TR EN

İLETİŞİM VE SANAT DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS365 İLETİŞİM VE SANAT 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi GÜLER CANBULAT
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrenciye temel olarak iletişim ve sanat kavramlarını aktardıktan sonra Ortaçağ'dan günümüze uzanan sanat ve medyanın tarihsel süreçteki dönüşümünü küreselleşme ve dijitalleşmenin etkileri bağlamında açıklamaktır.
İçerik: Dersin içeriğinde, iletişim ve sanata ait temel bilgiler, Ortaçağ, Aydınlanma, Modernleşme ve Küreselleşme dönemleri ile sanat ilişkisine dair bilgiler yer alır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İletişim ve sanata ait temel bilgileri açıklar.
Ortaçağ'dan Modernleşmeye kadar olan süreçte dönüşen sanat ve medya ilişkisini özetler.
Ortaçağ'dan günümüze dönüşen medya ve sanat ilişkisini sosyo-ekonomik bağlamda yorumlar.
Küreselleşme ve dijitalleşme olgularını iletişim ve sanatla ilişkilendirerek eleştirel perspektifte değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş İletişim ve sanat kavramlarının tanımlanması Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Tarih Öncesi Kültür ve Sanatı Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Ön Asya ve Mısır Kültür ve Sanatı Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yunan ve Roma Kültür ve Sanatı Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Avrupa’da Ortaçağ ve Gotik Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Değişen Avrupa ve Rönesans Düşüncesi Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yüksek Rönesans Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Modernleşme sürecine geçiş Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İletişim kültüründe değişim ve gelişmeler (karikatür, reklam, kataloglar, fotoğraf, film) Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma 20. Yüzyıl: İdeolojinin Sanata Etkileri Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma 20. Yüzyıl: Psikanalizin Sanata Etkileri Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma 20. Yüzyıl: Seri Üretimin Sanata Etkileri Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Küreselleşme ve dijital çağ Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Değerlendirme Anlatım Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Nurettin Pirim, Rönesansın Serüveni, YKY
R. Williams, Kültür, İletişim Yayınları
Ahu Antmen, Yirminci Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık
Ernst H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi
Susie Hodge, Modern Sanatın Kısa Öyküsü, Hep Kitap
Rıfat Şahiner, Sanatta Postmodern Kırılmalar, Ütopya Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
0
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
4
3
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
3
2
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
4
2
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
1
2
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
4
2
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
5
3
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
3
2
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
4
2
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 3 39
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0