TR EN

MEDYA PSİKOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSI334 MEDYA PSİKOLOJİSİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SACİDE VURAL
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; haber ve tanıtımda, görsel ve yazılı medyada psikoloji ve sosyal psikoloji verilerinin nasıl kullanıldığının incelenmesi ve medya ve psikoloji arasındaki iletişim ve medyanın bireyler üzerindeki psikolojik yansımalarının tartışılmasıdır.
İçerik: Bu dersin içeriği; "Medya ve psikoloji uygulamaları arasındaki ilişkiler, Türkiyedeki ve dünyadaki bu ilişkilerin farklılıkları ve benzerlikleri, Medyanın bilgilendirilmesinde Psikolojinin rolü, Medya etiği, Tv, radyo ve sinemanın çocuklar, ergenler üzerindeki olumsuz etkileri, Tv, radyo ve sinemanın çocuklar ve ergenler üzerindeki olumlu etkileri.Medya estetiği ve psikoloji,Medya estetiğinin analizi ve bireyler üzerindeki etkileri Medya ve şiddet ve Medyanın çocuklara karşı olan sorumluluğu" konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Görsel medyanın birey psikolojisi üzerindeki olumlu ve olumsuz yansımalarını yansımalarını değerlendirir.
Yazılı medyanın birey psikolojisi üzerindeki olumlu ve olumsuz yansımalarını eleştirir.
Haber ve tanıtımda psikoloji ve sosyal psikoloji verilerini analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Medya psikolojisine giriş Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
2 Literatür okuma Medya ve medya tarihi Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
3 Literatür okuma Medya ve toplumsal iletişim Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
4 Literatür okuma Medya ve toplumsal iletişim Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
5 Literatür okuma Medyanın varlık şartları ile işleyiş şartları Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
6 Literatür okuma Medyanın bilgilendirilmesinde Psikolojinin rolü Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
7 Literatür okuma Medyanın bilgilendirilmesinde Psikolojinin rolü Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma Medya ve psikoloji uygulamaları arasındaki ilişkiler Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
10 Literatür okuma Türkiyedeki ve dünyadaki bu ilişkilerin farklılıkları ve benzerlikleri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
11 Literatür okuma Tv, radyo ve sinemanın çocuklar, ergenler ve yetişkinler üzerindeki olumsuz etkileri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
12 Literatür okuma Medya etiği Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
13 Literatür okuma Medya estetiği ve psikoloji Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
14 Literatür okuma Medya estetiğinin analizi ve bireyler üzerindeki etkileri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
15 Literatür okuma Medya ve şiddet Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

DİJK, J.V.(2012). Ağ Toplumu. Epsilon Yayıncılık.
GİLES, D. (2013). Media Psychology. Lawrence Elbaum Associates.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
3
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
2
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
2
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
2
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
2
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
3
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
2
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
2
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 6 6 36
Ödev 6 6 36
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 158
Genel Toplam 158
Toplam İş Yükü / 25.5 6,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0