TR EN

ÇİNCE III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TUR419 ÇİNCE III 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞENOL DURGUN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilerin sözcük dağarcıklarının, okuma anlama ve Çince’den Türkçe’ye çeviri becerilerinin geliştirilmesidir.
İçerik: Dersin içeriği; öğrencilerin seviyelerine uygun çeşitli metinlerin incelenmesi ve Çince’den Türkçeye çevrilmesidir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çeviri yaparken kültürel, tarihi, felsefi, edebi, sosyal, ekonomik, güncel konular hakkında bilgiler edinir.
Çinceden Türkçeye çeviri yaparken nelere dikkat etmesi gerektiğini öğrenir.
Sözcük dağarcığı gelişir.
Sık kullanılan Çince deyim, özdeyişleri öğrenir.
Okuduğunu anlaması, bunları Türkçe olarak ifade etmesi gelişir.
Yazı diline hakim olunur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma, Kelime Çalışması "Nezaket ve Görgü Kuralları" 1.Metin, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi. Anlatım; Soru Yanıt
2 Okuma, Kelime Çalışması "Nezaket ve Görgü Kuralları" 2. ve 3. Metinler, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi. Anlatım; Soru Yanıt
3 Okuma, Kelime Çalışması "Nezaket ve Görgü Kuralları" 4.Metin, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi. Anlatım; Soru Yanıt
4 Okuma, Kelime Çalışması "Gündemdeki Konular" 1.Metin, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi. Anlatım; Soru Yanıt
5 Okuma, Kelime Çalışması "Gündemdeki Konular" 2. ve 3. Metinlerin, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi. Anlatım; Soru Yanıt
6 Okuma, Kelime Çalışması "Gündemdeki Konular" 4. Metin, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi. Anlatım; Soru Yanıt
7 Okuma, Kelime Çalışması "Alçak Gönüllülük ve Saygı" 1. ve 2. Metinler, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi. Anlatım; Soru Yanıt
8 - ARA SINAV -
9 Okuma, Kelime Çalışması Ders tekrarı Soru Yanıt
10 Okuma, Kelime Çalışması "Alçak Gönüllülük ve Saygı" 3.,4. ve 5. Metinler, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi. Anlatım; Soru Yanıt
11 Okuma, Kelime Çalışması "İnsanlar ve İlişkiler" 1. ve 2. Metinler, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi. Anlatım; Soru Yanıt
12 Okuma, Kelime Çalışması "İnsanlar ve İlişkiler" 3. ve 4. Metinler, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi. Anlatım; Soru Yanıt
13 Okuma, Kelime Çalışması "Ketum İnsanlar" 1. ve 2. Metinler, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi. Anlatım; Soru Yanıt
14 Okuma, Kelime Çalışması "Ketum İnsanlar" 3. ve 4. Metinler, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi. Anlatım; Soru Yanıt
15 Okuma, Kelime Çalışması "Özsaygı" 1. Metin, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi. Anlatım; Soru Yanıt
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Xiaolu, W., Chaohui, C., Hanyu Tan Wenhua, S. (2009). Beijing Yuyan Daxue.
Jiantang, H., Wenhua, Z. (2004). Beijing Yuyan Daxue.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları tanımlar.
2
İdarenin genel yapısını, işleyişini ve kamu politikası oluşum sürecini açıklar.
3
Siyasi davranış, örgütlerde davranış ve liderlik konularında ilke ve kuralları birbiri ile ilişkilendirir.
4
Ekolojik, ekonomik ve toplumsal sürdürülebilirliğe ilişkin bilgileri alanı ile ilgili bilgilerle ilişkilendirir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bilgileri meslek hayatı ve gündelik hayatta kullanır.
2
Ekolojik, ekonomik ve toplumsal sürdürülebilirliğe ilişkin bilgileri meslek hayatında ve gündelik hayatta kullanır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Siyaset Bilimi ve kamu yönetimi alanındaki bilgileri kullanarak güncel siyasi ve idari gelişmeleri ve demokratik sistemin işleyişini yorumlayabilir.
2
Yönetim, kentleşme, çevre politikaları, siyaset ve hukuk bilimleri alanlarının temel kavramlarını tanımlar.
3
Yönetim, kentleşme, çevre politikaları, siyaset ve hukuk bilimleri alanlarına ilişkin mesleki bilgilerini evrensel değerler ile ilişkilendirir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanına ilişkin kuramsal bilgilerini kullanarak idari yapıları ve ülke yönetim modellerini karşılaştırır.
2
Kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar arasında etkinlikler düzenler.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanındaki kaynak kişilerle işbirliği yapar.
2
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinindeki bilgi birikimini kullanarak, siyasi ve idari konularda; proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerini yönetir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evrensel hukuk normlarını ve idari yapıları temel alarak mevcut yapıları eleştirel yaklaşımla analiz eder.
2
Kişisel ve mesleki yaşantısında yazılı veya yazılı olmayan hukuk kurallarını ve etik kodları uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Siyasi ve idari gündemi ve gündeme ilişkin yazılı-sözlü çalışmaları takip ederek, kendini geliştirir.
2
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanına ilişkin bilgileri, çok kültürlü ortamlarda farklı hedef kitleler ile tartışır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihi ve kuramsal bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları yorumlar ve analiz eder.
2
Siyasi ve bürokratik kurumların işleyişini yönlendirecek özgün plan ve programlar üretir.
3
Sürdürülebilir ve etkin kamu politikalarının yapımı ve uygulanmasında, alternatif kamu politikası önerileri geliştirir.
4
Siyasi ve idari örgütlerin işleyişini daha etkin kılmaya ve geliştirmeye dönük reform programları tasarlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0