TR EN

REKLAM ATÖLYESİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI406 REKLAM ATÖLYESİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders; öğrencilere dijital tasarım programlarından Adobe InDesign ve Illustrator programlarını temel düzeyde öğretmeyi ve bilgisayar ortamında vektörel reklam çalışmaları yapma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik: Dersin içeriğini, Adobe InDesign programının basılı reklam araçlarında kullanımı, bu programda broşür, katalog, dergi gibi malzemelerin nasıl tasarlandığı ile ilgili teknik bilgi oluşturmaktadır. Ayrıca, Adobe Illustrator programının arayüzü, araçları ve bu araçların özellikleri, açık uçlu ve kapalı uçlu grafikler oluşturma, boyama ve yazı çalışmaları, özel efekt çalışmaları ve hareketli resim çalışmaları (yazı/resim animasyonları) da dersin içeriğine dahildir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dijital ortamda tasarımı tanımlar.
Adobe InDesign yazılımının basılı reklam araçlarında kullanımını açıklar.
Vektör grafiklerini Adobe InDesign programında bir örnek tasarım üzerinde uygular
Adobe Illustrator programında ektörel grafiklerde gerçekleştirilen düzenlemeleri ayırt eder.
Yazı fontlarının reklamlarda kullanımını uygulama yoluyla değerlendirir.
Reklam tasarımlarını, grafik tasarım ilkelerine bağlı kalarak ve Adobe Illustrator programını kullanarak uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, tartışma
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Adobe InDesign programının arayüzü, araçları ve menüleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme InDesign programında tek yüzlü el ilanı yapımı Anlatım, Proje uygulama
4 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Tek kırımlı broşür tasarımı Anlatım, Proje uygulama
5 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Çok kırımlı broşür tasarımı Anlatım, Proje uygulama
6 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Uygulama projesi çalışması Proje uygulama
7 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Uygulama projesi çalışması Proje uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Adobe Illustrator programının arayüz tanıtımı, menüler ve araçlar Anlatım, Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Logo ve amblem tasarımı çalışması Anlatım, Proje uygulama
11 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Adobe Illustrator programında afiş tasarımı Anlatım, Proje uygulama
12 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Kurumsal kimlik çalışmaları (kartvizit) Anlatım, Proje uygulama
13 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Kurumsal kimlik çalışmaları (promosyon ürünleri) Anlatım, Proje uygulama
14 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Uygulama projesi çalışması Proje uygulama
15 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Uygulama projesi çalışması Proje uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Berger, John (2016). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları
Becer, Emre (2015). İletişim ve Grafik Tasarımı. Ankara: Dost Kitabevi
Uçar, Tevfik Fikret (2019). Görsel İletişim Ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
3
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
2
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
2
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
2
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
2
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
3
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
2
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
2
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 7 3 21
Ödev 7 3 21
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0