TR EN

KURUMSAL İMAJ YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT338 KURUMSAL İMAJ YÖNETİMİ 5 3 3 5
DERS BİLGİLERİ
Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KEMAL ERKİŞİ
Dersin Veren Hoca/Hocalar
AMAÇ VE İÇERİK
Amaç: Dersin amacı, imaja yönelik genel kavramlar ve imaj yaratım sürenin adımları ortaya koyularak öğrencinin imaj yaratım sürecinde planlama yeteneğinin oluşturulmasıdır.
İçerik: Ders, İmaj kavramının açıklanması, imajın öğelerinin listelenmesi, imaj çeşitlerinin tanımlanması, kurum imajını etkileyen faktörlerin örneklenmesi, imaj yönetiminin kişiye ve şirkete katkılarının yorumlanması, kişisel imajın gücünün değerini takdir etme, iletişimde dikkat edilmesi gerekenlerin listelenmesi, kurumsal imaj yönetimi kavramının açıklanması, imaj ve gerçeklik bağlantısının değerlendirilmesi. Kampanya planlanması gibi konuları içermektedir.
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
İmaj çeşitlerinden en az 3 tanesini listeler
Kurumsal imaja yönelik tanımlardan en az 5 tanesini sınıflandırır
Kurumsal imaj unsurlarından en az 4’ünü doğru bir şekilde açıklar
İmaj oluşum adımlarını analiz eder
Bir kampanya sırasında sosyal paydaşları birbiri arasında karşılaştırır
Bir kampanya sırasında imaj oluşturma adımlarını izleyerek iletişim stratejileri yaratır
Bir imaj kampanyası sırasında karşılaşılacak sorunlara çatışma çözüm stratejisi adımlarıyla çözüm üretir
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İmaj Kavramı Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İmajın Öğeleri Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kişisel imajın gücü Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Marka Kavramı ve İmaj ile İlişkisi Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İmajı Etkileyen Demografik, Coğrafi, Psikografik Özellikler Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İmaj Oluşturma Süreci Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İmaj Oluşumunda Halkla İlişkilerin Yeri Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İmaj Oluşumunda Reklamın Yeri Anlatım Soru-cevap yöntemi
9 - ARA SINAV -
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumsal kimlik, Kurumsal felsefe, Kurumsal kültür ve Kurumsal İmaj Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yansıtılan İmaj ve Algılanan İmaj Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal Paydaşların İmaja Bakışı Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Etkili İmaj Yönetimi Süreci Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Literatür taraması Sunum Ödevi Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Literatür taraması Sunum Ödevi Anlatım Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -
KAYNAKLAR
Ilıcak Aydınalp, Ş. G. (2014). İmaj Üretimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
Tuzla, R. (2018). Kurumsal İmaj Yönetimi. Konya: Literatürk Akademia
Abratt, R. (1989). A new approach to the corporate image management process. Journal of marketing management, 5(1): 63-76.
Gray, E. R. ve Balmer, J. M. (1998). Managing corporate image and corporate reputation. Long range planning, 31(5): 695-702.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Uygulama 0 0
Kısa Sınav 0 0
Rapor Sunma 0 0
Ödev Değerlendirme 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
Tez Sunma 0 0
Belge Sunma 0 0
Uzman Değerlendirmesi 0 0
Bil.Des.Sunum 0 0
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, İdari ve Beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları tanımlar. (define ) ( bloom 1 )
2
İktisadi ortamı ve firmaların genel sürdürülebilirliğini değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ekonomi ve Finansın ilke ve kavramlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirir. (relate) (bloom 4)
2
Ekonomi ve Finansla ilgili ilke, kavram, yöntem ve teorileri tanımlar. (define) ( bloom 1)
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili grafikleri ve tabloları yorumlar. (interpret) (bloom 2)
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ekonomik sistemin olgu ve dinamiklerini kullanarak doğrudan veya dolaylı etkisi olan iktisat politikalarının teorik modellerini değerlendirir.(evaluate) ( (bloom 4)
2
Ekonomik ve finansal raporları analiz eder. (analyz) ( (bloom 4)
3
İktisadi ve finansal sorunların çözümünde Temel matematik, istatistik ve ekonometrik yöntem ve araçları kullanır.( use) (bloom 3)
4
Ekonomi ve Finans alanına ilişkin kurumsal bilgileri kullanarak güncel ekonomik, siyasi ve sosyal olayların işleyişini yorumlar. (interpret) (bloom 2)
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnsani ve sosyal açıdan etik değerlere bağlı ekonomik ve finansal faaliyetler düzenler. (organize) (bloom 4)
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve Uluslararası ekonomik, politik, sosyal, finansal ve kalkınma sorunlarına eleştirel bakış açısı geliştirir. (improve) (bloom 6)
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ekonomi, siyasi ve sosyal gündemi takip ederek kendini geliştirir. (improve) (bloom 6)
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Makro ve Mikro Ekonomik ve değişkenlerin yapısı ve özelliklerinden yararlanarak güncel konu ve sorunları yorumlayarak analiz eder. (analyze) (bloom4)
2
Genel iktisadi sistemin ve kamu politikalarının etkililiğini ve bunların piyasalar ve temel iktisadi değişkenler üzerindeki etkilerini değerlendirir.(evaluate) (bloom 4)
3
İlgili ekonomik değişkenler arasındaki neden ve sonuç ilişkilerini analiz eder. (analyze) (bloom4)
4
Faiz ve döviz kurlarında beklenen eğilimleri ve portföy analizlerini genel finansal sistem çerçevesinde değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 1 5 5
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0