Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HYM416 | UÇAK KAZALARI VE VAKA İNCELEMELERİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders kapsamında uçak kazaları ve geçmişte gerçekleşmiş olayların çözüm teknikleri hakkında teorik ve pratiğe dayalı çözümler geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Havacılık sektöründe ulusal ve uluslararası gerçekleşmiş olan uçak kazaları vaka incelemeleri, çözüm teknikleri, uçak kazalarına sebep olan teorik hususlar, uçak kazalarının önlenmesi için uygulanması gereken profesyonel kriz yönetim ve uygulama teknikleri gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havacılık sektöründeki uçak tiplerini listeler. |
Geçmişte gerçekleşen ulusal ve uluslararası uçak kazaları vakalarını sebeplerine göre sınıflandırır. |
Havacılık mevzuatında uçak kazalarının ilgili maddeleri listeler. |
Başlıca uçak kazalarına ait kriz faktörlerini analiz eder. |
Uçak kazaları hakkında bilinç kazandırılması için gerekli etkinlikleri düzenler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Havacılık sektöründeki uçak tiplerinin tanıtımı | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
2 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Başlıca hava limanları tanıtımı | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
3 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Kaptan pilotların ve teknik bakım yetkililerinin sorumlulukları | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
4 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Geçmişte gerçekleşen ulusal uçak kazaları vakalarının incelenmesi | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
5 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Geçmişte gerçekleşen ulusal uçak kazaları vakalarının incelenmesi | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
6 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Havacılık mevzuatında uçak kazalarının ilgili maddeleri | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
7 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Uçak kazalarını önleyici faaliyetler | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Uçak kazalarını önleyici faaliyetler | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
10 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Uçak kazaları önlenmesinde risk ve kriz yönetim faaliyetleri | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
11 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Başlıca uçak kazalarına ait kriz faktörlerinin incelenmesi | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
12 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Uçak kazalarını önleyici risk analiz yöntemlerinin incelenmesi | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
13 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Uçak kazalarının önlenmesinde alınması gereken emniyet yönetim kararları | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
14 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Uçak kazalarının önlenmesinde entegre operasyon yönetiminin önemi | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
15 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Uçak kazalarının önlenmesinde uçuş yer ve emniyet eğitimleri | Sunum ve uygulamalı takım çalışması, film gösterimi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
DHMİ : ‘Yönetim Sistemleri Eğitim Kitabı’ (2018) : Havacılık Eğitim Dairesi Başkanlığı İşletme Eğitim Planlama ve Uygulama Müdürlüğü |
https://flightsafety.org/, Eylül 2018 |
https://www.sgs.com/en/transportation/aerospace-and-aviation/aviation-management-and-flight-operations-services, Eylül 2018 |
Aircraft Safety: Accident Investigations, Analyses, & Applications, Second Edition 2nd Edition, Kindle Edition by Shari Stanford Krause |
Owen, D. (2006). Air accident investigation. Patrick Stephens Limited. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
|
||||||
2 |
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
|
||||||
3 |
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
||||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
|
||||||
2 |
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
|
||||||
2 |
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
|
||||||
2 |
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
|
||||||
3 |
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
|
||||||
2 |
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
|
||||||
2 |
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |