümleleri. Anlatma, uygulama.
11 Araştırma Geçmiş zaman. Fiiller. Alıştırmalar. Anlatma, uygulama.
12 Araştırma Geçmiş zaman. Alıştırmalar. Anlatma, uygulama.
13 Araştırma Hareket fiilleri. Alıştırmalar. Anlatma, uygulama.
14 Araştırma Ulaşım araçları. Anlatma, uygulama.
15 Araştırma Genel tekrar. Anlatma, uygulama.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Антонова, В.Е., Нахабина, М.М. (2006). Дорога в Россию 1. Учебник русского языка. М., Златоуст.
Чернышов, С. (2009). Поехали! 1.1 Русский язык для взрослых. М.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları tanımlar.
0
2
İdarenin genel yapısını, işleyişini ve kamu politikası oluşum sürecini açıklar.
0
3
Siyasi davranış, örgütlerde davranış ve liderlik konularında ilke ve kuralları birbiri ile ilişkilendirir.
0
4
Ekolojik, ekonomik ve toplumsal sürdürülebilirliğe ilişkin bilgileri alanı ile ilgili bilgilerle ilişkilendirir.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bilgileri meslek hayatı ve gündelik hayatta kullanır.
0
2
Ekolojik, ekonomik ve toplumsal sürdürülebilirliğe ilişkin bilgileri meslek hayatında ve gündelik hayatta kullanır.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Siyaset Bilimi ve kamu yönetimi alanındaki bilgileri kullanarak güncel siyasi ve idari gelişmeleri ve demokratik sistemin işleyişini yorumlayabilir.
0
2
Yönetim, kentleşme, çevre politikaları, siyaset ve hukuk bilimleri alanlarının temel kavramlarını tanımlar.
0
3
Yönetim, kentleşme, çevre politikaları, siyaset ve hukuk bilimleri alanlarına ilişkin mesleki bilgilerini evrensel değerler ile ilişkilendirir.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanına ilişkin kuramsal bilgilerini kullanarak idari yapıları ve ülke yönetim modellerini karşılaştırır.
0
2
Kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar arasında etkinlikler düzenler.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanındaki kaynak kişilerle işbirliği yapar.
0
2
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinindeki bilgi birikimini kullanarak, siyasi ve idari konularda; proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerini yönetir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evrensel hukuk normlarını ve idari yapıları temel alarak mevcut yapıları eleştirel yaklaşımla analiz eder.
0
2
Kişisel ve mesleki yaşantısında yazılı veya yazılı olmayan hukuk kurallarını ve etik kodları uygular.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Siyasi ve idari gündemi ve gündeme ilişkin yazılı-sözlü çalışmaları takip ederek, kendini geliştirir.
0
2
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanına ilişkin bilgileri, çok kültürlü ortamlarda farklı hedef kitleler ile tartışır.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihi ve kuramsal bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları yorumlar ve analiz eder.
0
2
Siyasi ve bürokratik kurumların işleyişini yönlendirecek özgün plan ve programlar üretir.
0
3
Sürdürülebilir ve etkin kamu politikalarının yapımı ve uygulanmasında, alternatif kamu politikası önerileri geliştirir.
0
4
Siyasi ve idari örgütlerin işleyişini daha etkin kılmaya ve geliştirmeye dönük reform programları tasarlar.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 10 10
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 4 10 40
Ara Sınav Hazırlığı 2 10 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 25 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0