Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HIT443 |
REKLAM YAZARLIĞI |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı, öğrencilerin derste aldıkları teorik bilgilerle ve reklamcılığa yönelik bakış açısıyla reklam metinlerini yorumlayabilmelerini ve yeni reklam metinleri yaratabilmelerini sağlamaktır |
İçerik: |
Ders; reklam kavramının tanıtılması, hedef kitle analizi icra edilmesi, yaratıcı reklam kavramının açıklanması, reklam senaryosu yazılması, reklam uygulanma örneklerinin incelenmesi gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bir reklam metninin sahip olması gereken temel özelliklerden en az 3’ünü listeleme |
Reklam metninin yapısal özelliklerini açıklama |
Örnek bir reklam üzerinden, bir reklamın sahip olması gereken temel özellikler bağlamında reklam senaryolarını karşılaştırma |
Reklam yazarlığı bilgisiyle ürün konumlandırmayı uygulama |
Reklamda amaçlanan hedef kitleyi ayırt etme |
Reklam metinlerini analiz etme |
Öğrenci teknik ve teorik bilgisiyle kendi reklam metinlerini yaratma |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Reklam ve İletişim |
Anlatım
Soru cevap |
2 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Marka ve İlgili Kavramlar |
Anlatım
Soru cevap |
3 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Reklamın İşlevleri, Amaçları ve Türleri |
Anlatım
Soru cevap |
4 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme |
Tüketiciyi tanımak |
Anlatım
Soru cevap |
5 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme |
Reklamda Yaratıcılık |
Anlatım
Soru cevap |
6 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme |
Yaratıcı Reklam Stratejileri |
Anlatım
Soru cevap |
7 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme |
Genel Tekrar |
Anlatım
Soru cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme |
Farklı Mecralarda Metin Türleri |
Anlatım
Soru cevap |
10 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme |
Satış Yeri Reklamcılığı |
Anlatım
Soru cevap |
11 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme |
Yazılı Basında Reklam Metinleri |
Anlatım
Soru cevap |
12 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okumaLiteratür taraması
Örnek inceleme |
Tv ve Radyoda Reklam Metinleri |
Anlatım
Soru cevap |
13 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma,Literatür taraması
Örnek inceleme |
İnternet için Reklam Yazmak |
Anlatım
Soru cevap |
14 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek İnceleme |
Kurumsal Reklam |
Anlatım
Soru cevap |
15 |
Genel tekrar |
Genel tekrar |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Tosun, N.B.(ed.), Reklam Yönetimi (2018). Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: Beta Yayıncılık |
Müge Elden (2016). Reklam Yazarlığı. İletişim Yayınları |
Hirschman, E. C. (1989). Role-based models of advertising creation and production. Journal of Advertising, 18(4): 42-53. |
Müge Elden (2016). Reklam ve Reklamcılık. Say Yayınları |
Uğur Batı, 4. Baskı, (2016). Reklamın Dili. Alfa Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
11 |
2 |
22 |
Ödev |
2 |
5 |
10 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
45 |
0 |
127 |
|
Genel Toplam |
127 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|