TR EN

PRINCIPLES OF ATATURK AND HISTORY OF REVOLUTIONS II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ATA202E PRINCIPLES OF ATATURK AND HISTORY OF REVOLUTIONS II 4 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BÜLENT İLHAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Türk İnkılâbı'nın özellikleri ve benzer kavramları, Türk İnkılâbı öncesinde Osmanlı Devleti'nin yaptığı ıslahatlar, Atatürk İnkılâpları'nın önemi, Atatürkçü düşünce sisteminin ortaya çıkması ve yeni Türkiye Cumhuriyeti’nin yapacağı inkılâplara etkisi, Türk İstiklâl Savaşı ve Cumhuriyet ve Atatürk İnkılâpları'nı tehdit eden unsurlara ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Türk İnkılabı (Yeni Türk Devletinde Modernleşme Hareketleri), Siyasal İnkılaplar, Saltanatın Kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı ve Cumhuriyet Kavramı, Hilafetin Kaldırılması, 1924 Anayasası, Toplumsal ve Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar, Kıyafet Düzenlemesi, Şapka Kanunu, Soyadı Kanunu, Tarikatların Kaldırılması, Tekke, Türbe ve Zaviyelerin Kapatılması, Takvim, Saat, Ölçü Sistemindeki Değişiklikler, Kadın Hakları ve Gelişimi, Hukuk Alanında Yapılan İnkılap, Medeni Kanunun Kabulü, Hukuk Devleti ve Hukukun Üstünlüğü Kavramları, Kültür ve Eğitim Alanındaki İnkılaplar, Harf, Dil ve Tarih İnkılabı, Eğitim İnkılabı ve Önemi, Eğitimde Uygulanması Gereken İlkeler, İktisadi Alanda Yapılan İnkılaplar, Erken Cumhuriyet Dönemi Türkiye’sinde İktisat Hedefleri, İzmir İktisat Kongresi, Karma Ekonomi Projesi, 1923 -1929 Arası Göreli Liberalizm, 1929-1939 Arası Devletçilik, Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Yeni Türkiye’nin Kurucu İlkeleri, Yükselen Savaş Tehdidine Karşı Geliştirilen Politikalar, Bloklu Dünya ve Türkiye, Türkiye'de 1960 - 1980 Arası Siyasal ve Toplumsal Gelişmeler.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Türkiye Cumhuriyeti’nin getirdiği reformları ve yenilikleri tanımlar.
Atatürk’ün yaptığı reform ve devrimleri ulu önder Atatürk’ün düşünsel mirasıyla ilişkilendirir.
Atatürk’ün ilkelerini ve bunlarla ilişkilenen reformları açıklar.
Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk yıllarında yaşanan gelişmeler ağırlıkta olmak üzere ülke tarihindeki önemli olayları, kişileri, kurumları ve tarihleri aktarır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Türk İnkılabı (Yeni Türk Devletinde Modernleşme Hareketleri), Siyasal İnkılaplar, Saltanatın Kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı ve Cumhuriyet Kavramı, Hilafetin Kaldırılması, 1924 Anayasası Anlatım
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Toplumsal ve Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar, Kıyafet Düzenlemesi, Şapka Kanunu, Soyadı Kanunu, Tarikatların Kaldırılması, Tekke, Türbe ve Zaviyelerin Kapatılması, Takvim, Saat, Ölçü Sistemindeki Değişiklikler, Kadın Hakları ve Gelişimi Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hukuk Alanında Yapılan İnkılap, Medeni Kanunun Kabulü, Hukuk Devleti ve Hukukun Üstünlüğü Kavramları Anlatım
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kültür ve Eğitim Alanındaki İnkılaplar, Harf, Dil ve Tarih İnkılabı, Eğitim İnkılabı ve Önemi, Eğitimde Uygulanması Gereken İlkeler Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma İktisadi Alanda Yapılan İnkılaplar, Erken Cumhuriyet Dönemi Türkiye’sinde İktisat Hedefleri, İzmir İktisat Kongresi, Karma Ekonomi Projesi, 1923 -1929 Arası Göreli Liberalizm, 1929-1939 Arası Devletçilik Anlatım
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Yeni Türkiye’nin Kurucu İlkeleri, Tam Bağımsızlık, Milli Egemenlik, Milliyetçilik Anlatım, Tartışma
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Laiklik, Cumhuriyetçilik, Halkçılık Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Devletçilik, İnkılapçılık Anlatım, Tartışma
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Atatürk Dönemi Dış Politikası, Dönemin Genel Konjonktürü Anlatım
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Türk Dış Politikasının Genel Nitelikleri ve Öncelikleri, Olgusal Gelişmeler , Lozan Antlaşması İle ilgili Konular, İngiltere ile Musul sorunu Anlatım, Tartışma
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Fransa ile ilgili İlişkiler ve Hatay Sorunu, Yunanistan ile Nüfus Mübadelesi ve Etabli Antlaşmazlığı ve Çözümü, Türkiye ile Sovyetler Birliği Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Yükselen Savaş Tehdidine Karşı Geliştirilen Politikalar , Türkiye'nin Milletler Cemiyetine Üyeliği, Balkan Paktı , Sadabat Paktı, Montrö Boğazlar Sözleşmesi, İç ve Dış Siyaset Arasında Bağlantılar Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bloklu Dünya ve Türkiye, 1939 -1960 Arası İç ve Dış Siyasetteki Gelişmeler Anlatım
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Türkiye'de 1960 -1980 Arası Siyasal ve Toplumsal Gelişmeler Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Barut, M. (2008). Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri. İstanbul: DER Yayınları.
Zürcher, E. J. (2004). Modernleşen Türkiye’nin Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları.
Eroğlu, H.(1982). Türk İnkılap Tarihi. İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, İdari ve Beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları tanımlar. (define ) ( bloom 1 )
1
2
İktisadi ortamı ve firmaların genel sürdürülebilirliğini değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ekonomi ve Finansın ilke ve kavramlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirir. (relate) (bloom 4)
1
2
Ekonomi ve Finansla ilgili ilke, kavram, yöntem ve teorileri tanımlar. (define) ( bloom 1)
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili grafikleri ve tabloları yorumlar. (interpret) (bloom 2)
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ekonomik sistemin olgu ve dinamiklerini kullanarak doğrudan veya dolaylı etkisi olan iktisat politikalarının teorik modellerini değerlendirir.(evaluate) ( (bloom 4)
0
2
Ekonomik ve finansal raporları analiz eder. (analyz) ( (bloom 4)
0
3
İktisadi ve finansal sorunların çözümünde Temel matematik, istatistik ve ekonometrik yöntem ve araçları kullanır.( use) (bloom 3)
0
4
Ekonomi ve Finans alanına ilişkin kurumsal bilgileri kullanarak güncel ekonomik, siyasi ve sosyal olayların işleyişini yorumlar. (interpret) (bloom 2)
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnsani ve sosyal açıdan etik değerlere bağlı ekonomik ve finansal faaliyetler düzenler. (organize) (bloom 4)
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve Uluslararası ekonomik, politik, sosyal, finansal ve kalkınma sorunlarına eleştirel bakış açısı geliştirir. (improve) (bloom 6)
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ekonomi, siyasi ve sosyal gündemi takip ederek kendini geliştirir. (improve) (bloom 6)
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Makro ve Mikro Ekonomik ve değişkenlerin yapısı ve özelliklerinden yararlanarak güncel konu ve sorunları yorumlayarak analiz eder. (analyze) (bloom4)
0
2
Genel iktisadi sistemin ve kamu politikalarının etkililiğini ve bunların piyasalar ve temel iktisadi değişkenler üzerindeki etkilerini değerlendirir.(evaluate) (bloom 4)
0
3
İlgili ekonomik değişkenler arasındaki neden ve sonuç ilişkilerini analiz eder. (analyze) (bloom4)
0
4
Faiz ve döviz kurlarında beklenen eğilimleri ve portföy analizlerini genel finansal sistem çerçevesinde değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 7 1 7
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 5 5
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 27 0 53
Genel Toplam 53
Toplam İş Yükü / 25.5 2,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0