TR EN

REKLAMDA İLETİ TASARIM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI409 REKLAMDA İLETİ TASARIM 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders öğrencilere, dijital ortam ve basılı ortam için reklam üretiminde gerçekleşen, tasarım hazırlık ve tasarım uygulama sürecini öğretmeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Dersin içeriğini reklamcılıkta hedef kitle, reklamda ileti ve tasarımı, reklam kampanyasının aşamaları, reklamda kampanyalarında tasarım süreci ve yaratıcı süreç, ileti tasarımında yaratıcılık, ileti tasarımında kullanılabilecek strateji ve teknikler oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklam ileti tasarımına ilişkin temel kavramlar çerçevesinde iletişimin ne olduğunu istenildiği zaman doğru bir şekilde anlatır.
Geçmiş reklam uygulamalarından referans vererek gelecekte oluşturulacak olan iletişim programlarının sahip olması gereken özellikleri belirler.
Reklam tasarımına ve temeline ilişkin bilgileri açıklar.
Reklamın en az 3 özelliğini anımsayarak mevcut bir iletişim programında bu özellikleri söz konusu program ile ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, Tartışma
2 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam ve hedef kitle İleti ve tasarım. Temel tasarım elemanları Anlatım, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklamda grafik tasarım ilkeleri Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
4 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam ve algı. Gestalt prensipleri. Anlatım, Tartışma
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam türleri ve reklam mecraları Anlatım, Tartışma
6 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam fotoğrafçılığı Anlatım, Tartışma
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam tasarımında renkler ve işlevleri Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme İleti tasarımında tipografi ve kullanım şekilleri Proje uygulama
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İleti tasarımında görsel ve işitsel unsurların irdelenmesi. Metz'in göstergebilim yöntemi Anlatım, Tartışma
11 Konuyla ilgili görsel ve işitsel örnekleri inceleme İleti tasarımında müzik. Reklamda müzik kullanımı. Akorların ruhsal anlamları Proje uygulama
12 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Basılı reklamlarda iletiyi etkileyen unsurlar Proje uygulama
13 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Yeni medyada ileti tasarımı Anlatım, Tartışma
14 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Sosyal Medyada İçerik Yönetimi Anlatım, Tartışma
15 Konuyla ilgili örnekleri inceleme İleti tasarımı - Örnek proje uygulama Proje uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elden, Müge (2003). Reklam Yazarlığı. İstanbul: İletişim Yayınları.
Book, Albert C; Schick, C. Dennis; Şendil, Dilek (1998). Reklamcılıkta Metin ve Taslağın İlkeleri. İstanbul: Yayınevi Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
3
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
2
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
2
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
2
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
2
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
3
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
2
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
2
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 7 3 21
Ödev 7 3 21
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0