Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKY422 | AVRUPA BİRLİĞİ VE BÖLGESEL ENTEGRASYONLAR | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste dünyada yer alan bölgesel entegrasyon girişimlerini, dünya ekonomisinde bölgesel entegrasyonların ekonomik etkilerinin analizi ve Avrupa Birliği’nin ekonomik, siyasi ve idari yapısının ele alınması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği; bölgesel entegrasyonlar, uluslararası entegrasyonlar(CUSFTA,NAFTA,LAFTA,CACM ,EFTA,APEC, AB), Avrupa Birliği'nin Oluşumu, Avrupa Birliği'nin Kurumsal Yapısı, Avrupa Birliği'nin Görev Alanları ve Ortak Politikaları, Gümrük Birliği Anlaşması ve Türkiye, AB – Türkiye Müzakereleri, Üyelik, Yakın Dönem AB – Türkiye İlişkileri konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uluslararası entegrasyonları (CUSFTA,NAFTA,LAFTA,CACM ,EFTA,APEC, AB) tanımlar. |
Avrupa Birliği idari ve yönetsel yapılarını açıklar. |
Ulusal ekonomileri birbirleriyle olan bağımlılık ilişkileri sonucu doğan bölgesel entegrasyonların ekonomik ve sosyal etkilerini karşılaştırır. |
AB entegrasyon sürecini analiz eder. |
Entegrasyonların dünya siyasetine olan etkilerini yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Bölgesel Entegrasyonlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
2 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Amerika Bölgesel Entegrasyon Yapıları (CACM, CUSFTA) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
3 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Amerika Bölgesel Entegrasyon Yapıları (LAFTA) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
4 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Asya’da Bölgesel Entegrasyonlar (APEC) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
5 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Avrupa’da Bölgesel Entegrasyonlar (EFTA) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
6 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Avrupa Kömür Çelik Topluluğu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
7 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Avrupa Birliğine Giden Süreç | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Avrupa Birliği'nin Oluşumu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
10 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Avrupa Birliği'nin Kurumsal Yapısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
11 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Avrupa Birliği'nin Görev Alanları ve Ortak Politikaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
12 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Gümrük Birliği Anlaşması ve Türkiye | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
13 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | AB – Türkiye Müzakereleri, Üyelik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
14 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Yakın Dönem AB – Türkiye İlişkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
15 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bakkalcı, C. (2008). Küreselleşme, Bölgesel Entegrasyonlar, Ülkeler üstü Kurumlar, Entegrasyon Teorisi ve Avrupa Birliği, Nobel Yayınları, Ankara |
Akçay B., Göçmen İ. (2016), Avrupa Birliği - Tarihçe, Teoriler, Kurumlar ve Politikalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara |
Erik J., Anand M., and Stephen W. (2012), The Oxford Handbook of the European Union, (Online) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme biliminin temel ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlar.
|
||||||
2 |
Güncel bilimsel kaynaklara dayanarak işletme fonksiyonlarını ve süreçlerini açıklar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası düzeyde geçerliliği olan işletmecilik olgularını diğer sosyal bilimlerin kuramları ve kavramları ile ilişkilendirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletmecilik alanında edindiği kuramsal ve olgusal bilgilerini mesleki uygulamalarda kullanır.
|
||||||
2 |
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümler.
|
||||||
3 |
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırmalar ve çalışmalar planlar.
|
||||||
2 |
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletmecilikle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
||||||
2 |
İşletme uygulamaları için gerekli bilişim ve iletişim teknoloji yazılımlarını ve donanımlarını kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanında verilerin toplanması, verilerin değerlendirilmesi ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak uygulamalar yapar.
|
||||||
2 |
Sosyal haklar, iş güvenliği, işçi sağlığı, kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik kavramlarını iş hayatında karşılaştığı durumlarla ilişkilendirebilir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |