TR EN

TV REKLAMCILIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT336 TV REKLAMCILIĞI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilerin televizyon reklamı çekme adımlarını öğrenmesi, televizyon reklamcılığına ilişkin kavramların özetlenmesi ve öğrenciler tarafından reklamın yaratım sürecinin değerlendirilmesidir.
İçerik: Dersin içeriği; film çekimi adımlarının özetlenmesi, montaj ve bütçeleme kavramlarının açıklanması, televizyon reklamcılığına yönelik kavramlar açıklanması, reklamın oluşturulmasından televizyona ulaşana kadar reklamın geçtiği aşamaların listelenmesi, televizyon reklamlarının değerlendirilmesi, yaratıcı reklam örneklerinin gösterilmesi gibi konulardan oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Senaryo, kast, bütçeleme, montaj kavramlarını doğru bir biçimde tanımlama
Senaryo, storyboard ve metin yazım aşamasında dikkat edilmesi gereken özelliklerden en az 3’ünü listeleme
Televizyon reklamcılığının sanat ve teknoloji ile bağlantısını bir reklam filmi üzerinden açıklama
Televizyon reklam formatları, oluşum aşaması ve teknikleri arasında bağlantı kurma
Televizyon reklamında olması gereken özelliklerden en az 3’ünü açıklama
Televizyon reklamı için gerekli unsurları reklamın karar aşamasında doğru bir şekilde seçme
Reklam yapımı sırasında televizyon reklamcılığı için gerekli yaratıcı sürecin aşamalarını değerlendirme
Film yapım sürecini bir reklam film örneği üzerinden değerlendirme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Televizyon Reklamcılığı Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Televizyon reklamcılığına yönelik kavramlar Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Prodüksiyon firmalarının çalışma biçimleri Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam ajansları ve prodüksiyon firmaları arasındaki ilişki Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Prodüksiyon aşamaları I Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Prodüksiyon aşamaları II Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Prodüksiyon aşamaları III Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Prodüksiyon aşamaları IV Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Ürün ve hizmete yönelik araştırma Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yaratıcı strateji Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Slogan, senaryo, sinopsis, treatment, storyboard, pack shot Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam kurgusu Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam çekimi aşamaları Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam çekimi aşamaları Anlatım Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yolcu, E. (2001). Televizyon Reklamcılığı. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları
Işıktaş, S. (2018).Türkiye’de Reklam Tarihi Gelişimi ve Televizyon Reklam Araştırmaları. İstanbul: Hiperlink
Akbulut, N. T. ve Erdoğan, E. B. (2007). Televizyon Reklam Filmi Yapımı. İstanbul: Beta Yayınevi
Stewart, D. W. ve Furse, D. H. (1986). Effective television advertising: A study of 1000 commercials. Lexington Books.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
3
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
2
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
2
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
2
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
2
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
3
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
2
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
2
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0