Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT335 | HALKLA İLİŞKİLERDE PLANLAMA VE YÖNETİM | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, halkla İlişkiler kavramının ve bir halkla ilişkiler çalışmasında izlenecek aşamaların ortaya koyulması ve stratejik planların ve etkinlik planlarının oluşturulma adımlarının örnek uygulamalar ışığında tartışılarak öğrencilerin kampanya yaratabilmesine yönelik alt yapı oluşturmaktır |
İçerik: | Halkla ilişkiler kavramının tanımlanması, halkla ilişkilerin uygulama alanlarının listelenmesi, etkinlik planlaması adımlarının özetlenmesi, örnek halkla ilişkiler kampanyası değerlendirme, stratejik plan oluşturma |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Halkla ilişkiler kampanyalarındaki planlama adımlarını listeler |
Halkla ilişkilerle ilgili temel bilgiler ve uygulama alanları ile ilgili sunum yapar |
Halkla ilişkiler ve yönetim planlamalarını halkla ilişkiler planlama kriterlerine göre geliştirir |
Halkla ilişkiler uygulamalarında, hedeflenen iletişim amaçlarına yönelik uygun yöntem ve araçları seçer |
Planlama ve yönetim adımlarını izleyerek halkla ilişkiler kampanyası planlayıp uygular |
Bir vaka çalışması üzerinden halkla ilişkiler yönetim süreçlerini analiz eder |
Kurum genel hedef ve planlarıyla halkla ilişkiler stratejisini uyumlu bir şekilde birleştirir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Ders İçeriğinin Sunumu | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
2 | Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Proje Nedir, Kapsam ve İçerik Açısından Projeler, Proje Yönetimi, 21. yy’da Halkla İlişkiler Projeleri, Türkiye Proje Ödülleri, Halkla İlişkilerde Proje yönetimi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
3 | Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | 21. yy’da Halkla İlişkiler Uzmanları, Proje Yönetim Ekibi, Takım Liderliği, Proje Yönetiminde Takım Çalışması | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
4 | Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Ajans Kavramı, Ajansın Nitelikleri (Sunulan hizmetler), Ajans Türleri, Halkla İlişkiler Ajansı, Halkla İlişkiler Meslek Örgütleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
5 | Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Halkla İlişkilerde Strateji, Stratejik Yönetim ve Planlama | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
6 | Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Halkla İlişkiler Projelerinde Araştırma I: Araştırma ve Analizin Önemi, Araştırma Kavramı ve Türleri, Araştırma Aşamaları | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
7 | Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Halkla İlişkiler Projelerinde Araştırma II: Halkla İlişkiler Araştırmaları, Araştırmada Veri Kaynakları ve Veri Toplama Yöntemleri, Durum Analizi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Halkla İlişkiler Projelerinde Planlama | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
10 | Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Halkla İlişkiler Projelerinde Uygulama | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
11 | Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Halkla İlişkiler Projelerinde Ölçme ve Değerlendirme | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
12 | Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sanal Ortamda Halkla İlişkiler Projeleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
13 | Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Halkla İlişkilerde Proje Alanları/Konuları | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
14 | Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Proje ve Etik | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
15 | Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme | Örnek Proje İncelemesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, Örnek analizi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Başok, N. ve Coşkun Değirmen, G. (2014). Proje Yönetimi. Ankara: Nobel |
Pira, A. G. ve Topsümer, F. (2012). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi. Seçkin Yayıncılık |
Watson, T., ve Noble, P. (2007). Evaluating public relations: A best practice guide to public relations planning, research and evaluation. Kogan Page Publishers. |
Austin, E. W., ve Pinkleton, B. E. (2015). Strategic public relations management: Planning and managing effective communication campaigns. Routledge. |
Smith, R. D. (2013). Strategic planning for public relations. Routledge. |
Biber, A. (2003). Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar: Tanımlar, Örnekler, Açıklamalar, Kaynaklar. Nobel Yayıncılık |
Becan, C., & Ustakara, F. (2017). Diyalog Teorisi Çerçevesinde İnternet Tabanli İletişim Üzerine Bir Değerlendirme: Halkla İlişkiler Ajanslarinin Web Stratejileri Üzerine Bir İçerik Analizi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 10(1), 64-84. |
Savaş, S. (2020). Krizleri İtibar Üzerinden Okumak. Şükran Güzin Ilıcak Aydınalp (ed.) Farklı Yönleri ile Kriz ve İletişimi içinde (103-126). Ankara: Nobel Yayınları |
Helgadóttir, H. (2008). The ethical dimension of project management. International Journal of Project Management, 26(7), 743-748. |
Project Management Institute (2017). A guide to the project management body of knowledge (PMBOK®️ Guide) – Sixth Edition. Newtown Square, PA |
Müller, R., & Bredillet, C. (2014). Ethics in project management: some Aristotelian insights. International Journal of Managing Projects in Business. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
|
||||||
2 |
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
|
||||||
3 |
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
||||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
|
||||||
2 |
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
|
||||||
2 |
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
|
||||||
2 |
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
|
||||||
3 |
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
|
||||||
2 |
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
|
||||||
2 |
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |