TR EN

ÇEVRE PSİKOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSI329 ÇEVRE PSİKOLOJİSİ 6 3 3 5
DERS BİLGİLERİ
Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HÜLYA YILMAZ
Dersin Veren Hoca/Hocalar
AMAÇ VE İÇERİK
Amaç: Bu dersin amacı; çevre, “çevreye dost”/ “çevreyi yıkıcı” davranış, çevre psikolojisinin anlamı, çevre psikolojisinde araştırma alanları, çevre psikolojisinde gelecekte atılması gereken adımlar gibi konularda genel bir bakış açısı kazandırmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği; çevre ile ilgili konulardan oluşmaktadır.
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
Çevre psikolojisinin temel konularını ve kavramlarını tanımlar
“Çevreye dost” ve “çevreyi yıkıcı” davranışları belirler.
Çevre psikolojisindeki araştırma alanlarında araştırma yapar.
Yapılacak okumalarla ilgili önemli tartışma sorularını belirler ve okumaları yorumlar.
Hayvan barınaklarına yardım konusunda bir proje taslağı hazırlar ve bu taslağı uygular.
Çevre psikolojisindeki temel kavramları seyredilecek film ve yapılacak okumalar üzerinden) tartışır ve analiz eder
Davranış değiştirme modeli oluşturur.
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Çevre ve çevre psikolojisinin tanımı ve tarihçesi; “çevre dostu”/”çevreyi yıkıcı” davranışların anlamı ve sonuçları; çevre ile ilgili tutum ve davranışlar; “Çevre Psikolojisi Açısından İnsan-Mekan İlişkileri” (Çevre Psikolojisi) -
2 - Çevre psikolojisinde araştırma alanları (gürültü, koku, renk, ışık, sıcaklık, ofis tasarımı, vs.); “Çevrenin Algılanması ve Temsili”, “Mahremiyet” (Çevre Psikolojisi) -
3 - Çevre psikolojisinde araştırma metodları; teorik modeller ve uygulamalı araştırma; ileride atılması gereken adımlar; “Kişisel Mekan ve Alansallık”, “Ev ve Yerleşim Çevreleri” (Çevre Psikolojisi) -
4 - Çevre Politikasında Mimarın ve Mimarlığın Rolü”, “Mimarlık ve Çevre” (Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi), “Yere Bağlılık ve Yer Kimliği”, “Çevresel Tasarım Süreci” (Çevre Psikolojisi) -
5 - Ödev ve Sunum 1: Farklı Meslekler için Ofis Çevreleri -
6 - Ödev ve Sunum 1: Farklı Meslekler için Ofis Çevreleri -
7 - “Çevre Duyarlılığının Piyasa Ekonomisine Yenik Düştüğü Nokta: Sürdürülebilir Kalkınma”, “Avrupa Birliği Katı Atık Stratejisi: Sürdürülebilir Katı Atık Yönetimi ve Türkiye” (Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi) -
8 - İnsan davranışı ve davranış değiştirme; FİLM -
9 - ARA SINAV -
10 - “Yıkım ve Hayatta Kalma”, “Uzun Süren Mücadele” (Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü), “Çevrecilik: Tarihsel, Teorik, Felsefi Temelleri ve Küreselleşmesi” (Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi); FİLM-tartışma -
11 - Ödev ve Sunum 2: Davranış Değiştirme Projesi “Düşünce Biçimleri” (Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü) -
12 - Ödev ve Sunum 2: Davranış Değiştirme Projesi “Düşünce Biçimleri” (Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü) -
13 - “İkinci Büyük Değişim” (Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü), “Küresel ve Yerel Çevre Sorunlarının Risk Olarak Algılanması Üzerine Bir Araştırma” (Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi) -
14 - “Bergama Çevre Hareketi’nin Türkiye’deki Çevre Yönetimi Açısından Önemi”, “Türkiye’de Yararlanılması ve Geliştirilmesi Gereken Bir Çevre Örgütlenmesi: Üniversite Öğrenci Çevre Toplulukları” (Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi) -
15 - Hafta 14- “Dünyayı Kirletmek”, “Küresel Sistemlere Yönelik Tehditler”, “Geçmişin Gölgesi” (Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü) -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -
KAYNAKLAR
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Uygulama 0 0
Kısa Sınav 0 0
Rapor Sunma 0 0
Ödev Değerlendirme 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
Tez Sunma 0 0
Belge Sunma 0 0
Uzman Değerlendirmesi 0 0
Bil.Des.Sunum 0 0
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletme biliminin temel ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlar.
2
Güncel bilimsel kaynaklara dayanarak işletme fonksiyonlarını ve süreçlerini açıklar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uluslararası düzeyde geçerliliği olan işletmecilik olgularını diğer sosyal bilimlerin kuramları ve kavramları ile ilişkilendirir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklar.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletmecilik alanında edindiği kuramsal ve olgusal bilgilerini mesleki uygulamalarda kullanır.
2
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümler.
3
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırmalar ve çalışmalar planlar.
2
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenler.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletmecilikle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
2
İşletme uygulamaları için gerekli bilişim ve iletişim teknoloji yazılımlarını ve donanımlarını kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletme alanında verilerin toplanması, verilerin değerlendirilmesi ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak uygulamalar yapar.
2
Sosyal haklar, iş güvenliği, işçi sağlığı, kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik kavramlarını iş hayatında karşılaştığı durumlarla ilişkilendirebilir.
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0